Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Dus voor €25 kan ik daar een middag lang de motor oprapen? :+
Nou ja, de sportschool is duurder.
 
Kun je in Bilstain ook met een tenere rond? ik dacht dat dat meer enduro en trial was?
Ik denk dat ik met de Tenere daar 20 tot 30 % van de routes heb kunnen rijden en was zeker niet de enige met een ADV, maar we waren wel ver in de minderheid. Heb slechts twee keer moeten rapen, helemaal aan het einde van de dag. Deels door vermoeidheid, deels door overmoed.

Je kan echt meer als je een beetje aangespoord wordt en iemand eerst laat zien dat t kan! Volgende keer zal ik wat filmen om te laten zien, wat zelfs ik kan en ik ben echt geen bijzonder goede (offroad) rijder.

Stukken van de Italiaanse TET waren echt een stuk zwaarder dan wat ik op Bilstain voor het grootste deel gereden heb. Als je de bekende passen in Italie kan rijden, kan je je ook goed vermaken op Bilstain.
 
Toen had ik hem net inderdaad, jaar of 10 en 120k geleden inmiddels. Ik heb hem ook nog, maar woon inmiddels wel een paar dorpen verderop. De 660 staat nog wel daar in de garage
Nice! Ja had al zoiets gelezen terug in dit topic dat je over de 120k zit met 'm. :)
T7 erbij ook las ik, cool. Vind dat een brute bike, zeker die blauwe rally versie👌
N.a.v diverse verhalen hier en de hoge kilometerstanden heeft mij besloten om er gewoon mee door te rijden en 'm te upgraden.
 
Wat ik nu zag is dat je voor €28,50 een dag kan rijden daar. Enduro en All-road rijd door elkaar. Sprak daar even een oude bekende die Enduro rijd, en hij vond het tempo te laag van de meeste aldaar lol. Hij kon niet doorknallen.
De baan, zover ik mij dat kan herinneren...is vrij technisch qua opzet. Het is geen racebaan. Maar man wat was het stoffig nu in droogte, alsof je op cement reed...pfie.
Ga volgens jaar wel ff rijden daar, beginnend op m'n XR. Woon er 10 min rijden vandaan. Mooie maandelijkse training haha

Bilstein is idd veel meer hardcore, en stenen.
 
Terecht. De T7 is super, maar de 660 blijft een dijk van een motor.
Zeker! Kan de simpelheid van de 660 zeker waarderen. En de zit en rankheid van de motor, met toch 23l aan boord. Wordt er nog steeds blij van als ik er mee ga rijden.

Heb even bij Motoport op een AfricaTwin adventure gezeten..hm.. Echt veel elektronica. En vind 'm best fors van voren qua opbouw..en laag.
De Husqvarna Norden 901 vond ik drama...laag, hoge steps, onwijs breed zadel, giga tank tussen je benen, stuur laag... de zitpositie was alsof je een dikke negerin doggiestyle aan het nemen was😆...
 
Die africa twin heb ik ook naar gekeken maar dat is nog best een zwaar kreng.
En meer knoppen aan het stuur dan een f1 auto. :X

T7 wacht ik nog even de world raid af. Die 16 liter tank van de gewone vind ik net te weinig. Verder vind ik het een gaaf ding.

Die Norden vind ik wel erg gaaf, zit ook lekker met dat fijne brede zadel. En ik kon eens met m'n voeten aan de grond, dat kan ik al 10 jaar niet op de 660. :+
Blijkbaar ben ik van de dikke negerinnen.

Alleen die norden kost net zoveel als de 890 r maar heeft dan niet diezelfde goede vering...

Maar ik ga eind mei lekker 3 dagen klootviolen in noord frankrijk, op onverharde wegen en gewoon met de 660.
 
Zeker! Kan de simpelheid van de 660 zeker waarderen. En de zit en rankheid van de motor, met toch 23l aan boord. Wordt er nog steeds blij van als ik er mee ga rijden.

Heb even bij Motoport op een AfricaTwin adventure gezeten..hm.. Echt veel elektronica. En vind 'm best fors van voren qua opbouw..en laag.
De Husqvarna Norden 901 vond ik drama...laag, hoge steps, onwijs breed zadel, giga tank tussen je benen, stuur laag... de zitpositie was alsof je een dikke negerin doggiestyle aan het nemen was😆...
Geen ervaring mee.

Niet met de norden en ook niet met de dames waarvan sprake.

Ik wil ook wel de dikke tank op mn T7 maar om m daarom nu in te ruilen..
 
Haha, ja die knoppen lol. Toch is het wel een mooie bike ook.
Ik heb nogal lange benen en schoenmaat 49 half....pas echt haast nergens normaal op haha. M'n Ten is ook flink aangepast de hoogte in qua zadel en stuur ect. Rempedaal blijft drama, blijft te hoog. Nu voor nood maar iets gebogen naar beneden.
Ja, KTM blijft koning met zijn fabriek af vering.
Lekker man ff toeren in Frankrijk, veel plezier alvast :)

Die T7, is daar niet een Acerbis 23 litertank voor te krijgen..? Dacht dat ik dat ooit eens op FB voorbij zag komen... Dan blijft ie rank en flink meer liters aan boord. Ben bang, wat ik gezien heb, dat die World Raid al flink lomper wordt.
 
Die T7, is daar niet een Acerbis 23 litertank voor te krijgen..? Dacht dat ik dat ooit eens op FB voorbij zag komen... Dan blijft ie rank en flink meer liters aan boord. Ben bang, wat ik gezien heb, dat die World Raid al flink lomper wordt.
Ja klopt, mocht ik ooit een reis maken die wat meer buiten de bewoonde wereld komt dan gaat die er zeker op
 
Niet eens zo lelijk maar zit wel hoog natuurlijk.
Misschien toch eens overwegen...

acerbis-acerbis-benzinetank-tenere-700-22-liter.jpg
 
Mooie kleur zeg.
De motor, niet die extra grote tank. :+
Al moet ik zeggen dat die qua vorm wel goed bij de motor aansluit.
 

Mooi! Deze tassen (Kriega OS) gebruik ik zelf ook, icm met de Yamaha top case. Ik heb 2x18L en 1x6L + Enduristan 9L tanktas.
Zie foto's. Het kostte me erg veel moeite om uit te vinden of de OS Base onder het zadel pastte, en of de top case er dan nog overheen kon.
Het is wat passen en meten, en kosten een klein beetje kracht maar het past wel. Ik ben er mee naar Bretagne en Copenhagen geweest en het blijft goed zitten. Zie foto's (de sportschoenen bleven ook goed zitten op de Franse snelweg - goed zoeken op de foto ;)).

Ik ben nog op zoek naar een gereedschap toolbox voor aan de skid plate, en een tweede Kriega OS 6L.
Ook zou een hoger zadel wel fijn zijn, en Barkbusters handkappen. Heeft iemand nog iet liggen wat ik kan overkopen?
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-05-14 at 18.26.59.png
    Screenshot 2022-05-14 at 18.26.59.png
    1,2 MB · Weergaven: 23
  • Screenshot 2022-05-14 at 18.25.50.png
    Screenshot 2022-05-14 at 18.25.50.png
    533,6 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot 2022-05-14 at 18.31.38.png
    Screenshot 2022-05-14 at 18.31.38.png
    1,2 MB · Weergaven: 24
  • Screenshot 2022-05-14 at 18.31.01.png
    Screenshot 2022-05-14 at 18.31.01.png
    1,1 MB · Weergaven: 26
Ik heb de afgelopen weken TET gereden vanaf Slovenië tot Griekenland, de motor heeft geen slag verkeerd gegeven...
Tot gisterochtend (1e rit na de vakantie), accu overleden:+

Was best klote geweest als dat ergens in the middle of nowhere gebeurt was in de bergen van Albanië ofzo.
 

Bijlagen

  • 20220506_104006.jpg
    20220506_104006.jpg
    445,3 KB · Weergaven: 31
  • 20220503_134303.jpg
    20220503_134303.jpg
    409,4 KB · Weergaven: 33
  • 20220505_155602.jpg
    20220505_155602.jpg
    579,4 KB · Weergaven: 31
  • 20220507_184424.jpg
    20220507_184424.jpg
    400,6 KB · Weergaven: 30
  • 20220508_152702.jpg
    20220508_152702.jpg
    473,2 KB · Weergaven: 31
Gaaf!! mooie foto's! hoe heb je dat gedaan? zelf heen gereden of motor op transport of met trein?
Motor op de aanhanger gezet tot Slovenië, daar 1 nacht op een camping geslapen en de auto daar laten staan.
Heb een motolug aanhanger, die is voor dit soort dingen echt ideaal.
 
Was het een beetje te doen met de sneeuw? Aantal jaar terug was ik er in april, toen was zowat alles nog gesloten
 
Een aantal keer moeten omdraaien wegens sneeuw boven de 1470 meter.
Ook wel eens doorgereden omdat we dachten dat dat wel kon... Leverde spannende situaties op :+
 
Dag allen,

Korte vraag. Het Werkplaatshandboek wil ik bestellen.
Nu is mijn Tenere van 2015. Boek loopt tot 2011.
Neem aan dat er daarna niet veel veranderd is aan de motor.. Of ga ik hiermee veel verschillen tegen komen?

Alvast bedankt.
30669CE6-8D86-4413-9C20-2D1B6B45C75E.png
 
@Martijn-A Ik heb er hier nog een liggen in het Duits, mag je hebben als je wilt. Ben er niet zo kapot van, ik heb liever het originele werkplaatshandboek wat je zo kunt downloaden.

Zal niet veel verschil tussen zitten, tenzij je de ABS versie hebt.
 
@Martijn-A Ik heb er hier nog een liggen in het Duits, mag je hebben als je wilt. Ben er niet zo kapot van, ik heb liever het originele werkplaatshandboek wat je zo kunt downloaden.

Zal niet veel verschil tussen zitten, tenzij je de ABS versie hebt.
Heb inderdaad de ABS versie.. oh kan je die zo downloaden? Heb je toevallig een link? Zal zelf ook even speuren op internet. Duits niet mijn sterkste punt maar wel bedankt voor het aanbod👍🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan