Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat komt dat achterwiel minimaal van de grond als de motor zo op de bok staat op foto 3 :?

Heb er op de kleine Ten ook last van, althans het valt me op, last heb ik er niet van. Maar dit is zo te zien nog wel wat erger. En heel groot zijn die noppen ook niet (meer).
 
werkt zeker zo bij de s10.
full
 
Net wat info bij m'n dealer gevraagd, ca. 270 euro voor een set Metzeler Tourance EXP gemonteerd op losse velg. Dat is dan wel een hoop geld -O-
Met zelf doen valt wel geld te verdienen :Y


Bij mijn dealer betaal ik rond de 250€ voor een bandenwissel (Michelin Anakee2)
Motor binnen rijden, koffie drinken en wa nieuwe motoren kijken en klaar.

Ik ga echt de moeite niet doen om er zelf aan te beginnen, ook al zou ik daar 100€ per wissel op verdienen.
Maar ik ben dan ook geen echte Adventure motorrijder. :)


Begin me wel af te vragen of er geruchten zijn van zo'n 3cyl opvolger voor onze Ten.
Na de zomer van volgend jaar zou ik toch graag een nieuwe motor aankopen, liefst van al gewoon terug bij dezelfde dealer. En daar kan ik kiezen tussen Honda en Yamaha.

Een nieuwe 660 zie ik nie zitten, een S10 is te duur en Honda... tja...
 
@manolo_021
Ik ga met mijn vrouw die richting in (zij rijdt zelf), in een paar dagen. Dan zoeken we een camping in de buurt en ga ik op zaterdag een keer naar boven. Weet nog niet hoe laat of wat dan ook, kun je ook niet zeggen vooraf. Regen en zo kan plannen nog wijzigen. Ik zie wel. Vrijheid blijheid. :]
Wil59
 
Bij mijn dealer betaal ik rond de 250€ voor een bandenwissel (Michelin Anakee2)
Motor binnen rijden, koffie drinken en wa nieuwe motoren kijken en klaar.

Ik ga echt de moeite niet doen om er zelf aan te beginnen, ook al zou ik daar 100€ per wissel op verdienen.
Maar ik ben dan ook geen echte Adventure motorrijder. :)


Begin me wel af te vragen of er geruchten zijn van zo'n 3cyl opvolger voor onze Ten.
Na de zomer van volgend jaar zou ik toch graag een nieuwe motor aankopen, liefst van al gewoon terug bij dezelfde dealer. En daar kan ik kiezen tussen Honda en Yamaha.

Een nieuwe 660 zie ik nie zitten, een S10 is te duur en Honda... tja...

Ik heb zojuist Trailmax TR91 laten omleggen.

Dunlop is sowieso al niet goedkoop, maar ik denk dat dit eenmalig is. :X
Of ze moeten wel héél erg goed bevallen.
 
Begin me wel af te vragen of er geruchten zijn van zo'n 3cyl opvolger voor onze Ten.
Na de zomer van volgend jaar zou ik toch graag een nieuwe motor aankopen, liefst van al gewoon terug bij dezelfde dealer. En daar kan ik kiezen tussen Honda en Yamaha.

Een nieuwe 660 zie ik nie zitten, een S10 is te duur en Honda... tja...
Ik weet niet of ik spoken zie ofzo of dat ik verblind en geobsedeerd ben door nieuwsgierigheid naar een 3 cylinder Tenere, maar ik dacht vanmiddag in Nieuw-Vennep een onbekende Yamaha gezien te hebben die verdacht veel leek op een soort van nieuw type Tenere :? De motor was helemaal in het zwart en de rijder zwaaide ook niet terug. Dus misschien was hij bang om het geheim te verrraden? :X
En Nieuw-Vennep is heel dicht bij Schiphol-Rijk en.......daar zit het hoofdkantoor van Yamaha Europe! :Y
Dus zou het...............ik twijfel nog wel aan mijn waarneming :/
 
Ik weet niet of ik spoken zie ofzo of dat ik verblind en geobsedeerd ben door nieuwsgierigheid naar een 3 cylinder Tenere, maar ik dacht vanmiddag in Nieuw-Vennep een onbekende Yamaha gezien te hebben die verdacht veel leek op een soort van nieuw type Tenere :? De motor was helemaal in het zwart en de rijder zwaaide ook niet terug. Dus misschien was hij bang om het geheim te verrraden? :X
En Nieuw-Vennep is heel dicht bij Schiphol-Rijk en.......daar zit het hoofdkantoor van Yamaha Europe! :Y
Dus zou het...............ik twijfel nog wel aan mijn waarneming :/

Jemig Ruud, misschien heb je wel de nieuwe Tenere gespot! Een primeur :}
Geen fotootje kunnen maken zeker :')
 
Vandaag bij BMW dealer (nee ik ga niet over op BMW, was daar voor het werk) Harry Meijer in Lijnden met drie man uit Oman staan praten. Die deden een rondje Europa op een 1200 GSA en 2x F800GS. Kwamen daar even langs voor wat klein onderhoud. Beste trip hadden ze er al op zitten :Y Super aardige lui, en als ik daar een keer in de buurt was kon ik gerust bellen om de motor even een paar dagen te lenen _O- Ik heb zeker nog wel eens een echte lange trip in de planning staan, maar of ik dan zo snel naar het Midden-Oosten zou gaan...
 
Ik weet niet of ik spoken zie ofzo of dat ik verblind en geobsedeerd ben door nieuwsgierigheid naar een 3 cylinder Tenere, maar ik dacht vanmiddag in Nieuw-Vennep een onbekende Yamaha gezien te hebben die verdacht veel leek op een soort van nieuw type Tenere :? De motor was helemaal in het zwart en de rijder zwaaide ook niet terug. Dus misschien was hij bang om het geheim te verrraden? :X
En Nieuw-Vennep is heel dicht bij Schiphol-Rijk en.......daar zit het hoofdkantoor van Yamaha Europe! :Y

Ben benieuwd of we iets kunnen verwachten! Ik begreep onlangs wel van mijn dealer dat er voor dit jaar naast de MT09 wel meer primeurs staat te wachten. Volgens hem werd er tot het einde van dit jaar bijna elke maand een nieuwe model gelanceerd, bijna net zo veel als in de afgelopen 3 jaar. Ben dus benieuwd!
 
Ben benieuwd of we iets kunnen verwachten! Ik begreep onlangs wel van mijn dealer dat er voor dit jaar naast de MT09 wel meer primeurs staat te wachten. Volgens hem werd er tot het einde van dit jaar bijna elke maand een nieuwe model gelanceerd, bijna net zo veel als in de afgelopen 3 jaar. Ben dus benieuwd!
Niels, dat zijn goede berichten *O* , dat versterkt mijn zelfvertrouwen :+
 
Ben benieuwd of we iets kunnen verwachten! Ik begreep onlangs wel van mijn dealer dat er voor dit jaar naast de MT09 wel meer primeurs staat te wachten. Volgens hem werd er tot het einde van dit jaar bijna elke maand een nieuwe model gelanceerd, bijna net zo veel als in de afgelopen 3 jaar. Ben dus benieuwd!

Het zou leuk zijn, aan de andere kant; als ie er al komt zal het snel richting de 10.000 euries gaan gok ik zo...dus dan zal het nog wel even duren voordat ie betaalbaar is voor deze arme loonslaaf :')
 
@Jack66, ik heb de beugel eerst nog gepoedercoat en daarna zwart gespoten met nog een blank lak laagje toe..prachtig mooi geworden!!
 
Het zou leuk zijn, aan de andere kant; als ie er al komt zal het snel richting de 10.000 euries gaan gok ik zo...dus dan zal het nog wel even duren voordat ie betaalbaar is voor deze arme loonslaaf :')

Haha, daar ken ik er nog een van... Hoe dan ook, deze Tenere bevalt mij nog perfect dus die blijft nog wel even!
 
Haha, daar ken ik er nog een van... Hoe dan ook, deze Tenere bevalt mij nog perfect dus die blijft nog wel even!

Zo denk ik er ook over, bijna 50.000 op de teller *O* . Hopen dat ie de volgende 50.000 net zo probleemloos wordt als de eerste 50.000 ;)
 
die zal het zeker niet koud hebben : 46 graden![afbeelding]

Hij wel :')
Stuur maar wat van die warmte hierheen, 46 hoeft nou ook weer niet, maar een graadje of 25 zou fijn zijn 8-)
Ik heb eens in Sevilla rondgereden toen het bijna 50 graden was, dan snap je ook wel waarom ze daar nogal eens in een korte broek rondrijden ;)
 
Ja, daar kom ik regelmatig, hebben ook een mooie Scrambler staan, met weinig km´s......
Was ook even bij Mofra, om de nieuwe F800GS Adventure te bekijken, ook errug mooi.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan