GS1000 modern cafe

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDynamite

MF'er
12 sep 2012
186
1
Achterhoek
Het is er een met blauwe plaat maar vond hem hier wel op zijn plaats. ;)


Dag allen,

Met een onbeperkt vermogen rijbevoegdheid in zicht en de winter voor de deur zocht ik een project waar ik volgend jaar mee kan rijden. Altijd al fan geweest van die gemoderniseerde klassiekers en zoiets moest het dus gaan worden. (we kennen de plaatjes allemaal)
Met een half oog op een ouwe jap van om en nabij een liter inhoud viel het oog op een gs1000.

Sinds deze week staat er een leuk project in de schuur, toevallig kwam ik hem tegen. Voor de grootste veranderingen die ik wilde doen is het voorwerk al gedaan; zxr voorpartij en gsxr achterbrug met bijbehorende wielen en remmen. Het geheel is nog in mock-up staat en hangt er nog los aan, maar een mooie basis om op verder te bouwen. :)

DSC_0734.jpg

DSC_0741.jpg

DSC_0739.jpg


Zo'n soort stijl had ik zelf ook voor ogen, met een 550/750 kont. Beetje bij de roots blijven, maar ben wel fan van de cafe racer stijl en dit heeft ook wel wat... kiek'n wat 't word ;)

GS064_zpsa4969678.jpg


Verder zitten er nu zelfbouw aluminium zijpanelen op, die zullen waarschijnlijk wel plaats maken voor wat anders of compleet weg (niet zo'n fan van).

Komend voorjaar moet hij de weg op, nu eerst het spul aan het lopen maken en wat testen. Daarna weer uit elkaar en afwerken. Plaatjes zullen genoeg volgen, ik houd jullie op de hoogte! :]
 
Laatst bewerkt:
.. cafe verhaal heeft niet lang geduurd :+

Had het oog op een 550 kontje (zoals die gele) en had zelf nog een ander type 550 liggen. Denk even passen of dat qua breedte een beetje uit komt... goh, dat lijkt ook niet verkeerd :)

DSC_0767.jpg


Volledige buddy (ook van 550) is ook wel een lang eind. Maar het eerste deel komt qua lengte wel mooi uit met waar de kont dan zou komen. Wilde een eigen zadel gaan maken maar misschien is deze ook wel mooi in te korten.
DSC_0763.jpg


Deze combinatie nog nooit tegengekomen op het net, maar vind het wel wat hebben zo. Buizen loopt ook mooi in lijn met de voorkant en die 'flap' naar beneden (waar logo op staat) stoort niet eens. Het oudere type is nog onderweg, kan altijd nog zien wat het moet worden maar vind dit lang niet gek lijken:

DSC_0766.jpg
 
Mooi project man hou ik wel van :Y .
Lekker old school, het is passen en meten kijken wat goed staat en wat niet.
Vind de eerste optie wel lekker eigenwijs 8-) .
Ga lekker zo door, succes. *O*
 
Dank heren :)

@kwajongen, het cafezitje is inderdaad lang niet gek maar vind hem eigenlijk iets te bol/rond vergeleken bij de tank.

Ook is er op deze manier geen enkele mooie manier om die lelijke nummer plaat kwijt te raken, hij loopt mooi slank af en dan zit er zon dom rechthoekig ding.
Aan de zijkant is dan een optie maar dat is meer wat voor twins met apenhangers imo.... ;)

Met z'n broertje, zoek de verschillen:
GF0upD31FU-MTQQokJ20ZxvR2VFK5fMKq8VFn7O_Dgk=w1598-h899-no
 
steuntje maken achter de achterband , net zoals brat piet gedaan heeft.
Staat ook erg goed achter zo,n patser bak
 
Zijkappen van een GS1000 zijn niet echt mooi, als je dat rare stuk over het frame weg haalt, gelijk laten lopen met die schuine framebuis, dan lijkt het ineens een heel stuk mooier.
Zelfde geldt voor het achterstukje, opzich een leuk ding, maar verpest door de reflectoren, haal die reflectoren er uit, maak de gaten dicht, en je hebt ineens wel een mooi achterstuk.
Het leuke van dit is dat je nog steeds de GS1000 onderdelen gebruikt.

Als je wilt weten hoe dat er uit ziet moet je even in mijn topic gluren.
 
Wat ook wel gedaan is, vooral vroegah om bepaalde vormen terug te laten komen, een tweede tank scoren en het gedeelte waar je tegen aan zit gebruiken als achterste deel van een cafe zitje
 
@Reinhoud, Ori zijkappen zijn inderdaad geen porum, ben er nog niet helemaal over uit maar die 'flaporen' over het frame gaan iig weg. ;)

Ken je topic, zeer vette fiets als je het mij vraagt! Die ronde reflectoren breken het kontje inderdaad wel af. Dit zitje heeft het suzuki logo achterop, dat vind ik helemaal niet storend.

@Robbe, Inderdaad een mogelijkheid, maar wat reinhoud ook zegt, ik vind het wel grappig om wat originele suzuki delen te gebruiken, soort standaard modified look zeg maar. Maar zeker een leuke optie, ben al wel wat leuke varianten tegen gekomen op het web.

@Pieter, nounounou dames stuur, beetje luxe zit is niets mis mee! :+ Maar kijk het nog aan, voor de looks blijven de clip ons er eerst nog op en dan zien we later wel verder. ;)

@jozef, had er nog niet eens naar gekeken maar verrek ja... :X


Nog even over het project dan, de kering van de linker voorpoot lekt dus ga daar eerst mee aan de slag. Tevens de elektriek inorde maken en kijken of er nog een beetje geluid uit wil komen. Daarna verder met de kont. :Y
 
Eens met bulldog spirit w.b.t. de Suzuki kont. Zit zelf ook al een tijdje te denken wat ik mijn GS1000 standaard achterkant :r aan moet. Vind die rode vet staan dus als jij hem d'r niet op zet doe ik het :)
full
 
Gaaf project, blijf die gs1000 toch een prachtige basis vinden hoor.

Gaan we volgen!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ben inderdaad ook z'n IPO pipo :+

Maar wees niet bang heren, het cafe kontje is van de baan. Die rooie moet erop, ben momenteel bezig met een subframepje om alles netjes aan te maken. Komt wel een ander achterlicht in, 2 kleine vierkante hoogst waarschijnlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Ben inderdaad ook z'n IPO pipo :+

Maar wees niet bang heren, het cafe kontje is van de baan. Die rooie moet erop, ben momenteel bezig met een subframepje om alles netjes aan te maken. Komt wel een ander achterlicht in, 2 kleine vierkante hoogst waarschijnlijk :)

Zitje is inderdaad mooier!
Misschien kan je voor de achterlichten wel de achterlichten van een sv650 verwerken.
Kan best vet worden denk ik.
002.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan