Lijkt er wel op, maar heel erg zeker zijn doe ik dat niet.Loopt hij wel op beide cilinders?
Synchronisatie heb ik gecheckt, maar is nogal lastig nu. Ook moedwillig synchronisatie te ver een bepaalde kant op draaien heeft ook geen zin.Idd. Worden beide uitlastbochten warm?
Synchronisatie in orde?
Chokes beide carbs goed werkend?
Timing is zover ik weet ok. Met kleppen stellen komt de timing van de krukas overeen met hetgeen wat ik verwacht bij de nokkenas.Timing ok? Carburateurs compleet gedemonteerd en geïnspecteerd?
Heb je de bobines al verwisseld?
Is het bouwjaar van de motor en motorblok wel gelijk?
Heb je het blok horen lopen voordat je het monteerde?
Compressie gemeten?
Kanaaltjes van de carburateur heb ook door gespoten. Daar zag ik geen rare dingen in.Carburateur zelf heeft ook kanaaltjes die dicht kunnen zitten. Met timing bedoel ik zowel nokkenas als de ontsteking. Belangrijk dat die allebei goed staan.
Als ie net is opgestart is de uitlaat bij de linkercilinder wel meteen warm (zegmaar 30 graden na kort proberen te starten) en rechts is dan nog koud.
Enige punt is alleen dat als ie dan een tijdje (+- 1 minuut) staat te draaien, hij aan beide kanten warm wordt (niet vast kunnen houden warm).
Ik zal vanavond dan ook nog wel een keertje bobines wisselen voor de eerste keer startpoging. Misschien dat er dan duidelijk verschil in zit.normaal is dit niet, dus je hebt een probleem gerelateerd aan de rechter cylinder, geen algemeen probleem.
Kabel komt helemaal vrij. Het is ook niet het moeilijk starten van een choke die blijft hangen. Dat ken ik ook nog van toen ik zelf een GS500 reed.Chocke gedeelte controleren. komt het helemaal vrij. Bij mijn GSje zat dit helemaal vast en kwam niet lekker vrij terwijl hendeltje op stuur helemaal terug stond. Dit gebeurde ook tijdens het dieper draaien van het stuur.
Dit later ook op mijn SV gehad.
Kabel komt helemaal vrij. Het is ook niet het moeilijk starten van een choke die blijft hangen. Dat ken ik ook nog van toen ik zelf een GS500 reed.
10 punten waarschijnlijk.Heb je de bobines al verwisseld?
Ik heb nog nooit met deze motor getankt. Maar de vorige eigenaar zei in elk geval van niet. Gasschuiven zien er verder ook nog prima uit.E10 getankt?,zo ja de gasschuiven controleren of ze niet zijn aangetast.
Nou, we zijn weer wat tijd en wat gepruts verder.
Na het kijken welke uitlaatbocht warm wordt, bobines omgedraaid, andere uitlaatboch werd warm. Nou super, andere bobine erin en nog steeds hetzelfde resultaat. Vervolgens proberen met de "kapotte" en nieuwe bobine, en nog steeds hetzelfde resultaat.
Om het helemaal zeker te weten carburateurs er weer afgehaald. Helemaal uit elkaar gehaald, door een ultrasoonbad en revisiekitje erop (nieuwe rubbers, nieuwe sproeiers, nieuwe naalden). Nog steeds hetzelfde resultaat. Motorzaak waar ze het ultrasoonbad hadden hebben nog even meegekeken naar de gasschuiven, die zien er ook niks raars aan.
Iemand ideeën voor vervolgstappen?
En is die nieuwe bobine ook 2e hands,of echt een nieuwe?want als hij na omwisselen wel goed loopt kan je de carbs wel uitsluiten,dan is het toch een bobine probleem,of je heb een kabelbreuk in de rechter bobine kabels.Nou, we zijn weer wat tijd en wat gepruts verder.
Na het kijken welke uitlaatbocht warm wordt, bobines omgedraaid, andere uitlaatboch werd warm. Nou super, andere bobine erin en nog steeds hetzelfde resultaat. Vervolgens proberen met de "kapotte" en nieuwe bobine, en nog steeds hetzelfde resultaat.
Om het helemaal zeker te weten carburateurs er weer afgehaald. Helemaal uit elkaar gehaald, door een ultrasoonbad en revisiekitje erop (nieuwe rubbers, nieuwe sproeiers, nieuwe naalden). Nog steeds hetzelfde resultaat. Motorzaak waar ze het ultrasoonbad hadden hebben nog even meegekeken naar de gasschuiven, die zien er ook niks raars aan.
Iemand ideeën voor vervolgstappen?
Na het kijken welke uitlaatbocht warm wordt, bobines omgedraaid, andere uitlaatbocht werd warm. Nou super, andere bobine erin en nog steeds hetzelfde resultaat.
je hebt het probleem dus gelocaliseerd. en je weet dat je vervang bobijn ook kapot is. waarom trek je dan weer de carbu's uiteen ?
Ah, ik dacht dat ik deze had uitgelegd. Het lijkt erop alsof de motor elke keer wat random dingen doet met betrekking tot het warm stoken van de uitlaten. Ene keer is de ene warm, andere keer is de andere warm, soms zijn ze allebei warm.En is die nieuwe bobine ook 2e hands,of echt een nieuwe?want als hij na omwisselen wel goed loopt kan je de carbs wel uitsluiten,dan is het toch een bobine probleem,of je heb een kabelbreuk in de rechter bobine kabels.
Dat is misschien wel een goede vervolgstap. Is zo'n setje iets?Lektest of compressietest
Wat bedoel je met beroerd lopen,bijvoorbeeld ploffen,geen toeren willen maken,trillen?Ah, ik dacht dat ik deze had uitgelegd. Het lijkt erop alsof de motor elke keer wat random dingen doet met betrekking tot het warm stoken van de uitlaten. Ene keer is de ene warm, andere keer is de andere warm, soms zijn ze allebei warm.
Hij loopt uiteindelijk wel, maar behoorlijk beroerd. Stel dat de nieuwe bobine ook stuk is, dan zou dat betekenen dat ie in combinatie met een van de 2 oude bobines het helemaal niet doet toch? Want 2 bobines stuk = geen vonk = geen lopend blok.
Dat is misschien wel een goede vervolgstap. Is zo'n setje iets?
TM Universele Compressie Test Set Benzine
Technische gegevens van de TM Universele Compressie Test Set.www.toolmania.nl
Ik heb even een filmpje gemaakt:Wat bedoel je met beroerd lopen,bijvoorbeeld ploffen,geen toeren willen maken,trillen?
Je zou toch eens de compressie moeten meten,of nog beter een lektest,met een slechte compressie loopt de motor ook beroerd.
Is het huidige blok wel een Nederlands blok?
Heeft een eigen bougiekabel/dop. Kabel is ook al een keertje verwisseld met eentje in de garage waarvan ik zeker weet dat die het doet.Heeft de nwe bobine zelf een bougiekabel/dop of die je die van de oude bobine er op?