gs500 restauratie

briznokovic

MF'er
5 dec 2006
214
0
veldhoven
Heej mensen ik ben Willem zit al ff op het forum.
Ik heb een jaar geleden een gs500 gekocht en hier tot een maand of 5 geleden lekker op gereden, tot het blok kapot ging. Hier is het topic in het 25kw forum
-> Zal ik mijn motor ook maar posten

Toen rees de vraag, is het nog waard deze motor op te knappen?
Na wat denken heb ik toch maar besloten een sloopmotor erbij te halen met een goed blok en deze een op de kop getikt. Het restaureren kon beginnen.

Hierbij wat fotos hoe hij er eerst uit zag:

img0790mm1xe6.jpg

img0836at3tj4.jpg
 
toen moest ik een ander motorblok zoeken.
Zo gezegd zo gedaan. Had ik een ander motorblok onder een crashmotor vandaangehaald. Het blok zag er nog goed uit, alleen het ontstekingskapje was kapot.

Maar helaas was de bout van de onsteking ook afgebroken. Later heb ik dit met mn vader geprobeerd uit te boren en dat ging wonder boven wonder goed!
Na het boren voorzichtig uitgetapt tot we nog een 0.5 cm moesten. Die laatste halve centimeter ging toch net niet helemaal handig. Mischien voel je het al aankomen, maar de tapboor werd na de 25e keer net iets te hard aangedraaid en toen stond ik met een tapboor in mn schroefdraad te kijken.....

Na dit met veel moeite lelijk uitgeboord te hebben is er een vervangende schroefdraad ingekomen en heb ik de ontsteking met locktite vastgezet.

img0991ts3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hierna nog even overwogen een gsx600 voorvork er in te metselen maar helaas moest er dan wat aan de stuurpen worden verandert. Bijkomend nadeel waren de kosten daar weer van en dat ik een mooit aanbod kreeg welke 2,5x de aankoopprijs was. Dus dat ging niet door
img0992pm4.jpg
 
Toen was het dus schuren schuren schuren en heb ik alles blank gemaakt!
Hierna heb ik alles in een primer gespoten zodat ik het oppervlak lekker glad kon gaan maken
img1039lf6.jpg

img1040zi6.jpg
 
Helaas heb ik van de afzonderlijk onderdelen geen foto's gemaakt. Maar nog wat enkele foto's van de opbouw van frame. De kleur klopt niet door de flitser, maar dat zie je wel op de laatste foto.
img1118th6.jpg

img1119sy8.jpg
 
Hier is dan de staat waar hij nu in is. Ik heb in het proces hem rijdend te krijgen verschillende problemen gehad met de koppeling, olie lekkages, kapotte carburateurs, niet vonkende bougies etc etc. Ik ben blij dat hij het nu eindelijk doet. Het belangrijkste is dadelijk dat de spiegels+kappen er opkomen, de achterband wordt verwisseld (daarom was hij ook meegespoten en niet afgeplakt) en dat er nog was extra dingen worden bevestigd en aangedraaid. Hier nu nog een foto voor de vergelijking van de foto's met en zonder flits.
Verder is hij bijna klaar voor het nieuwe seizoen!!


img1143zz3.jpg


img1144sd9.jpg
 
Achterste kappen heb je niet?

Voor de rest netjes gedaan, maar toch had ik het anders gespoten ;)
 
achterste kappen heb ik al wel, maar stonden er op de foto nog niet op.
Als ik zo thuis ben zal ik wel een foto maken als de zon gaat schijnen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan