GS500E 93 loopt langzaam terug in toeren

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
Net voor werk de GS even stukje warm gereden en even gefilmd wat betreft het langzaam terug lopen van de toeren na dichtdraaien van het gas.


Dan begrijpen jullie precies wat ik bedoel
Inlaatspruitstukken en O ringen komen naar verwachting ergens volgende week binnen.

Als ik de GS stationair laat draaien en ik spuit ter controle wat deo richting de inlaatrubbers dan gaan de toeren omhoog en een aantal seconden later weer terug omlaag.
Ik mag aannemen dat hij dan valse lucht bij snoept?

Nou komen de 2 nieuwe inlaatrubbers + O ringen,2 nieuwe slangklemmen en nieuwe schroeven tbv bevestiging binnen ergens volgende week.

Vraagje,wie zou deze met mij willen vervangen en gelijk de carbs even goed synchroniseren?
Ik heb geen synchroon gereedschap (nog even sparen)
Wie vindt het leuk om even te helpen?

Ik woon in Oegstgeest (leiden zeg maar)

Alvast bedankt!!

m.v.g. kevin.
 
Sprak gister een collega die dit systeem een keer in werking gezien heeft en het finaal mis ging.
En ik wil een ander ook nog eens helpen dus dan moet het wel veilig zijn.

Als je het voor elkaar krijgt met mijn methode en een gs500 het fout te doen dan verdien je het ook, want er is geen reet aan. Wel nobel om €67,5 te sparen om in de toekomst eventueel andere mensen te kunnen helpen :P

De slang die ik gebruikt heb is overigens een PVC slang van voedselveilige kwaliteit. Prima bestand tegen olie ed. en als je een stukje bewaard kan je er dus ook veilig soep mee eten.
 
Als je het voor elkaar krijgt met mijn methode en een gs500 het fout te doen dan verdien je het ook, want er is geen reet aan. Wel nobel om €67,5 te sparen om in de toekomst eventueel andere mensen te kunnen helpen :P

De slang die ik gebruikt heb is overigens een PVC slang van voedselveilige kwaliteit. Prima bestand tegen olie ed. en als je een stukje bewaard kan je er dus ook veilig soep mee eten.

En die soepballen dan :+ _O- :W
 
Synchroon stellen met soep ballen mmm welke bal komt hoger de linker of de rechter :? We praten over een twin geen 8 cilinder :N Dat synchroon stellen lukt wel zonder soepballen :) Nutty laat je geen oor aannaaien ;)
 
al die streepjes en markeringen op de plank zijn trouwens helemaal niet nodig. Synchroon stellen moet relatief. Een lange doorzichtige slang die dun genoeg is om aan je carb houders te hangen is genoeg. Beetje olie van wat voor soort dan ook, klaar. En tank er gewoon af, als je een beetje handig bent kun je je fiets synchroon stellen voordat je vlotterbakken leeg zijn. Maar als je twee linkerhanden hebt leg je de tank op een plank boven of naast de motor en sluit je met een lange benzineslang (kost ook 2 euro ofzo) hem gewoon weer aan op je fiets.

Als ik het kan, kan iedereen het :+
 
Grappenmaker..

Als jij ook zo "stoer" bent, ga je toch lekker met ons mee naar Elefanten?
fijn met de motor naar de tjechische grens, kamperen in een tentje. + 2000 km roundtrip in een weekend.
[afbeelding]

of heb je je fiets al in de winterstalling staan? :')



MIJ maakt "een beetje" kou niet uit, en een keer zonder brug sleutelen doe ik ook niet moeilijk over.

Meer zodat de echte sleutelmietjes weten of ze TS wél of niét op locatie kunnen helpen..

Verder nog iets? 8-)



Na zo'n weekeindje (of week) even fijn douchen? Of ben je op het Elefanttreffen fijn in de badkuip geweest? :+
 
Laatst bewerkt:
De streepjes staan er eigenlijk alleen op voor de lol inderdaad. Ik heb ze er aanvankelijk opgezet om makkelijk te kunnen zien hoe dicht ik in de buurt zou komen van de specificatie van de rothewald meters (over het algemeen niet meer dan 0,03 bar verschil tussen de carbs, vandaar dat ik die ook dikker had aangegeven). Het bleek echter zo goed te werken dat je zonder al te veel moeite het drukverschil kan reduceren tot 0,00085 bar. Toen ik dat had gezien heb ik de synchronisatietellers die ik een tijdje daarvoor had gekocht bij motozoom direct op motorshopper gezet want die kan je als je hard je best doet op maximaal 0,01 bar verschil aflezen er ook nog eens vanuit gaande dat de meters zo precies geijkt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Godsamme wat irritand zeg!
Na een stuk snelweg kwam ik bij een stoplicht aan en even in neutraal gezet,bleven de toeren lekker 3000 draaien.
Toen werd het al snel groen en moest hij dus in de eerste versnelling en iedereen weet wel hoe dat klinkt dan, KGGGLAK! !!!
Vond het bakkie niet lekker,pff.
Moet maar snel opgelost worden.
Daarna zakte hij wel weer (nog veel te langzaam) terug in toeren.
 
Vandaag even gebeld met HH Motoren en naar verwachting is het morgen binnen.
Kan ik zaterdag lekker aan de gang met hulp :)

Vandaag ook 2 nieuwe bt45 banden binnen gekregen.
Eens kijken wie deze erom wil lepelen ;)

Dan rest nog de voorvork olie verversen en dan zit zo het grote onderhoud er wel op ongeveer :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even gebeld met HH Motoren en naar verwachting is het morgen binnen.
Kan ik zaterdag lekker aan de gang met hulp :)

Vandaag ook 2 nieuwe bt45 banden binnen gekregen.
Eens kijken wie deze erom wil lepelen ;)

Dan rest nog de voorvork olie verversen en dan zit zo het grote onderhoud er wel op ongeveer :)

Als je voorvork olie gaat vervangen, zet er dan ook meteen progressieve veren in (Als ze er al niet inzitten) Ken je je motorfiets niet meer teurg :]
 
Vandaag de inlaatrubbers en O ringen ophalen.
Slangklemmen en nieuwe schroeven ter bevestiging waren er nog niet helaas maar ik ga toch maar aan de slag morgen.
Ben benieuwd of het probleem dan verholpen is.
Hij start wel zeer snel en is nog nooit uitgevallen.

Ik zal foto's maken van de operatie, dan heeft een ander er misschien ook nog wat aan. ;)
 
Hulde aan Myo!! :)

Ik heb zelf de inlaatrubbers vervangen maar Myo heeft de carbs afgesteld.
Na het vervangen van de inlaatrubbers liep hij nog steeds niet lekker terug in toeren.
Onnodig geweest?
Toch niet helemaal want de oude Oringen waren zo plat als wat dus ben toch blij dat het vervangen is.
Het afstellen kwam nog wel wat meer bij kijken dan enkel het synchroon schroefje.

Hij loopt nu echt als een trein!!
Gasreactie is echt heel direct én hij zakt nu heel rap in toeren.
Loopt ook prachtig stationair, heel gelijkmatig.

Ook gelijk de oude uitlaat bouten vervangen, die gingen gelukkig heel gemakkelijk los :)
Kan ik van de winter de uitlaat op mijn gemakje spuiten.

Ben zo blij als een kind :)
 
Hulde aan Myo!! :)

Ik heb zelf de inlaatrubbers vervangen maar Myo heeft de carbs afgesteld.
Na het vervangen van de inlaatrubbers liep hij nog steeds niet lekker terug in toeren.
Onnodig geweest?
Toch niet helemaal want de oude Oringen waren zo plat als wat dus ben toch blij dat het vervangen is.
Het afstellen kwam nog wel wat meer bij kijken dan enkel het synchroon schroefje.

Hij loopt nu echt als een trein!!
Gasreactie is echt heel direct én hij zakt nu heel rap in toeren.
Loopt ook prachtig stationair, heel gelijkmatig.

Ook gelijk de oude uitlaat bouten vervangen, die gingen gelukkig heel gemakkelijk los :)
Kan ik van de winter de uitlaat op mijn gemakje spuiten.

Ben zo blij als een kind :)

Heeft hij de mengselschroeven goed gezet, waren de afdekkapjes er al uit geboord? Of gasnaald hoger of lager gezet? Wel fijn dat het nu weer goed werkt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel gelijk groot respect voor Myo.
Steld gewoon de carbs af op gehoor, niks geen synchroonmeters.
Stelt eerst 1 cilinder af op strak 1000 toeren (trekt bougiekap één kant los)En daarna de andere cilinder met andere cilinder de bougie kap los.
Luchtmengsel ook afgesteld op gehoor.
Motortje loopt echt geweldig nu én nu zakken de toeren gelijk terug 
Volgens boekje stelschroef helemaal in en dan 2 1/4 uitdraaien.
Liep nog steeds beroerd, één stelschroef moest ruim 4 slagen uitgedraaid voor hij echt mooi ging lopen.Loopt nu echt als nieuw. 
Met de tijd eens alle slijtage delen van de carbs vernieuwen.Afstellen was mij never nooit zo goed gelukt als Myo hoor.Zeer dankbaar !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan