gs750 verherbouw

Je bent wettelijk verplicht 2 gescheiden remsystemen te hebben. Ik geloof dat het ook verplicht is dat alle wielen geremd zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Betekent dat dat de voorrem en de achterrem niet op dezelfde remcilinder aangesloten mogen zijn?
Wat dan als ik er 2 remcilinders opzet en die bedien via 1 rempedaal ?
Is wellicht hetzelfde wat op de guzzies zit waar bugeater op doelt?

@sick Da's heel geen gek idee is iig een goekopere oplossing dan een interne koppeling,
ga ik me 's in verdiepen, zal wel ff moeten oefenen dan.
 
Was ook zo iets van plan op mijn projekkie. Twee remcilinders op 1 rempedaal.

Zou verder ook niet weten of je twee wielen mag remmen op 1 pedaal,lijkt me wel als je maar twee gescheiden systemen hebt!.

Moto guzzi en de goldwing hebben ook zoiets, Voetrem bedient achterrem en een schijf in het voorwiel. (intergraal remsysteem noemen ze dat!)
 
Betekent dat dat de voorrem en de achterrem niet op dezelfde remcilinder aangesloten mogen zijn?
idd
Wat dan als ik er 2 remcilinders opzet en die bedien via 1 rempedaal ?
Dan heb je in mijn ogen 2 gescheiden systemen en zou het volgens mij mogen, maar ik ben natuurlijk geen RDW ;)
Is wellicht hetzelfde wat op de guzzies zit waar bugeater op doelt?

@sick Da's heel geen gek idee is iig een goekopere oplossing dan een interne koppeling,
ga ik me 's in verdiepen, zal wel ff moeten oefenen dan.
Was ook zo iets van plan op mijn projekkie. Twee remcilinders op 1 rempedaal.

Zou verder ook niet weten of je twee wielen mag remmen op 1 pedaal,lijkt me wel als je maar twee gescheiden systemen hebt!.

Moto guzzi en de goldwing hebben ook zoiets, Voetrem bedient achterrem en een schijf in het voorwiel. (intergraal remsysteem noemen ze dat!)

Nog sterker, bij Honda bedient de voetrem ook 1 zuiger per remklauw aan de voorzijde, de andere zuigers worden door je hand bedient. en deze bedient (geloof ik) ook weer 1 zuiger van de achterrem. Dual Combined Brake System - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Ik zal de RDW komende week ff bellen ,mocht dit geen problemen geven dan is de remklepel dus overbodig.
Rest dan nog de koppelings klepel, een voet koppeling is dan een optie of zoiets al op het plaatje heeft iemand van jullie hier al eens mee gereden?
full
 
Zo'n suicide shift (zo heten die toch?) lijkt me zoals die gast het op het filmpje geplaatst heeft zeer A relaxed.
Als je het dan toch doet, doe hem dan aan de voorkant.
Zou het zelf nooit willen hebben maar ziet er wel stylisch uit.
 
Zo'n suicide shift (zo heten die toch?) lijkt me zoals die gast het op het filmpje geplaatst heeft zeer A relaxed.
Als je het dan toch doet, doe hem dan aan de voorkant.
Zou het zelf nooit willen hebben maar ziet er wel stylisch uit.

Stylisch ja, da's het juiste woord *D
Style before comfort, 't wordt ook geen woon werk fiets.
en een jockeyshift is ook goedkoper dan een interne koppeling,
'k ben ook maar een gewone nederlander :]
Trouwens zoal in het filmpje kan het sowieso niet bij de mijne gemonteerd worden.
Zal em dan wel aan de voorkant moeten zetten .
 
Laatst bewerkt:
Zo tis ff geleden (oma net gezien) andere dingen die belangrijker waren zorgden voor stagnatie in het bouwproces, maar kben inmiddels weer verder gegaan met het ding.

Een eerste aanvang met een dubbel remsysteem op de voetrem.
Ik dub nog over een voetkoppeling of een handkoppeling (kaal stuur hé) maar bij beide opties moet je toch opnieuw leren motor rijden.

Ik zag op youtube (op aangeven van Sick overigens, hij plaatste een foto van de man)
Steg von Heintz wegrijden met een voetkoppeling en dat zag er goed uit, de beste man zat wel op een harley, misschien was dat het.

http://www.hammertime-holten.nl/SDC11275.jpg

motorsteunen achterzijde

http://www.hammertime-holten.nl/SDC11274.jpg

bevestiging voor het stuur (clipons)

http://www.hammertime-holten.nl/SDC11273.jpg

En de neck geschoord

http://www.hammertime-holten.nl/SDC11276.jpg


Edit: Foto's komen niet in beeld, erop klikken werkt wel. geen idee waarom dit is...
 
Laatst bewerkt:
Had net je topic doorgelezen, mooi werk.

Alleen een vraag, hoeveel speling heb je tussen je achterband en spatbord? Ik zag op de foto dat dit bijna niks is. Houd je er wel rekening mee dat je achterband uitzet bij het rijden?

Verder blijf ik dit volgen..
 
Zeau ff afstoffen hier,,
Gerard mooi project ,, we hadden al contact via de mail maar hier ga ik je ook volgen,
Mijn gs750 project topic zal ik ook binnenkort openen hier,
Gr. Pim
 
We zijn er nog *O*

En we gaan weer verder met het verherbouwen

(2jaar geleden was de laatste entry zag ik net, sjezus waar blijft de tijd)

Kben iig de afgelopen 2 jaar nogal druk geweest met andere dingen zoals het opknappen van een oude sparta bromfiets, verbouwing van het huis en mede daardoor heeft de GS in een hoekje stof staan verzamelen.

Inmiddels heb ik al wel de benzinetank terug gekregen en da's een goede motivatie om weer verder te gaan.
full
 
Ja idd, effe terug lezen. :)

Wat voor sparta brommertje heb je opgeknapt? Ik heb er hier ook nog een in onderdelen liggen. Die is nog van mijn oma geweest, wil ik ook nog ooit eens aan beginnen...
 
Ja idd, effe terug lezen. :)

Wat voor sparta brommertje heb je opgeknapt? Ik heb er hier ook nog een in onderdelen liggen. Die is nog van mijn oma geweest, wil ik ook nog ooit eens aan beginnen...

Het is een sparta gi 50 herenbrommer, ding had 35 jaar in een schuur gestaan maar was toch helemaal compleet.
Hij is toevallig net gisteren bij de rdw geweest voor een kenteken, duur grapje trouwens, koste me dik 200 euro, maar goed hij mag nu legaal de weg weer op.
 
Ohw, die van mij heeft ook geen kenteken. Het is een sachs union roulette, damesbrommertje met een solexaandrijving op het achterwiel. Te bedienen met een hendel bij het stuur. Uit 1954 volgens mij.
Maar ook helemaal kompleet...
 
Ohw, die van mij heeft ook geen kenteken. Het is een sachs union roulette, damesbrommertje met een solexaandrijving op het achterwiel. Te bedienen met een hendel bij het stuur. Uit 1954 volgens mij.
Maar ook helemaal kompleet...

Mooi, dat ouwe spul, gewoon opknappen zou ik zeggen, hij is ongetwijfeld meer waard dan de kosten van de keuring.
Plus dattie van je oma is geweest, heb je het ook nog over de sentimentele waarde.
 
Heb toen voor een oude mobilett gelukkig een plaatje met kenteken kunnen scoren voor een tientje, scheelde ook een hoop..
 
~
Heb toen voor een oude mobilett gelukkig een plaatje met kenteken kunnen scoren voor een tientje, scheelde ook een hoop..[/quote

Wordt lastig denk ik :)

Eric schreef:
Het is een sachs union roulette, damesbrommertje met een solexaandrijving op het achterwiel. Te bedienen met een hendel bij het stuur. Uit 1954
 
Terug
Bovenaan Onderaan