GSX 1000 R

gummadagummie

Die hard MF'er
3 sep 2002
809
0
Ik rij nu een Blackbird. Moet zeggen dat die gashendel best grappig is, bloed trekt uit je neus weg als je gas geeft, maar ik vind het beestje te kort komen in de bochten. Hij is gewoon zwaar, log en de bodemvrijheid laat ook te wensen over.

Nu ben ik tegen een 2002 GSX 100 R aangelopen. Die kan ik kopen, moet ik wel morgen beslissen en nu komt het ergste, ik ben niet in de gelegenheid om erop te rijden.

Ja, ja, ik weet het. Het is eigenlijk niet erg handig om zo'n uitgaaf te doen zonder op zo'n fiets gereden te hebben, maar daarom wil ik jullie mening hebben.

Wie rijdt er op zo'n ding en wat vind je ervan. Als ik de gegevens lees :9 dan loopt het kwijl me uit de mondhoeken. Maar hoe gedraagt het ding zich in de praktijk. Graag hoor ik wat, en het liefst veel. Ik moet voor morgenochtend 8:00 beslissen.

Doet ergens ook wel pijn in mijn hart, rij al 13 jaar Honda, ga ik dan toch een keer vreemd?
 
Is hij zo goedkoop dat je overweegt zo'n fiets te kopen zonder proef te rijden?
 
Waarom niet proefrijden? Hij heeft ernstig, maar dan ook ernstig snel geld nodig. Dus dat houdt simpelweg in, beslissen of ik hem neem, geld brengen en fiets meenemen. En nee, het is niet link, het is een bekende van me. En hij wilde toch stoppen met rijden. Motor is toppie.

Ik red het zelf niet om erop te rijden.

Dus waar het mij om gaat is of er meningen over de fiets zijn.

Mocht ik achteraf vinden dat het voor mij toch niets is, kan ik altijd nog die GSX verkopen in plaats van de Blackbird. En waarschijnlijk, door alle haast, zal ik er niet slechter van worden ook.

En nee, ik vertel niet waar hij staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu een Blackbird. Moet zeggen dat die gashendel best grappig is, bloed trekt uit je neus weg als je gas geeft, maar ik vind het beestje te kort komen in de bochten. Hij is gewoon zwaar, log en de bodemvrijheid laat ook te wensen over.

Nu ben ik tegen een 2002 GSX 100 R aangelopen. Die kan ik kopen, moet ik wel morgen beslissen en nu komt het ergste, ik ben niet in de gelegenheid om erop te rijden.

Ja, ja, ik weet het. Het is eigenlijk niet erg handig om zo'n uitgaaf te doen zonder op zo'n fiets gereden te hebben, maar daarom wil ik jullie mening hebben.

Wie rijdt er op zo'n ding en wat vind je ervan. Als ik de gegevens lees :9 dan loopt het kwijl me uit de mondhoeken. Maar hoe gedraagt het ding zich in de praktijk. Graag hoor ik wat, en het liefst veel. Ik moet voor morgenochtend 8:00 beslissen.

Doet ergens ook wel pijn in mijn hart, rij al 13 jaar Honda, ga ik dan toch een keer vreemd?
DE fiets op zich is een topper om mee te rijden qua vermogen en rijeigenschappen!
Maar de vraag is ,heb je de tijd niet of staat het bedrijf of persoon niet toe dat je er op rijdt?
Als dit laatste zo is ......dan zou ik hem niet kopen!!!!
 
Het gaat me dus ook niet om een advies hoe deze koop gaat, het gaat me om die fiets. Wie kan me wat vertellen over hoe het beestje rijdt.
 
Eerst proefrijden!!

Vind het erug vreemd dat je niet eerst ff mag rijden namelijk.....
K zie dat je tegelijk met mij postte :)

Als je hem kent: Ga ervoor! HEERLIJKE stuurfiets met een surplus aan vermogen :}

Kwaliteit zit wel snor bij een Soes :} denk echt niet dat een GSXR-1000 iemand zal tegenvallen :)
 
Ken de fiets, heb al vaker samen met hem gereden, is puur financieel probleem.

Maarhe, gaat het beestje echt op zijn achterwiel bij 160? :9
 
Waarom niet proefrijden? Hij heeft ernstig, maar dan ook ernstig snel geld nodig. Dus dat houdt simpelweg in, beslissen of ik hem neem, geld brengen en fiets meenemen. En nee, het is niet link, het is een bekende van me. En hij wilde toch stoppen met rijden. Motor is toppie.

Ik red het zelf niet om erop te rijden.

Dus waar het mij om gaat is of er meningen over de fiets zijn.

Mocht ik achteraf vinden dat het voor mij toch niets is, kan ik altijd nog die GSX verkopen in plaats van de Blackbird. En waarschijnlijk, door alle haast, zal ik er niet slechter van worden ook.

En nee, ik vertel niet waar hij staat.

Lees je verhaal hierboven zelf nog eens een keer door. Je geeft namelijk jezelf al antwoord. ;)
 
Gewoon kopen, als je een Blackbird gewend bent, kom je van de hel in de hemel (spreekwoordelijk, dan).

Altijd dat gezeur over proefritten. Ja, eentje van 1000 km, in de bergen, op het circuit, in de regen, met 2 personen, met volle bepakking, met half versleten banden, met gewijzigde veerafstelling, enz. Dan pas kun je zeggen of een motor bevalt. En als je hem echt goedkoop kunt kopen en hij valt tegen, is er nog geen vuiltje aan de lucht. Er zijn op dit forum genoeg mensen die um graag voordelig van je over willen nemen.
 
Ik rij nu een Blackbird. Moet zeggen dat die gashendel best grappig is, bloed trekt uit je neus weg als je gas geeft, maar ik vind het beestje te kort komen in de bochten. Hij is gewoon zwaar, log en de bodemvrijheid laat ook te wensen over.

Nu ben ik tegen een 2002 GSX 100 R aangelopen. Die kan ik kopen, moet ik wel morgen beslissen en nu komt het ergste, ik ben niet in de gelegenheid om erop te rijden.

Ja, ja, ik weet het. Het is eigenlijk niet erg handig om zo'n uitgaaf te doen zonder op zo'n fiets gereden te hebben, maar daarom wil ik jullie mening hebben.

Wie rijdt er op zo'n ding en wat vind je ervan. Als ik de gegevens lees :9 dan loopt het kwijl me uit de mondhoeken. Maar hoe gedraagt het ding zich in de praktijk. Graag hoor ik wat, en het liefst veel. Ik moet voor morgenochtend 8:00 beslissen.

Doet ergens ook wel pijn in mijn hart, rij al 13 jaar Honda, ga ik dan toch een keer vreemd?

Als jij zo snel moet beslissen (zonder testrit) zal een ander dat ook moeten dus de kaarten zijn gelijk verdeeld. Een ander zal ook niet kopen zonder proefrit dus proefrit EISEN. Enne, zo snel zijn ze niet verkocht hoor........

Welk financieel kan er nou niet een dagje opgeschoven worden....
Vreemd verhaal.

 
Laatst bewerkt:
Las van de week een stukje in een engels tijdschift over deze machine. Schijnt echt de ultieme SS te zijn. Daarnaast is de GSX1000R het topmodel van Soes, dus...... :]


Daarnaast heb je nog bijna alle fabrieksgarantie over, je kent de verkoper en de machine. Dus doen....

En zoals je zei, je kan hem altijd verkopen voor een betere prijs :+
Dus slechter kan je er niet van worden. O-)



[me]Freeman baalt dat hij geen geld heeft voor een Gixxer1000[/me]
 
Ik denk ook wel dat ik hem ga kopen, zijn er nog meer mensen met rij ervaringen op het beestje?
 
Als het masjientje mechanisch e.d. in orde is is een proefrit op zich niet zo belangrijk. Wel even proefzitten, de zithouding is nogal wat sportiever dan die van je BB. Is even wennen, weet ik uit eigen ervaring (ik rijdt een Mille maar die overgang in zithouding vanaf een RF900R is ongeveer gelijk als bij jou). Maar ik weet ook uit ervaring dat het went.

Wat betreft rijeigenschappen: het schijnt dat hij op snelheid erg moeilijk om te krijgen is, dit o.m. vanwege de stugge niet-verstelbare stuurdemper. In de sportmotorvanhetjaarverkiezing van Motor hadden ze het daar nogal uitgebreid over. Zelfs een ZX-12R ging makkelijker de bocht in. Waarschijnlijk een te stugge stuurdemper, als je er daar een andere opzet van het geld wat je overhoudt heb je waarschijnlijk stukken minder last. Overigens is de fiets (dus) superstabiel op alle snelheden.

Verder schijnen de remmen nogal tegen te vallen. Een ZX-636 heeft betere remmen, heb ik begrepen (uit dezelfde Motor-test), maar ook in andere testen heb ik wel klachten gelezen over de remmen.

Zo, ik heb er dus niet zelf opgereden, maar anderen wel en hun mening heb ik hier nu zo'n beetje samengevat! :+ Veel plezier met de aanschaf. Enne, niet dat we hem voor je neus gaan wegkapen hoor O-) , maar hoeveel kosttie?
 
Ik zou je gevoel volgen.

Zo heb ik mijn CBR900 via de telefoon gekocht. Ik had er niet eens gezien. Wel heb ik links en rechts info gevraag over de betreffende garage.

Voor iedereen is het anders. Suc6 met je beslissing.
 
Heb Blackbird niet verkocht. Sterker nog, ik had geen plannen voor een andere fiets.

Komt zomaar opeens aanwaaien, heb ik wel vaker van dat soort rare dingen.
 
Verder schijnen de remmen nogal tegen te vallen. Een ZX-636 heeft betere remmen, heb ik begrepen (uit dezelfde Motor-test), maar ook in andere testen heb ik wel klachten gelezen over de remmen.

Maar die remmen, zijn die nou slecht? Of zijn ze in vergelijking met andere fietsen minder goed?

Ik heb nu bijvoorbeeld dat gecombineerde remsysteem van Honda, nou, dat mag van mij gestolen worden. Heb steeds het idee dat mijn geweten mee zit te remmen. Is er niemand die op zo'n Gixxer rijdt? Kan me namelijk niet voorstellen dat hij echt slecht zou remmen.

Maar inderdaad is mijn mening dat een proefrit niet noodzakelijk is. Waar het mij meer om gaat is de rij kwaliteiten van de GSX 1000 R in het algemeen. En tuurlijk zullen er verschillen zitten tussen een Blade, een Mille, een R1 en een Gixxer. Maar ik denk dat je dat soort dingen pas ervaart als je één voor één op zo'n ding rijdt. Als je elke dag op je Gixxer rijdt, kan ik me bijna niet voorstellen dat hij voor je gevoel slecht zal remmen. Heeft iemand ervaring?
 
Man koop dat ding, je gaat er werkelijk in alle opzichten op VOORuit.
Alleen zal je iets meer wind vangen dan op die 'toerbuffel' van je :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan