Met pijn in m'n hart zet ik mijn beauty te koop. Er zitten meerdere redenen achter, maar de belangrijkste is dat ik moet stoppen vanwege medische redenen. Er is reuma bij me geconstateerd.
Ik heb deze motor in oktober 2010 gekocht. Tijdens het rijklaar maken van de motor bleek dat de cilinderwand gescheurd was. Ik ben daarom per direct opzoek gegaan naar een goed motorblok en heb deze gevonden bij Marco Opheij van Home - Opheij Motoren. Ter controle is dit motorblok door een motorfietsmonteur van top tot teen uit elkaar gehaald om eventuele gebreken te ontdekken. Ik wilde 100% zeker weten dat alles goed was, voordat het blok in de motor geplaatst werd. Er werden geen gebreken geconstateerd. Hierna heeft de monteur het motorblok een aantal keer doorgespoeld met olie, water en dergelijke om nogmaals alles te controleren. Ook na deze test kwamen er geen gebreken uit en omdat ik alles goed wilde hebben, zijn er ook nieuwe bougies geplaatst en hij loopt weer als een zonnetje.
Daarna is de motor nog bij Hoegee motortechniek in Giessen geweest om hem af te stellen, daarom heeft hij een aantal runs op de testbank gestaan, met als resultaat een nette 114,7 pk aan het achterwiel.
Opties:
- Hyperpro achterschock
- Hyperpro complete voorvering
- Hyperpro stuurdemper
- Yoshimura EM Pro ecu (ter waarde van ongeveer 1900 euro)
- Slipperclutch
- PP Tuning rem/schakset (omgekeerd schakelen)
- PP Tuning tankdop
- Akrapovic compleet race systeem, Hexagonal demper met DB killer.
- Carbon dynamodeksel
- Snel wissel systeem achterwiel
- Stalen remleidingen voor
- Een van de leukste opties die erbij zit is het prachtige, door Motopaint Alphen, gespoten kuipwerk. Helaas heb ik tijdens de laatste sessie dit seizoen de motor om laten vallen, bij het opstellen in de pitlane. Hierdoor zijn er enkele kleine krasjes en deukjes in het kuipwerk.
Foto's van de (minimale) schade:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Daarnaast heb ik nog vele reserve onderdelen.
- Nokkenas
- Koelvloeistof leiding
- Originele koelvan tbv radiateur
- Originele remset incl. rempedaal en voetsteun
- Originele remhendels
- Doorzichtige slang tbv ontluchten remsysteem
- 2x K&N oliefilter
- 1x Meiwa oliefilter
- 520 Racing Pro ketting van Tsubaki, kleur goud, 120 schakels.
- Passagiersvoetsteun
- Originele stuurdemper
- Origineel schakelpedaal
- Originele remset en leiding + reservoir, geen rempedaal
- Clip on origineel + handsvat links & rechts
- Origineel koppelingshendel
- Originele voetsteun bevestigingsbracket + heel plate, schakelset
- Originele claxon + (volgens mij) dynamo of spanningsregelaar
- Meerdere originele losse rempedalen
- Losse val dop PP tuning
- Originele losse schakelstangen
- Origineel los schakelpookje
- Voorrem reservoir leiding naar rempomp
- Originele koppelingshendel versteller
- Origineel koelvloeistof overloop reservoir
- Originele remzuigerset
- Originele los gashendel hulsje
- Origineel remvloeistof reservoir, voorkant
- Origineel los remhendel, zonder stelschuif
- 4x Lucas carbon remblokken, type MCB 752 CRQ (paar 100 euro waard!)
- Losse brandstofpomp leiding + connectors
- Nog wat losse kunststof buisjes, elektra en kabeltjes
Foto's:
Op deze foto ontbreekt het carbonnen dynamo deksel. Deze zit er wel op!
Detail foto's kunnen op aanvraag gemaakt worden
Voor vragen en/of interesse kunt u mij een persoonlijk bericht op motor-forum, of een email sturen (e-mail staat in m’n profiel).
De prijs voor dit moois is 4200,- euro.
Ik heb deze motor in oktober 2010 gekocht. Tijdens het rijklaar maken van de motor bleek dat de cilinderwand gescheurd was. Ik ben daarom per direct opzoek gegaan naar een goed motorblok en heb deze gevonden bij Marco Opheij van Home - Opheij Motoren. Ter controle is dit motorblok door een motorfietsmonteur van top tot teen uit elkaar gehaald om eventuele gebreken te ontdekken. Ik wilde 100% zeker weten dat alles goed was, voordat het blok in de motor geplaatst werd. Er werden geen gebreken geconstateerd. Hierna heeft de monteur het motorblok een aantal keer doorgespoeld met olie, water en dergelijke om nogmaals alles te controleren. Ook na deze test kwamen er geen gebreken uit en omdat ik alles goed wilde hebben, zijn er ook nieuwe bougies geplaatst en hij loopt weer als een zonnetje.
Daarna is de motor nog bij Hoegee motortechniek in Giessen geweest om hem af te stellen, daarom heeft hij een aantal runs op de testbank gestaan, met als resultaat een nette 114,7 pk aan het achterwiel.
Opties:
- Hyperpro achterschock
- Hyperpro complete voorvering
- Hyperpro stuurdemper
- Yoshimura EM Pro ecu (ter waarde van ongeveer 1900 euro)
- Slipperclutch
- PP Tuning rem/schakset (omgekeerd schakelen)
- PP Tuning tankdop
- Akrapovic compleet race systeem, Hexagonal demper met DB killer.
- Carbon dynamodeksel
- Snel wissel systeem achterwiel
- Stalen remleidingen voor
- Een van de leukste opties die erbij zit is het prachtige, door Motopaint Alphen, gespoten kuipwerk. Helaas heb ik tijdens de laatste sessie dit seizoen de motor om laten vallen, bij het opstellen in de pitlane. Hierdoor zijn er enkele kleine krasjes en deukjes in het kuipwerk.
Foto's van de (minimale) schade:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Daarnaast heb ik nog vele reserve onderdelen.
- Nokkenas
- Koelvloeistof leiding
- Originele koelvan tbv radiateur
- Originele remset incl. rempedaal en voetsteun
- Originele remhendels
- Doorzichtige slang tbv ontluchten remsysteem
- 2x K&N oliefilter
- 1x Meiwa oliefilter
- 520 Racing Pro ketting van Tsubaki, kleur goud, 120 schakels.
- Passagiersvoetsteun
- Originele stuurdemper
- Origineel schakelpedaal
- Originele remset en leiding + reservoir, geen rempedaal
- Clip on origineel + handsvat links & rechts
- Origineel koppelingshendel
- Originele voetsteun bevestigingsbracket + heel plate, schakelset
- Originele claxon + (volgens mij) dynamo of spanningsregelaar
- Meerdere originele losse rempedalen
- Losse val dop PP tuning
- Originele losse schakelstangen
- Origineel los schakelpookje
- Voorrem reservoir leiding naar rempomp
- Originele koppelingshendel versteller
- Origineel koelvloeistof overloop reservoir
- Originele remzuigerset
- Originele los gashendel hulsje
- Origineel remvloeistof reservoir, voorkant
- Origineel los remhendel, zonder stelschuif
- 4x Lucas carbon remblokken, type MCB 752 CRQ (paar 100 euro waard!)
- Losse brandstofpomp leiding + connectors
- Nog wat losse kunststof buisjes, elektra en kabeltjes
Foto's:
Op deze foto ontbreekt het carbonnen dynamo deksel. Deze zit er wel op!
Detail foto's kunnen op aanvraag gemaakt worden
Voor vragen en/of interesse kunt u mij een persoonlijk bericht op motor-forum, of een email sturen (e-mail staat in m’n profiel).
De prijs voor dit moois is 4200,- euro.
Laatst bewerkt: