[GSX-R 750] 35.000 km. is dat veel?

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Wanneer heeft een motor nu (te) veel kilometers onder de sloffen gehad, en moet om die reden eigenlijk van koop worden afgezien?
 
Technisch gezien is het vaak geen enkel probleem maar je moet meer naar je eigen inruilwaarde kijken. Als jij er 15.000km mee rijdt staat ie op 50.000 en een motor met 20.000 km is nou eenmaal populairder dan 1 met 50.000.
 
35.000 km is niks te veel, kun nog makkelijk een keer 't zelfde bijrijden.
Het is echt niet zo dat een motor bij 50.000km op is, 't is meer een psychische grens dan een probleem met de levensduur van een motor, maar 't zorgt er helaas wel voor dat 'ie met 50.000 op de teller wat lastiger te verkopen is.
Zeker een sportfiets.

Ik heb vorig jaar m'n '99 R1 uiteindelijk ingeruild, nadat 'ie een half jaar te koop had gestaan. Volop kijkers: 'fiets ziet er netjes uit, maar ja, die kilometerstand he.' was meestal 't commentaar.
Technisch was 'ie 100%, probleem zit puur tussen de oren.
 
De tellerstand telt wel mee, maar is bij mij zeker niet doorslaggevend.
Kijk, als ik bijv. een fiets tegenkom met 23000km op de teller en bij 24000 moet ie om een grote beurt, dan moet de verkoper toch minstens 75% van de kosten van die beurt van de prijs afdoen.
 
Is de techniek nu dan echt zo verbeterd dat dit niet meer zoveel uitmaakt dan?
Wat is dan wel veel voor een sportfiets?
 
Nog even op de vorige vragen terug te komen.
Is de cc inhoud ook van belang op de kilometerstand?
Met andere woorden, is een 1000 cc per defenitie sterker dan een 600 cc?
 
Is de techniek nu dan echt zo verbeterd dat dit niet meer zoveel uitmaakt dan?
Wat is dan wel veel voor een sportfiets?

mwah, in januari een thundercat gekocht met 27.000 op de teller, zelf ook 27.000 mee gereden dus dat is al 54.000, toen verkocht aan mijn vader en nu staat hij op 68.000

nooit iets anders dan regulier onderhoud gehad
 
Is de techniek nu dan echt zo verbeterd dat dit niet meer zoveel uitmaakt dan?
Wat is dan wel veel voor een sportfiets?
Veel voor een sportfiets? Boven de 70.000 zou ik geen sportfiets meerr kopen... maar ook daar geldt: mits goed onderhouden kan het veel hebben. Een goed onderhouden fiets van 70.000 km kan wel technisch beter zijn dan een afgeragde fiets van 20.000 km.

Enne...een moderne 1000cc Sport is wel sterker dan een 600... maar als je ouwere pakt: denk dat een moderne 600 sterker is dan een ouwe (lees 10/12 jaar oud ofzo) 750.
 
Terug
Bovenaan Onderaan