GSX1100 upgrade project

Nog een GSX1100 met TL1000R achterbrug

PICT5648.JPG


PICT5667.JPG
 
Ja dat plaatje had ik hier ook al eerder gepost ;)

Hier is die wat meer af, is van dezelfde lui die ook de racefit Z1R hebben gemaakt

4.jpg
 
Die brug van jouw ligt 100x mooier en beter kwa looks en kettinglijn Jorrit,dit is helemaal ruk zo. O-)

We gaan straks weer los met je project hoor.Weer een paar dagen vrij. :W
 
Die brug van jouw ligt 100x mooier en beter kwa looks en kettinglijn Jorrit,dit is helemaal ruk zo. O-)

We gaan straks weer los met je project hoor.Weer een paar dagen vrij. :W

Klopt, ik ga het zeker (proberen) te overtreffen, vind het voorkantje wel geinig van die racefit gsx, achterkant is wel weer afschuwelijk :X

web.jpg
 
Laatst bewerkt:
Achterwiel is nu ook gecentreerd met de 30x1mm bussen.Hapo bedankt!Klasse. :}
 
Vanmiddag toch nog wat kunnen doen......paar alu steuntjes gemaakt.Kunnen we morgen er op lassen en dan door naar het bovenste punt. :+
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi! Als je de veer gaat vastzetten kan je dan de rijhoogte van de veer in het midden zetten? Kunnen we achteraf de motor hoger/lager zetten.
 
Werkt verdomde goed zo'n TL brug in zo'n oldskool suz of kawa.

@G, Jij bent wel de laatste die ik niet zou vertrouwen als het op degelijke constructie aan komt, maar ik ben altijd erg bang gemaakt als het om lassen op alu gaat. Kan dit zomaar gelast worden zonder zwak te worden?
 
Mooi! Als je de veer gaat vastzetten kan je dan de rijhoogte van de veer in het midden zetten? Kunnen we achteraf de motor hoger/lager zetten.

Lukt niet Jorrit,dan kom ik niet met het veerpotje weg kwa bovenste subframebuis..Hij staat nu op zijn laagste lengtestand.(De schokker)Je kan hem dus wel opkrikken maar niet laten zakken.Dan zou het onderste punt meer naar achteren moeten en dat wil ik niet.Niet mooi en op Kris zijn verhaal terug te komen dat vertrouw ik niet. :N
Dan komen er teveel krachten op de alu lassen waar de steunen op de brug zitten.Alu lassen moet je voorzichtig mee zijn.De goedkopere soorten(de TL brug dus)verliezen wel soms 50 pct van hun sterkte na het lassen.Structuurverandering van het materiaal)Je moet dus reserver in bouwen....... :Y
 
Mooi man, veel mooiere motor aan het worden dan die met die lange kont. enige mooie daaraan zijn de spagehettivreter ( :+ ) vork en het blok de rest is prut O-)
 
Waarom toch niet een mooi linksysteem gemaakt je bent gelijk de lengte van de schokbreker kwijt en je kunt ook de rijhoogte instellen.
Maar ja voor iedere oplossing is er wel een probleem (of was het andersom).
 
Waarom toch niet een mooi linksysteem gemaakt je bent gelijk de lengte van de schokbreker kwijt en je kunt ook de rijhoogte instellen.
Maar ja voor iedere oplossing is er wel een probleem (of was het andersom).

Omdat de veer niet door het gat in de brug past, een TL1000R is namelijk voorzien van een linksysteem met rotatiedemper die langs de achterste cilinder is gemonteerd. Op mijn motor is hier geen plaatst voor dus moet je improviceren. Andere oplossing was een andere achterbrug geweest maar er zijn weinig achterbruggen die zo dik zijn en de brace aan de onderkant hebben.


Mooi man, veel mooiere motor aan het worden dan die met die lange kont. enige mooie daaraan zijn de spagehettivreter ( :+ ) vork en het blok de rest is prut O-)


Blok wordt ook nog grondig onder handen genomen ;) (uiterlijk dan)
 
@ sjorrit & jerryt:

Heel mooi project jongens :9~
Ik volg jullie metamorfoze sinds het begin.
Dat wordt een cool bike :} .
Doe zovoort :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan