Gsx600F valt uit

2 jun 2017
174
34
Hoi allemaal, ik heb weer een klein project waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen lokaliseren.

GSX600F uit 1990. Als ik rij en start op de ON stand hapert mijn motor erg in t begin, lijkt op verzuipen. Vervolgens gaat dit over en trekt m'n motor al snel weer vlot door. Tot ik de snelweg bereik, dan lijkt mijn benzine toevoer niet afdoende om mij rijdende te houden. Na ongeveer 10 km en steeds sneller rijden moet ik steeds meer mijn gashendel opendraaien om toeren te houden. Op een gegeven moment kan ik dit niet meer compenseren en valt de motor stil. Als ik de motor op de PRI stand rijdt heb ik dit probleem niet maar kan ik de motor moeilijk stationair houden, hij valt dan vrijwel direct uit maar rijdende op hoge snelheid gaat het wel weer goed.

Wat is hier aan de hand? Er lijkt duidelijk een verschil in PRI en ON te zijn, en dus in de benzine toevoer.

Alvast bedankt;)
 
In de PRI stand rijdt ik juist prima, enkel stationair moet ik handmatig bijgassen. Enkel als hij op ON staat is stationair prima, maar enkel als ik snel rijd hapert ie uiteindelijk tot uitvallen, maar dit duurt dus wel even.

Als ik langzaam rijdt in ON gaat het nog wel zonder uitvallen, enkel helemaal soepel gaat het niet.
 
In de PRI stand rijdt ik juist prima, enkel stationair moet ik handmatig bijgassen. Enkel als hij op ON staat is stationair prima, maar enkel als ik snel rijd hapert ie uiteindelijk tot uitvallen, maar dit duurt dus wel even.

Als ik langzaam rijdt in ON gaat het nog wel zonder uitvallen, enkel helemaal soepel gaat het niet.

dus : OOK CARBU PROBLEEM

ja ik roep, want anders versta je het blijkbaar niet.
 
Heeft zo'n ding niet een vacuüm gestuurde benzine kraan?
Ik zou het daar in zoeken, op on geen vacuüm lekkage en slechte doorstroming, op pri goede doorstroming en vacuüm lekkage.
Of zoiets.
Verder nog aan de brandstof slangen gezeten? Geen knikken in de slang na terugplaatsen tank?
 
Het lijkt erop dat je 2 problemen hebt. Slecht starten in het begin omdat de vlotters niet goed sluiten. Oliepeil al gecontroleerd? Wss te hoog. Dit komt omdat ze overlopen en dit sijpelt via de inlaat de motor in. De eerste 10 sec moet de benzine eerst uit de tank naar de carbs voor een juist niveau. Daarnaast lijkt het erop dat je tankfilter vervuilt is. Laat nog wel wat door maar niet genoeg om op de snelweg als je verbruik continu is en wat hoger er niet genoeg benzine naar de carbs loopt.
Dus. Oliepeil controleren. Te hoog moeten de carbs open en oliebeurt geven en nieuw filter.
Als dit niet zo is beginnen de tank te controleren of de benzine goed stroomt. Slang los op de carb en ff starten. Er moet dan echt een straal uit lopen sijpelen is te weinig.
Knutsel ze 👍🏻
 
Beste allen,

Bedankt voor de input. Ik heb de tank vandaag gelicht. Ik bleek zeer snel klaar te zijn want de vacuüm slang aangesloten aan de benzine kraan was door bij de tuut aldaar. Doorknippen en opnieuw klemmen en het probleem was over, rijdt weer als vanouds. Ik snap toch niet helemaal nog hoe ik enigzins heb kunnen rijden op ON aangezien hij geen vacuüm zoog...
 
Beste allen,

Bedankt voor de input. Ik heb de tank vandaag gelicht. Ik bleek zeer snel klaar te zijn want de vacuüm slang aangesloten aan de benzine kraan was door bij de tuut aldaar. Doorknippen en opnieuw klemmen en het probleem was over, rijdt weer als vanouds. Ik snap toch niet helemaal nog hoe ik enigzins heb kunnen rijden op ON aangezien hij geen vacuüm zoog...
Altijd dezelfden die geluk hebben :)
 
Beste allen,

Bedankt voor de input. Ik heb de tank vandaag gelicht. Ik bleek zeer snel klaar te zijn want de vacuüm slang aangesloten aan de benzine kraan was door bij de tuut aldaar. Doorknippen en opnieuw klemmen en het probleem was over, rijdt weer als vanouds. Ik snap toch niet helemaal nog hoe ik enigzins heb kunnen rijden op ON aangezien hij geen vacuüm zoog...
Als de benzinekraan bezine doorlaat zonder vacuumaansluiting issie dus lek. Dus dan zou ik maar eens snel olie oeilen en even ruiken of die olie soms ook naar benzine stinkt.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan