De motor loopt prima. Geen bonken of rammelen of tikken of fluiten. Als ik die klachten had zou ik niet op een motorforum durven vragen om tips voor mijn startmotor.Trek het blok maar open. Die is vrijwel zeker gaar.
Bonkt en rammelt ook zeker?
Bij de vmax 1200 is dit ook wel een bekend probleem. Heb het zelf ook vaak meegemaakt dat de motor koud nog net aansloeg. Warm afsloeg of even korte tussenstop en dan de motor niet eens rond kreeg.Bedankt voor de tip. Ga ik in het weekend proberen. Misschien licht opschuren en reinigen.
Hallo collega's,
Ik heb een vraag en sta open voor tips.
Mijn gsxr 750 k1 start moeilijk, vooral als
de motor goed heet is.
Bij koude start draaid de starter sloom,
maar start wel redelijk.
Bij warme motor draaid de starter een
halve slag en stopt dan.
Ik begrijp dat natuurlijk de reacties zullen
zijn accu en startmotor vervangen...
Echter zit er een nieuwe accu en starter in.
De metingen op de accu: 14.9 volt tijdens stationair.
De spanning zakt compleet in tijdens het starten naar 10 volt.
Het startrelais heb ik ook vervangen.
Ik zou zelf zeggen dat de hoofdverdachten een alibi hebben.
Iemand hier ervaring of kennis van?
Groetjes allemaal.
Controleer ook de massa tussen accu en blok.Bedankt voor de tip. Ga ik in het weekend proberen. Misschien licht opschuren en reinigen.
Hallo Reinhoud.hoe is de massa van startmotor naar blok? Zijn die vlakken mooi schoon?
Bedankt voor je advies.Bij de vmax 1200 is dit ook wel een bekend probleem. Heb het zelf ook vaak meegemaakt dat de motor koud nog net aansloeg. Warm afsloeg of even korte tussenstop en dan de motor niet eens rond kreeg.
Dan maar weer in z'n 2, koppeling in... Sprintje...erop springen en koppeling los... dan liep hij altijd direct.
Uit eindelijk extra massa kabel gemaakt naar de startmotor. Dat was een wereld van verschil. Tevens later ook nog een iets zwaardere accu genomen en nooit geen problemen meer met starten gehad.
Bedankt voor je tip.Ikzelf zou als eerste de spanningsregelaar bekijken op de connectors ?
Ja die spanningsregelaar kun je idd nameten zodat deze goed lijkt te zijn en het toch niet is.
Haal deze eens eraf en bekijk ook de zwarte achterzijde in het midden eens eens.
Als je daar de bedrading die intern zit extern ziet lopen opzwellen ,dan weet je ook genoeg.
Die moet er zo uitzien.
Bekijk bijlage 1536767
Bekijk bijlage 1536769
Das goed om te horen!Hallo Reinhoud.
Bedankt voor je gouden tip.
De vlakken van het blok, waar de starter
contact maakt met de massa was redelijk vervuild met witte meuk. Nadat ik dit had opgeschuurd draaide de starter als een malle. Dat verklaart natuurlijk waarom de startkabels direct op de starter te zetten
niet veel verschil maakte. Nadat de starter
weer lekker vlot draaide heb ik ook maar
preventief de massakabel vervangen met
10 mm2. Dit euvel met massakabel komt
vaker voor als ik het zo lees. Wel vreemd
want aan de originele massakabel zie ik
niets vreemd. Nogmaals bedankt allemaal
voor de bruikbare tips en stay safe!