gsxr 750 tunen

Adler

Die hard MF'er
7 jun 2001
782
0
Uden
Hoi

Kan er iemand me vertellen wat de vermogenswinst wordt , als ik mijn 2003 gsxr 750 voorzie van een full race exhaust system (remus) , en k&n filters.

Mensen met ervaring hiermee ?


Marcel.
 
inruilen en een 100 kopen :?

Zal je in totaal minder kosten :P


PK winst met een full systeem is meestal een 5 a6 pk dacht ik, wat de fabrikanten ok mogen beweren
 
nah inruilen is geen optie , en dat remus systeem heeft me niet veel gekost dus laat de gsxr 1000 maar zitten ;-)
 
Ik denk dat meneer SICKO uit Uden bij deze aanpassingen maar eens even moet gaan nadenken over een powercommander alvorens er over vermogenswinsten gepraat gaat worden.......
 
heb ik ook over nagedacht , maar weet dus niet of t echt noodzakelijk is een PC erbij te nemen.... is een goede afstelling dmv testbank niet voldoende ?
 
heb je je vering al aan gepast
dat is wel belangrijker dan pk's die kunnen 95% van
de motorrijders toch niet aan kunnen
voor de meeste is een 600 CC al teveel |(
 
en als je toch zo nodig moet tunen waar dan zo zuinig
met geld koop dan een akrapovic / een yoshimura kit
in plaats zo prut remus system
 
en als je toch zo nodig moet tunen waar dan zo zuinig
met geld koop dan een akrapovic / een yoshimura kit
in plaats zo prut remus system


Wat is je probleem jongen...

Ik stel hier een normale vraag , verwacht ook een normaal antwoord en op dit gezever zit ik dus niet te wachten. Misschien kan je je tijd beter gebruiken voor een cursus Nederlands.
 
alleen powercommander is voldoende meer moet je er niet aan doen ik heb een 2001
model gehad met alleen een arrow demper en een pc 134 pk aan het wiel
:]
 
een anders oplossing is je originele management aanpassen
bij www.hoegeetech.com
prijs ongeveer €160
pc3r €525,-
pc3 €435,-
en voor het afstellen van een pc vragen ze nog €160,-
en het is maar 15min werk het programmeren
 
Laatst bewerkt:
bedankt mensen ik ga vd week eens bellen met Hoegee / Freriks wat de exacte mogelijkheden zijn
 
en het verschil tussen een pc3r en het originele management aanpassen
is dat je met een pc wat fijner kan afstellen
maar een pc kost ook iets meer
 
heb ik ook over nagedacht , maar weet dus niet of t echt noodzakelijk is een PC erbij te nemen.... is een goede afstelling dmv testbank niet voldoende ?

wat is voldoende je wilt toch tunen?
afstellen op testbank is dus i.c.m een PC of ander merk, anders valt er weinig af te stellen.

volledig systeem geeft wel meer vermogen dan een ander potje
 
wat is voldoende je wilt toch tunen?
afstellen op testbank is dus i.c.m een PC of ander merk, anders valt er weinig af te stellen.

volledig systeem geeft wel meer vermogen dan een ander potje
Dat klopt dus niet, je kunt met bijv. een Yoshimura-box je software remappen oftewel je injectie/ontsteking anders afstellen. Een tuner zoals bijv. Hoegee stelt zo je motor af. Wanneer je iets veranderd wil hebben zul je terug moeten gaan een ws. opnieuw moeten lappen. Met een PowerCommander kun je verschillende maps van internet halen en zelf programmeren.
 
wat is voldoende je wilt toch tunen?
afstellen op testbank is dus i.c.m een PC OF ANDER MERK, anders valt er weinig af te stellen.

volledig systeem geeft wel meer vermogen dan een ander potje





Dat klopt dus niet, je kunt met bijv. een Yoshimura-box je software remappen oftewel je injectie/ontsteking anders afstellen. Een tuner zoals bijv. Hoegee stelt zo je motor af. Wanneer je iets veranderd wil hebben zul je terug moeten gaan een ws. opnieuw moeten lappen. Met een PowerCommander kun je verschillende maps van internet halen en zelf programmeren.



Goed lezen Erik! :z , ik zeg dus ook OF ANDER MERK, daaronder is ook Yoshimura een ander merk weetje.

Enne zelf programmeren, succes zonder testbank! :X

greatz krommie
 
Het verschil is dat een PC (PowerCommander) alleen maar werkt als hij op de motorfiets aangesloten is; je moet er dus een kopen, want zodra je de stekker eruit trekt staan alle instellingen weer standaard. Een Yosh-box remapt je systeem, wanneer je dat dus wilt veranderen zal je er opnieuw eentje op je motorfiets aan moeten sluiten. Kortom een PC moet je kopen en een Yosh-box niet persé. Tunen op een bank is idd beter maar je kunt op Internet behoorlijk wat PC-maps vinden voor veelgebruikte motorfiets/uitlaat-combinaties.
 
Het verschil is dat een PC (PowerCommander) alleen maar werkt als hij op de motorfiets aangesloten is; je moet er dus een kopen, want zodra je de stekker eruit trekt staan alle instellingen weer standaard. Een Yosh-box remapt je systeem, wanneer je dat dus wilt veranderen zal je er opnieuw eentje op je motorfiets aan moeten sluiten. Kortom een PC moet je kopen en een Yosh-box niet persé. Tunen op een bank is idd beter maar je kunt op Internet behoorlijk wat PC-maps vinden voor veelgebruikte motorfiets/uitlaat-combinaties.


Zo ist! jij hebt wel gelijk....

laat die andere gasten maar zeiken...anders moet je Haga San ff een mailtje sturen, hij heeft zijn Gsxr 750 laten remappen met de Yoshtool en dat is um goed bevallen.....ook prijstechnisch.

Succes!


Op zondag 04 januari 2004 00:17 schreef BlitzeR1 het volgende:Een GSX-R 100? Ja dat zal vlammen als de nete! hahahaha :P :+

Heb je al eens aan je eigen motor gedacht......de R1 :+
 
Het verschil is dat een PC (PowerCommander) alleen maar werkt als hij op de motorfiets aangesloten is; je moet er dus een kopen, want zodra je de stekker eruit trekt staan alle instellingen weer standaard. Een Yosh-box remapt je systeem, wanneer je dat dus wilt veranderen zal je er opnieuw eentje op je motorfiets aan moeten sluiten. Kortom een PC moet je kopen en een Yosh-box niet persé. Tunen op een bank is idd beter maar je kunt op Internet behoorlijk wat PC-maps vinden voor veelgebruikte motorfiets/uitlaat-combinaties.

Bedankt , dit is informatie waar een mens iets mee kan :}


Had geen zin om een dure PC3 op mn motor te zetten , omdat de settings van mn motor toch hetzelfde blijven , dus klooien met mappings etc zag ik niet zitten.

Een goede testbank-run met Yoshi Box o.i.d. gaat t dus worden

Zal gelijk ff Haga-San een mail sturen misschien dat die nog meer informatie voor me heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan