Ik Quote mezelf nog maar eens...Gewoon ff een nieuw membraampje bestellen....
net nog even gekeken; ik weet bijna zo goed als zeker dat ik het probleem heb gevonden;
oliepijl staat extreem hoog, en er komt een gigantische benzinelucht uit het carter.
Lijkt er heel erg op dat de carbs benzine lekken in het carter....
Daarnaast wou hij ook niet starten (ging niet rond) wat zou kunnen betekenen dat 1 van de verbrandingsruimtes vol met benzine gelopen was. Volgens mij is de accu goed namelijk.
hier wordt ik niet blij van...
volgens mij nu dus de vlotters checken, en volgens mij zit er een benzinekraantje op die op vacuum werkt toch?
die dan vervangen...en de olie natuurlijk..
*zucht*
net nog even gekeken; ik weet bijna zo goed als zeker dat ik het probleem heb gevonden;
oliepijl staat extreem hoog, en er komt een gigantische benzinelucht uit het carter.
Lijkt er heel erg op dat de carbs benzine lekken in het carter....
Daarnaast wou hij ook niet starten (ging niet rond) wat zou kunnen betekenen dat 1 van de verbrandingsruimtes vol met benzine gelopen was. Volgens mij is de accu goed namelijk.
hier wordt ik niet blij van...
volgens mij nu dus de vlotters checken, en volgens mij zit er een benzinekraantje op die op vacuum werkt toch?
die dan vervangen...en de olie natuurlijk..
*zucht*
Als er geen cock op de fuel cock zit, heb je geen pri en moet idd de fuel cockless hersteld worden.
Tja, ik zou het liever goed hebben. Een vuiltje opeen vlotternaald, en het is al benzinebende...Dit topic teruggevonden door zoekwoord cock. Dat was blijven hangen. Handig, waarvoor dank!
Ik heb net de benzinekraan van mijn suzuki gr650 gereviseerd met zo'n tourmax setje.
Desondanks loopt er benzine uit zodra de kraan op stand "on" staat. Ik zou verwachten dat (zonder vaccuum) de kraan dicht staat in stand "on".
Waar moet ik het zoeken?
En: concludeer ik nu juist dat wanneer de vlotternaalden goed werken dit geen probleem zou moeten zijn?
je hebt wel degelijk een vacuum kraan ?
Tja, ik zou het liever goed hebben. Een vuiltje opeen vlotternaald, en het is al benzinebende...
Setje niet goed gemonteerd, setje niet goed, of een ander lek in de kraan.
Van een te volle of zelfs overstromende vlotterbak gaat je motor nu toch ook niet beter lopen.
ok, thanks!Je mag geen enkel vacuüm lek hebben. Ook niet en kleintje aan dat t stukje. Afdoppen.
Daarna deoproef doen.
nou zit ik nog wel met 1 dingetje;
Tussen de vacuümslang van de benzinekraan en het carter zit een heel klein t-stuk, waar gek genoeg geen slang op aangesloten zit. Daar trekt hij dus iets valse lucht van het vacuum. Desondanks wordt er genoeg vacuum gegenereerd om de benzinekraan te activeren.
Ik kan dit kleine t-stuk nergens op de tekeningen vinden, en ook niet in het handboek.
Jullie misschien enig idee of hier een slang mist?? en zoja, waar leid deze slang naartoe?? Japan misschien?
Aan dat T stuk hoort idd nog een stukje slang te zitten. Stukje slang eraan en dat slangetje aansluiten op de rechterkant (kant van jouw rempedaal) van het luchtfilterhuis aan de onderzijde. Probleem opgelost
Ter beeldvorming; op dezelfde hoogte zit aan de linkerkant de aftapdop van het luchtfilterhuis.
vacuum met een open verbinding ? datklopnie of afdoppen of in het wph kijken op welk slangetje dit hoort te zitten? ff teruglezenidd op luchtfilterhuis