Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Vandaag de brommer gewassen, ff droog gereden en afgetankt.
Morgen het pruus maar weer eens onveilig maken met ons vage clubje
 
Van de week een CBR 900R SC33 van kennis onder handen gehad. Liep niet fraai rond.
Olie, filters bougies en de carburateur.




Eerst maar eens de carburateur gedemonteerd. En die was wel toe aan een heerlijk ultrasoonbad.
Dat was al te horen toen hij rijdend binnenkwam.




Vreselijk vies van binnen en van buiten:



In bad. De carb in het grote bad en de messingdelen (met weer andere vloeistof) in het kleine bassin.


En na afloop weer "fabrieks nieuw"



Bij het in elkaar zetten een probleem. 2 gasschuifrubbers bleken gescheurd. Niet meer te leveren, maar binnen een half uur een complete reservecarburateur gevonden voor € 75.



De reservecarburateur kwam vanmorgen al binnen en meteen de benodigde delen eruit gehaald.








Vlotterhoogte gecontroleerd:



Carburateur hangt hier aan de lektest en bleek lekvrij en in orde.



Werkruimte gemaakt om de bougies makkelijker te kunnen monteren.



Volgende week inbouwen, afstellen en synchroon stellen.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, het is net of ik op je eigen topic aan het lezen ben.
Uiteraard ziet het er weer perfect uit.
 
Vandaag de brommer gewassen, ff droog gereden en afgetankt.
Morgen het pruus maar weer eens onveilig maken met ons vage clubje
Veel plezier!!!

Hier vandaag nog wat mooie brommers gekeken en over brommers gezevert bij Area51 in Eindhoven
 

Bijlagen

  • 20190407_121314.1.jpg
    259,8 KB · Weergaven: 10
  • 20190407_122241.jpg
    171 KB · Weergaven: 10
  • 20190407_124733.jpg
    170,5 KB · Weergaven: 12
@NC35 Race

Heel gaaf om te zien hoe een motorblok weer opgeknapt kan worden.
Ben zelf trots dat ik ooit een bougie bij mijn toenmalige 1 cilinder heb vervangen en een keer olie heb ververst dus als je dan ziet dat iemand een motorblok uit elkaar haalt en weer kan laten glimmen.... props

Net zoiets:
Kan ik uren naar kijken
 

Blijven gaaf die ford flatheads
 
Voordat de CBR900RR kon worden afgesteld moest de patiënt gisteren eerst een by/pas operatie ondergaan als voorbereiding op het synchroniseren.



Ook de medische apparatuur is vast aangesloten. Het afstellen kan beginnen.



En vanmiddag heb ik hem netjes afgesteld. De motor draait weer fijn rond. Met een vieze carburateur en twee gescheurde membranen kon dat echt niet.
Ook stond de synchronisatie totaal verkeerd evenal de pilotschroeven die alle 4 totaal anders stonden.

Hier een filmpje van het resultaat.

 
Laatst bewerkt:
Heeft hier iemand een jdee hoe ik aan de kuipstickerd kan komen?
Ik mis de stickers op mijn topkuip van mijn 954, er staat nu firebla, beetje zonde..

En heeft iemand van hier toevallig een originele koppelingshendel over, of een set aftermarket/korte hendeltjes? (Mag ook China zijn voor tijdelijk)..

Tevens ben ik opzoek naar een setje knipperlichten (originele linksvoor, of set van 2/4)

Als iemand van hier iets heeft (vooral hendeltjes) Zou dat fijn zijn!
 
Honda CBR 900RR 919RR 929RR 954RR decals, stickers, graphics sc33 - Moto-Sticker.com
en anders is het ook wel op aliexpress te vinden
 
Helaas niet op ali.. motorsticker levert zover ik weet alleen hele sets (50€+) ik zal hun iig contacten of ze niet alleen de topkuip stickers kunnen verzenden
 
Helaas niet op ali.. motorsticker levert zover ik weet alleen hele sets (50€+) ik zal hun iig contacten of ze niet alleen de topkuip stickers kunnen verzenden
als je op zijn site leest,zie dat je hem moet contacten voor losse decals te laten maken
 

Jammer dat je niet in het westen van het land zit (Overijsel was het toch?) want ik had graag de kleppen van m'n Blade volgend jaar laten checken en stellen
 
Helaas niet op ali.. motorsticker levert zover ik weet alleen hele sets (50€+) ik zal hun iig contacten of ze niet alleen de topkuip stickers kunnen verzenden
Om welke sticker gaat het precies? Fireblade, zover was ik, maar is het een standaard decal, of zit er een schaduw in verwerkt? Heb je een foto?

Bij standaard/normale stickers zou mijn vrouw ze evt kunnen maken. (stickers met schaduwen heeft ze de juiste apparatuur niet voor)