H2SX?

Ik zie nog een verschil tussen beide motoren. Bij die van Jeroen staat de toerenbegrenzer op 13.000 tpm, bij die van mij op 12.000 tpm (standaard).
 
Dat kan beter..., maar je moet wel héél goed weten wat, en waarom je iets doet..
Met originele uitlaat zelfs nog beter resultaat, volgende week moeten we nog finetunen, heb ik nog geen tijd voor gehad. (en volgende week eigenlijk ook nog niet, maarja, moet ik maar tijd maken, het zal toch een keer af moeten :X :X :+ :+ )

Bekijk bijlage 1532962

Nice, maar ja, jij bent nooit tevreden :P . Als je het niet per cilinder af kan stellen is het eigenlijk niks :+
 
Ik zie nog een verschil tussen beide motoren. Bij die van Jeroen staat de toerenbegrenzer op 13.000 tpm, bij die van mij op 12.000 tpm (standaard).

Bij mij is de grens wat verhoogd om met standaard gearing ff door de 300kmh te kunnen. Voor de lol :+
 
Nice, maar ja, jij bent nooit tevreden :P . Als je het niet per cilinder af kan stellen is het eigenlijk niks :+
Jawel hoor, ik ben tevreden als het goed is, ik denk dat dit ook de enige manier is om iets repareren of af te stellen..., alle andere opties zijn in mijn ogen vrijwel weggegooid geld, betalen voor een product wat niet deugd is geen optie bij mij.
Per cilinder is idd nóg beter, maar alleen nodig als er aanleiding voor is, of als men het laatste beetje er ook nog uit wilt halen.
 
Erg interessant allemaal :) dat aanpassen vd ecu
Bij mij schiet het nog niet op met de kilometers hoop eind van deze maand en in september wat meer tijd te hebben.
Is er toevallig iemand die de originele steun voor een navigatie gemonteerd en daar een foto van heeft?
ik heb de navigatie ram nu in het balhoofd gemonteerd.
 
Vorige week (en de week daarvoor) heeft Paul de motor gefinetuned met de Brocks demper, K&N en Woolich. De A/F staat nu over het hele gebied beter.

H2SX Brocks tov standaard in toeren.jpg

De rode lijnen zijn het vermogen en koppel in standaard uitvoering, de blauwe na de wijzigingen.
 
Dezelfde lijnen, maar nu met de snelheid in de horizontale as, gemeten dus in de 6de versnelling.

H2SX Brocks tov standaard in snelheid.jpg
 
Als er meteen uitgegaan wordt bij het ontwerp dat het een geblazen blok betreft, dan hoeft hij niet (of heel er weinig) rijker gezet te worden, wel moet je opletten wat je doet, en waarom je dat doet.
Niet alles is wat het lijkt bij een geblazen blok, je moet even wat anders nadenken. :+
 
Lekker dan, terugroepaktie voor de SX:

"Bij de 2018-2020 Ninja H2 SX (ZX1002A), Ninja H2 SX SE (ZX1200B), en Ninja H2 SXSE + (ZX1002D) modellen, heeft de electronic control unit (ECU) geen controle over de plotselinge verhoging van het toerental wanneer de versnelling niet volledig is geselecteerd. Wanneer hierna wel de versnelling volledig word geselecteerd kan het verhoogde toerental 'shift shock' veroorzaken. Hierdoor is het mogelijk dat er schade kan ontstaan aan de versnellingsbaktandwielen.

Om dit probleem te verhelpen is Kawasaki een terugroepactie gestart om de ECU te her programmeren, de herprogrammering zal ervoor zorgen dat de ECU het verhoogde toerental verwerkt waardoor er geen schade meer kan ontstaan aan de versnellingbak. De reparatie zal ongeveer 20 minuten in beslag nemen. BELANGRIJK: Deze reparatie zal het programma in de ECU overschrijven. Als uw motorfiets een ECU modificatie (tuning) heeft gehad kan deze verloren gaan. Kawasaki is niet aansprakelijk voor de kosten van het herstellen van zulke modificaties of het vervangen van de ECU als deze voorkomt dat de terugroepactie kan worden uitgevoerd. "

Mocht je de mijne toch willen kopen dan zal ik zorgen dat dit gebeurt is. Is wel de Woolich tune weg '(. Maar desgewenst kan die vast wel terug gezet worden.
 
Laatst bewerkt:
Lekker dan, terugroepaktie voor de SX:

"Bij de 2018-2020 Ninja H2 SX (ZX1002A), Ninja H2 SX SE (ZX1200B), en Ninja H2 SXSE + (ZX1002D) modellen, heeft de electronic control unit (ECU) geen controle over de plotselinge verhoging van het toerental wanneer de versnelling niet volledig is geselecteerd. Wanneer hierna wel de versnelling volledig word geselecteerd kan het verhoogde toerental 'shift shock' veroorzaken. Hierdoor is het mogelijk dat er schade kan ontstaan aan de versnellingsbaktandwielen.

Om dit probleem te verhelpen is Kawasaki een terugroepactie gestart om de ECU teher programmeren, de herprogrammering zal ervoor zorgen dat de ECU het verhoogde toerental verwerkt waardoor er geen schade meer kan ontstaan aan de versnellingbak. De reparatie zal ongeveer 20 minuten in beslag nemen. BELANGRIJK: Deze reparatie zal het programma in de ECU overschrijven. Als uw motorfiets een ECU modificatie (tuning) heeft gehad kan deze verloren gaan. Kawasaki is niet aansprakelijk voor de kosten van het herstellen van zulke modificaties of het vervangen van de ECU als deze voorkomt dat de terugroepactie kan worden uitgevoerd. "

Mocht je de mijne toch willen kopen dan zal ik zorgen dt dit gebeurt is. Is wel de Woolich tune weg '(. Maar desgewenst kan die vast wel terug gezet worden.
Heb je bericht gehad van de importeur? Ik heb niets gehoord of gezien.
 
ik heb ook bericht gehad op naam en frame nummer sta jij wel goed geregistreerd dan bullfrog?
 
Ik heb ook bericht gehad, gelukkig heb ik zelf woolich.
Ik laat het flashen bij de dealer, lees de de nieuwe flash uit gooi daar mijn huidige map overheen en klaar.
De kans is best aanwezig dat Woolich de code in de ECU hiervoor niet benadert.

Wanneer ik volgend jaar een goed jaar lijk te draaien ruil ik de H2SX om voor een H2 Carbon :P
 
Ik heb ook bericht gehad, gelukkig heb ik zelf woolich.
Ik laat het flashen bij de dealer, lees de de nieuwe flash uit gooi daar mijn huidige map overheen en klaar.
De kans is best aanwezig dat Woolich de code in de ECU hiervoor niet benadert.

Wanneer ik volgend jaar een goed jaar lijk te draaien ruil ik de H2SX om voor een H2 Carbon :P
hoi baartaap waar heb je dit laten doen. Ik ben nu mijzelf aan het oriënteren om mijn ecu te laten flashen. En ben dus opzoek naar een goed adresje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan