Maar goed, ik maak mij hier (NIET) druk om, er rijden er veel met veel slechter spul rond.
Ik moet jullie toch een klein beetje gelijk gaan geven, net nog even een half uurtje bezig geweest met afstellen. En dan bedoel ik dus de lamp verdraaien tv de voet, dat is iets wat alleen kan bij Lumileds. Resultaat is er wel naar. Even alle foto's.
Het setje voor mijn motor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Setje voor mijn moeder:
[afbeelding]
Ingebouwd waarbij je ook mooi ziet dat de stofkap over de schacht van de lamp valt, stofhoes eroverheen en dan het koelblok erop draait:
[afbeelding]
Lichtbeeld origineel (leds schijnen opzij, zo horen ze te zitten):
[afbeelding]
1 streepje verdraaid (2 kleine inbusjes opzij van de lampvoet):
[afbeelding]
Et voila:
[afbeelding]
Daar kan ik heel erg tevreden mee zijn. Reflector koplampen met leds en een zeer goed lichtbeeld.
Ik zag dit setje: Partol Mini Car Trash Bin Garbage Can Dust Case Holder Office Home Auto Vehicle Open Mouth Rubbish Bin Black White Car Styling-in Stowing Tidying from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Lijkt mij wel wat, is ook detachable en heeft goede reviews.
Ik zag dit setje: Partol Mini Car Trash Bin Garbage Can Dust Case Holder Office Home Auto Vehicle Open Mouth Rubbish Bin Black White Car Styling-in Stowing Tidying from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Lijkt mij wel wat, is ook detachable en heeft goede reviews.
Het zegt mij eigenlijk niets. Wat ik wel zie als ik in het donker rijd, is veel oude auto's met veel te felle lampen met een afwijkend lichtbeeld.
Die dure auto's verblinden maar even als ze over een bruggetje of richel rijden. Dat wordt automatisch weer bijgesteld, net als passagiers op de achterbank. Hinderlijk misschien, maar lang niet zo erg als die sloebers met een nep-setje.Maar dat zie je ook met mercedes of de jeeps met af fabriek led of xenon, nog veel erger dan mijn aftermarket led's in aftermarket projectoren....
Dikke zever, die stellen hun lampen niet bij omdat ze over een brugje of drempel rijden hoorDie dure auto's verblinden maar even als ze over een bruggetje of richel rijden. Dat wordt automatisch weer bijgesteld,
Alleen als je de hele dure versie neemt of specifiek de optie erbij neemtnet als passagiers op de achterbank.
Het zijn geen nep setjes, maar after market setjes. En indien goed deïnstalleerd absoluut niet hinderlijk, en indien de koplamp in goede staat ook geen hinderlijk strooilicht.Hinderlijk misschien, maar lang niet zo erg als die sloebers met een nep-setje.
Origineel xenon wordt alleen geleverd met adaptieve hoogte-afstelling, dat is verplicht en blijkbaar niet voor niets. Dat het oa in Nederland niet expliciet verboden is een aftermarket setje te monteren is gewoon een maas in de wet.Dikke zever, die stellen hun lampen niet bij omdat ze over een brugje of drempel rijden hoorAlleen als je de hele dure versie neemt of specifiek de optie erbij neemtHet zijn geen nep setjes, maar after market setjes. En indien goed deïnstalleerd absoluut niet hinderlijk, en indien de koplamp in goede staat ook geen hinderlijk strooilicht.
Reflector koplampen hebben in EU bermverlichting, bij linksrijdend verkeer aan de andere kant. Daarom vond je vroeger in de autohandels donkergele (of zelfs zwarte covers) om over je koplampen te zetten die die bermhoek coverde om niet te verblinden als je naar een buitenland met het verkeer aan de andere kant gaat.Dat klopt idd, was ook zo bij mijn motor. Bij mijn auto (origineel xenon) zit er een klein trapje in maar verder een platte lijn.
Ja dat klopt, maar, hoe werkt die adaptieve regeling? Die checkt niet de actuele hoogte. Die koplampen zijn af fabriek op een bepaalde hoogte afgesteld (of later bijgesteld geweest in een garage), en die adaptieve regeling zal ervoor zorgen dat de koplampen bij beladen van de auto automatisch naar die stand geregeld worden. Staan ze af fabriek dus te hoog, zal het systeem steeds naar die ingestelde en te hoge stand gaan.Origineel xenon wordt alleen geleverd met adaptieve hoogte-afstelling, dat is verplicht en blijkbaar niet voor niets. Dat het oa in Nederland niet expliciet verboden is een aftermarket setje te monteren is gewoon een maas in de wet.
Zo is dat gewoonIk blijf erbij dat als mensen de hoogte maar goed hebben dat het tov van halogeen niet meer verblindend hoeft te zijn.
Ziet er gewoon goed uit!Als je bij mijn motor buiten de bundel naar de koplamp kijkt zie je letterlijk dit:
[afbeelding]
...
Welke fitting heb je genomen?
In Australië rijden ze voortdurend met grootlicht op de buitenwegen, ook als ze elkaar kruisen, en daar doet niemand lastig over.
* beleefdere verwoording voor de uitdrukking, te zeiken
Welke fitting heb je genomen?
Verder vrees ik wel dat je invoerrechten aan je been gaat hebben
Maar ... als het resultaat er mag zijn, dan is dat het wel waard natuurlijk