Ik had daarvoor wel een setje gevonden met veel slechte reviews, dus die heb ik snel weggeklikt.
Het is besteld, over n maandje zien we het wel
H4 invoerrechten weet ik zo net nog niet, Gearbest geeft bijvoorbeeld altijd een factuur met een bedrag onder de €22,- ook bij iets van €65,-... Ff afwachten maar.
check ff pagina 4, daar heb ik passief gekoelde led's gemeten.
In de auto heb ik nu deze:
[afbeelding]
Geen extra kastjes om weg te werken, volgens apk station prima lichtbeeld en stoort niet op de radio.
En redelijk eenvoudig te plaatsen. De zwarte adapter (h7, h4, h1, etc) kan eraf, die eerst in de lampfitting vastklemmen en daarna middels bajonet de led in de adapter.
Ik heb ze gemonteerd, maar ik haal ze er uit de auto, ik kan geen zender meer ontvangen met de radio.
Dus mocht iemand ze willen overkopen, contact me maar.
Ik ga eerst nog even ferriet proberen
Had je kunnen voorkomen.....
Ik heb ze gemonteerd, maar ik haal ze er uit de auto, ik kan geen zender meer ontvangen met de radio.
Dus mocht iemand ze willen overkopen, contact me maar.
Ik ga eerst nog even ferriet proberen
Ik had hetzelfde probleem, radio kon bijna geen zender ontvangen als de verlichting aan was.
was goedkoop chinees setje, nu een goed merk gekocht en probleem doet zich niet meer voor
Weet iemand of het storen van een ballast (led/xenon) alleen komt als de radio op het zelfde stroomcircuit zit en niet als ik radio in mijn helm heb en led op de motor?
Andersom.Waarom zou radio je licht storen als ze niet met elkaar verbonden zijn? Dan zou je licht de hele dag gestoord worden want radiogolven zijn overal.
Andersom.
Interferentie van mn de ballast op het boordnet, zorgt voor storing in radio-ontvangst.
Niet mijn expertise, maar ik vermoed dat het om de stroomkring gaat. Niet om storing van het fm signaal in de lucht.Inderdaad het licht stoort op de radio niet de radio op het licht....
Maar als de led stoort in een auto op de fm ontvangst, komt dat doordat ze op dezelfde stroomkring zitten of "blokkeert" het licht de fm ontvangst dmv rf oid?
Waarom ik dat wil weten is of ik met mijn cardo headset problemen ga ondervinden als ik de ledset die stoort op de fm ontvangst van de radio verplaats naar de motorfiets...
De "ballast" (die term komt uit de HID / xenon tijd) is een schakelende voeding die de stroom door de LED constant probeert te houden onafhankelijk van de actuele boordspanning.
Ook in het setje zonder aparte voeding zit zo'n circuit, alleen dan ingebouwd in de lamp body zelf.
Feitelijk komt het er op neer dat er in zo'n voeding een schakelaar (Mosfet) zit die de spanning 'x' 1000 keer per seconde aan en uit zet.
Tijdens dat schakelen ontstaan stoorsignalen. De ernst van de storingen is erg afhankelijk van de schakelfrequentie en de precieze layout van de print. Doorgaans geldt: hoe hoger de schakelfrequentie, hoe minder storingen. Het deel wat onvermijdelijk toch ontstaat moet eigenlijk al in het circuit gefilterd worden, voor het via externe bedrading uitgestraald kan worden.
Als de ontvangst van omroepzenders op de FM weggedrukt wordt door een LED koplamp zijn er best een aantal dingen flink mis gegaan in ontwerp en uitvoering....
Kan in elk geval niet waar zijn dat de CE markering in dat geval terecht is!
In het verleden bij mijn auto's ook last van gehad. China xenon ingebouwd en daarna slecht FM ontvangst. Maakte mij verder niks uit, want ik luister toch alleen MP3/CD/Spotify. Ferriet kernen schijnen soms te helpen.
Bij mijn huidige auto heb ik een Pilot xenon set ingebouwd, en die stoort niet. Nu weet ik niet of dat komt door een betere kwaliteit/ontwerp, of door de manier van aansluiten. Die Pilot set wordt direct aangesloten op de accu (en wordt geschakeld door een apart relais die je aansluit op de originele koplampstekker) en iedere ballast heeft een aparte massa kabel. Dat hadden die China setjes niet.