Ik heb ook een led setje besteld voor de auto, ben benieuwd hoe het gaat bevallen
[afbeelding]
Succes met de radio ontvangst! Graag hoor ik jou bevindingen...
Heb bewust een andere leverancier gekozen dan van jouw setje, ben benieuwd..
Over een maandje weet ik meer
Projector lampen zou juist goed moeten gaan voor het lichtbeeld.
Qua temp zou ik me niet al te druk maken, volgens mij word geen enkel soort lamp heter dan een halogeen lamp
Nee hoor. LED's zijn juist zo efficient omdat ze de meeste energie omzetten in licht, ipv warmte.Ok ik dacht juist dat LED meer hitte genereert.
Ik wil ze welMijn Lumileds staan te koop, interesse stuur maar pb....hoef er niet de hoofdprijs voor, maar quite zal wel fijn zijn.
Hier nog een mooie vergelijking met het maximaal aantal LUX in de “hot spot” en het daarbij behorend lichtbeeld.. sommige zijn echt belabberd !
......
In de auto heb ik nu deze:
Geen extra kastjes om weg te werken, volgens apk station prima lichtbeeld en stoort niet op de radio.
En redelijk eenvoudig te plaatsen. De zwarte adapter (h7, h4, h1, etc) kan eraf, die eerst in de lampfitting vastklemmen en daarna middels bajonet de led in de adapter.
Hallo allemaal,
Ook ik wil graag led verlichting plaatsen op mijn SV 1000 SZ. Vooral om beter gezien te worden. Zelf beter zicht hebben is natuurlijk ook mooi meegenomen, maar ik rij niet zoveel in het donker. Nu heb ik diverse sites, fora enz. doorgelezen waar vele meningen te vinden zijn.
Wat zijn belangrijke zaken om op te letten?
Er worden sets aangeboden met geforceerde koeling dmv een ventilator, lijkt mij erg storingsgevoelig want als zo'n ventilatortje de geest geeft zal de boel oververhitten en dus kapot gaan lijkt mij.
Een set met een koelblok lijkt mij dus betrouwbaarder, maar aangezien het koelblok opgesloten is in de kuip vraag ik mij af of de lichtbron zijn warmte dan wel goed kwijt kan?
Dan het te kiezen vermogen. Het lijkt me dat je niet zwaarder moet gaan dan de originele 50 Watt, aangezien de verlichting afgezekerd is. Anderzijds rijden er veel mensen met halogeen lampen van 80 of 100 Watt en geeft dan geen problemen.
Een ander zegt dat je de lampen qua vermogen ook niet te licht moet kiezen omdat het niet opgenomen vermogen door de spanningsregelaar gedissipeerd moet worden. Dit lijkt me idd het geval maar ook weer wat onzinnig omdat je bij de wat oudere motoren de verlichting gewoon kan uitschakelen en dan moet de spanningsregelaar toch ook gewoon dit vermogen omzetten?
Ik heb op Alixpress (natuurlijk) diverse sets voorbij zien komen, ook de hier eerder besproken set van Partol.
Bevalt deze nog goed bij de gebruikers?
Benieuwd naar de meningen hier!
Dat is dus de reden dat de A-merken vrijwel allemaal voor geforceerde koeling kiezen, dus met ventilator. Zeker in warme omstandigheden kan passieve koeling tekort schieten.Er worden sets aangeboden met geforceerde koeling dmv een ventilator, lijkt mij erg storingsgevoelig want als zo'n ventilatortje de geest geeft zal de boel oververhitten en dus kapot gaan lijkt mij.
Een set met een koelblok lijkt mij dus betrouwbaarder, maar aangezien het koelblok opgesloten is in de kuip vraag ik mij af of de lichtbron zijn warmte dan wel goed kwijt kan?
Die staan in de voorgaande 16 pagina's
Op pagina 4 mijn testmet passief gekoelde http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/391640/3/H7-halogeen-vervangen-door-LED-4.html
Doen het goed maar storen als een malle op de radio in de auto. Daarom heb ik daar dit type ingezet, zie pagina 12