Dit plaatje had wellicht beter geweest: (Dimlicht en grootlicht vergelijking)
[afbeelding]
Hier lijkt het er op dat er wel met vaste belichtingsinstellingen is gewerkt.
Was overigens de zelfde tijd dat dames niet door de velsertunnel reden, omdat hun oren dicht gingen zitten door het hoogteverschil ......
Snap eigenlijk dat warmte probleem niet , led zou efficiënter zijn , zou moeten inhouden meer licht minder warmte voor het zelfde vermogen
Ik wil best eens zo'n lampje gaan proberen toch.
Zal nog eens wat dieper ingaan op het warmte verhaal. Want erg leuk zo'n koeler erop, maar als het huis gesloten is zal er weinig warmte uit gaan.
Word vervolgd.
Het model zonder koellichaam wordt dan ook eigenlijk als fog light verkocht.Ik heb ervaring met zo'n Chinees low budget h4 geval zonder ventilator en de licht opbrengst is bedroevend. Ze beloven 2800 lumen en het is in de praktijk minder dan de h1 halogeen die er naast zit. En dan staat ie ook nog in de zonlicht afstelling. Bij hogere instelling blijft er weinig licht over.
nu lijken me die ventilator uitvoeringen wel beter maar waar je ook op moet letten is of ze wel passen. Ik heb weinig ruimte tussen lamp en voorvork. Ze zijn ook nog een beetje duur vind ik.
Deze H4 wel, die werd eigenlijk niet voor dit doel verkocht en is ook niet vergelijkbaar met de lamp in de hoofdrol / H7 met koeling.als ik de tekst van je foto's mag geloven komt er bedroevend weinig licht uit die ledlamp.
Deze H4 wel, die werd eigenlijk niet voor dit doel verkocht en is ook niet vergelijkbaar met de lamp in de hoofdrol / H7 met koeling.
Die bestond twee jaar geleden nog niet in deze vorm en prijs.
Voor het achterlicht en remlicht voldoen de standaard goedkope SMD led modules wel.
Een paar euro kosten ze kant en klaar op de deurmat.
Klopt.
Maar een echte pro kan toch wel fotograferen?
Gelukkig maar dat ze niet zo fel zijn, anders verblindt je je tegenliggers.Klopt.
Maar een echte pro kan toch wel fotograferen?
Laat dat maar aan de Chinezen over.Dat geeft vertrouwen, total90 ;-)
Een aantal jaren geleden was Xenon, dat vele voordelen bood boven hallo-geen-licht ook nog verre toekomstmuziek. Die ontwikkeling ging opeens in een stroomversnelling. Van een peperduur en nogal exotisch accessoire op de meest luxe auto's, werd het heel rap heel betaalbaar.
Led heeft nog een aantal duidelijke voordelen boven Xenon (geen hoge startstroom/electronica nodig, lange levensduur, relatief geringe warmte-ontwikkeling). Ik vermoed dat binnen enkele jaren de Led koplamp gemeengoed zal zijn en een waardige vervanger, ook voor Xenon. Het gaat nu al heel snel, zoals jij ook opmerkt.
Wat betreft het strooilicht: dat heeft veel minder te maken met Led (of Xenon) op zich. Meer licht betekent nu eenmaal meer strooilicht...
Goedkope exemplaren kunnen mogelijk wat meer problemen veroorzaken, bv. door minder helder glas of een minder accurate plaatsing van het lampje tov de reflector. Het gebruik van projectoren zal dit probleem m.i. ook sterk verminderen.
Dat geeft vertrouwen, total90 ;-)