Ik denk, dat we een deel van het strooilicht in de gebruikte materialen van koplamp lenzen moeten zoeken, deze zijn tegenwoordig niet meer van glas, maar van kunststof. Dit krast vrij snel en heeft ook vrij snel last van putjes door opspattende steentjes. Als die krasjes en putjes zorgen voor strooilicht.
Ik kan kunststof glashelder polijsten met korrel p2000 en commandant, maar dan zie je van dichtbij of met een vergrootglas nog allemaal kleine schuurkrasjes. Polijstsets voor het polijsten van koplampen bevatten schuurmateriaal met korrel p4000. Wat extreem fijn is een een zeer glad oppervlak moet garanderen.
Jaja, motoren zijn tegenwoordig intelligenter dan hun berijders.Wij hebben het niet geplaatst, dus heb geen weet van inbouw of dergelijke.
Het geeft een melding (bij een BMW R1200GS) dat de lamp kapot is vooraan (lampf! ) maar deze werkt wel gewoon
Iemand deze al eens geprobeerd :
Aviation Aluminum COB LED Motorcycle Hi/Lo Beam Headlight Light Bulb BA20D | eBay
Lijkt me dat je deze er zo in kan zetten ipv je "ouderwetse bolletje".
Iemand deze al eens geprobeerd :
Aviation Aluminum COB LED Motorcycle Hi/Lo Beam Headlight Light Bulb BA20D | eBay
Lijkt me dat je deze er zo in kan zetten ipv je "ouderwetse bolletje".
Dat zijn smd leds...Nou, xenon heeft nog het nadeel dat het spul slijt, je een omvormer en alles erachter hebt hangen die je weg moet zien te werken.
Led heeft een dermate lange levensduur dat dat de tijd dat de meeste mensen een motor hebben flink overstijgt, nooit meer hoeven te wisselen.
In het verleden had je idd dat zogeheten Cree leds, prima techniek maar net zoals in huis niet ideaal. Heel veel lichtpuntjes op een bolletje waarbij met een reflector het lichtbeeld gewoon rommelig was.
En dit zijn weer wel cree leds. Volgensmij haal je wat door elkaar.Nu is er een nieuwere techniek van Philips, Luxeon, wat nog meer opbrengst heeft en speciaal voor voortuigen ontwikkeld is. Dit wordt verkocht onder de merknaam Pilot en Hilox. Geschikt voor canbus, 2 lichtpunten naar onder en boven in de reflector netjes gecentreerd dus lichtbeeld is ook erg goed. Alleen aan de achterkant steken een aantal litzes uit die bedoeld zijn voor de koeling van het spul.
Nou, xenon heeft nog het nadeel dat het spul slijt, je een omvormer en alles erachter hebt hangen die je weg moet zien te werken.
...
Dit is bijvoorbeeld de versie zonder canbus:
H7 L1 Motor LED kit 5700K, Hilox Performance
Voor 85 euro ben je het mannetje. Evolution serie is een tientje duurder maar heeft wel een canbus canceler erin.
Mag wat kosten, maar geeft dus ook minder warmte in dan de normale H7 lampen denk ik?Als er geen koelblok opzit kan je er al vanuit gaan dat er niet veel licht uitkomt.
Ik heb deze jongens met flexibele heatsink nu in mijn RSV4 gezet. Past neeeet (een lamp met vaste heatsink ging sowieso niet passen), maar geeft net zoveel (zo niet meer) licht dan xenon. Met als verschil dat ze in een keer aanspringen ipv op moeten warmen.
Ik heb geen aandelen in deze toko overigens.
http://www.immers.info/Webwinkel-Pr...nbus-koplampen-set-7.000-lumen-flex-cool.html
Die heb ik gekocht voor in mijn scooter, heb mijn koplampunit daarvoor aan moeten passen omdat die led niet door het gat past waar het lichtbolletje doorheen moet. Vind de lamp er daardoor niet echt goed meer vastzitten. Ziet er leuk uit, lichtopbrengst is erg goed, maar raad aan het niet te doenEn bij deze nog een koplamp bolletje maar dan in led :
H4 6500K DC8-80V White COB LED Hi/Lo Beam Motorcycle Headlight Front Light Bulb 601005679316 | eBay
hoeveelheid licht staat er niet bij, maar voor dat geld is ie zeker het proberen waard.
Mag wat kosten, maar geeft dus ook minder warmte in dan de normale H7 lampen denk ik?
De Aprilia koplamp wil graag zwart verbranden.
Alleen dat CANBUS gedeelte is eigenlijk niet nodig, dat geeft dan elders (weerstand) onnodig stroomverlies en warmte?
Ik weet van een fabrikant dat ze zelfs verwarmingsfolies maken om LED koplampen tegen bevriezen te beschermen.Een LED lamp is ook efficiënter maar moet gekoeld worden, dus wat het resultaat is in de praktijk qua temperatuur in het koplamphuis durf ik niet te zeggen...
Haha dat zou kunnen, moet ik thuis even doorlezen dan, zo op de telefoon werkt niet echt.Dat zijn smd leds...En dit zijn weer wel cree leds. Volgensmij haal je wat door elkaar.
Je hebt de canbus canceler en een klein kaatje voor de aansturing van de led. Geen hele ballast oid, hoewel de kleinere xenon ballasten vaak wel weer meevielen qua grootte, alleen komt daar de omvormer dan nog bij wat het een groot onhandig pakket maakte.Op die foto's zie ik toch ook een kastje dat weg gewerkt moet worden.