Heb inmiddels dit spul binnen :
2Pcs H4 9003 HB2 6000K White CREE LED Bulbs Car Fog DRL Driving Light Headlight | eBay
Geen ventilator er op dus zal wel minder licht geven dan 1 met ventilator. EN dat klopt uiteraard ook. Ze hebben nog wat bijzonders : dimlicht deed het eerst niet. Als je de lamp los aansluit doet ie het wel. Na wat gepuzzel blijkt dus dat de grootlicht aansluiting echt los moet hangen anders doet dimlicht het niet. Is de grootlicht aansluiting op 1 of andere manier aan massa verbonden dan doet dimlicht het dus niet. Bij de meeste motoren hangt de grootlicht aansluiting van de lamp rechtstreeks aan het controle lampje op het dashboard, en de andere kant van het lampje hangt uiteraard aan massa. Dit is dus genoeg om er voor te zorgen dat dimlicht het dus niet doet. Ik heb het blauwe controle lampje losgehaald en dimlicht doet het nu ook. Wel iets om rekening mee te houden. Ik ga nog led bolletjes bestellen voor in het dashboard, en dan zie ik wel of het dan wel werkt.
Ik heb deze led nog niet in het donker geprobeerd, maar zo te zien doet ie niet onder voor een gewone lamp.
1x H4 HB2 9003 Hi/Lo 6000K White 490W 73500LM Motorcycle Bike CREE LED Headlight | eBay
Deze ook maar besteld, stuk duurder, maar geeft een behoorlijke bak licht, meer dan een standaard lamp. Afstellen moet wel nauwkeurig gebeuren. Nadeel is dat je wel ruimte moet hebben om te monteren want hij is duidelijk langer dan een gewone lamp. Controle lampje kun je gewoon laten zitten, het werkt allemaal in 1 keer.
Nog geen foto's gemaakt.
Dat ligt meer aan de reflector of lens dan aan de lamp.Hoe is het met de afstelling van het lichtbeeld, is het net zo beroerd als bij Xenon?
Dat ligt meer aan de reflector of lens dan aan de lamp.
Ik ken zat voorbeelden van een perfect lichtbeeld met aftermarket-xenon, net als bij LED. Maar dan wel bij de kwaliteitsmerken. Bij het ramsj-spul zit soms echte troep.
Laatst zag ik een klant met een xenon-setje van nog geen 20 Euro waarbij de lamp gewoon scheef in de fitting zat.
ik heb lang moeten zoeken om er uit te komen:
led - of xenon lamp in je originele koplamp (blaker) zetten met het originele geribbelde glas veroorzaakt een muur van strooilicht waar je zelf vrij weinig aan hebt en veroorzaakt verblinde tegenliggers (ga maar bij jezelf na als je er zoeen tegenkomt).
In principe zijn de ventilatorgekoelde LED-lampen vaak beter dan de passief gekoelde versie, maar als je geen montageruimte hebt had je toch beter voor de passief gekoelde versie kunnen gaan.tip: Verwijder niet de ventilator van je ledlamp.
anders ga ik nog echt vliegen ook, nee dankjeVentilator op de kap monteren ipv op de lamp geen optie?
moet nog een goede steen koppen met mijn koplamp, dan kom ik hierop terugRam-air erop?
In principe zijn de ventilatorgekoelde LED-lampen vaak beter dan de passief gekoelde versie, maar als je geen montageruimte hebt had je toch beter voor de passief gekoelde versie kunnen gaan.
Snorkel.moet nog een goede steen koppen met mijn koplamp, dan kom ik hierop terug
In principe zijn de ventilatorgekoelde LED-lampen vaak beter dan de passief gekoelde versie, maar als je geen montageruimte hebt had je toch beter voor de passief gekoelde versie kunnen gaan.