Haarscheur cilinderkop GTR1000

Magin1

MF'er
28 aug 2019
46
16
Goedendag mede motorliefhebbers.

Ik rij al enige tijd een Kawasaki GTR1000 hier een tijdje geleden mee omgevallen in stiltand.
Nu blijkt er een haarscheurtje in de kop te zitten dicht bij de uitlaat.
Hij loopt hier het hoekje om en stopt dan net boven uitlaat.
Nu is mijn vraag kan ik dit lassen? aan beide kanten er een slakje langs en dan die met elkaar verbinden.
Of ander blok/kop?
Was is wijsheid?

WhatsApp Image 2022-07-10 at 3.42.10 PM.jpeg
 
Goedendag mede motorliefhebbers.

Ik rij al enige tijd een Kawasaki GTR1000 hier een tijdje geleden mee omgevallen in stiltand.
Nu blijkt er een haarscheurtje in de kop te zitten dicht bij de uitlaat.
Hij loopt hier het hoekje om en stopt dan net boven uitlaat.
Nu is mijn vraag kan ik dit lassen? aan beide kanten er een slakje langs en dan die met elkaar verbinden.
Of ander blok/kop?
Was is wijsheid?

Bekijk bijlage 1781081
Lekt het?
 
Zou dat wel goed gaan zonder de kop te demonteren ? Er zweet olie door het scheurtje.

Ooit scheurtje gehad in koppelingsdeksel. Degene die hem voor mij zou lassen zei; deksel eraf en heel goed alles ontvetten. Lassen als die gemonteerd zit doe ik niet, grote kans dat door het opwarmen van het lassen weer olie door het scheurtje kruipt.
 
Zou dat wel goed gaan zonder de kop te demonteren ? Er zweet olie door het scheurtje.

Ooit scheurtje gehad in koppelingsdeksel. Degene die hem voor mij zou lassen zei; deksel eraf en heel goed alles ontvetten. Lassen als die gemonteerd zit doe ik niet, grote kans dat door het opwarmen van het lassen weer olie door het scheurtje kruipt.
Volgens mij lekt het blok koelvloeistof geen olie.
 
Koelvloeistof wil je ook niet in de buurt van je las hebben. Eigenlijk helemaal niks. Dus sowieso koelvloeistof eruit en MEGA goed ontvetten met thinner of aceton. Dan heeeeeeel goed droog blazen in het scheurtje met perslucht, beetje uitfrezen met een dremel-achtig ding en dan netjes een lasje erop, beetje verder lassen dan het scheurtje lang is als je ar overal bijkomt en dan moet het kunnen.
De verf op het blok moet ook weg rondom de las trouwens. Dat maakt je las allemaal poreus, en dat was nou juist wat je niet wilde hebben. Als dat allemaal niet gaat lukken zou je het zaakje goed kunnen ontvetten en wat secondelijm in het scheurtje laten lopen. Zou zomaar eens verbazingwekkend goed kunnen werken, al is het natuurlijk een beetje een beunoplossing. Netjes lassen heeft de voorkeur....
 
Terug
Bovenaan Onderaan