Uitlaat collector lassen

Donald Breda

MF'er
10 dec 2018
48
10
Vrienden,

Ik heb een cbr 1000f staan uit 1995.
En er zit een gat in de uitlaat. Om precies te zijn bij de zgn collector. Daar waar de vier pijpen bijeen komen. Het is allemaal wat dunnig staal, en een nieuwe kost een kapitaal. Nu wil ik hem eronder uit halen en een stuk eruit slijpen om wat nieuw metaal erin te lassen. Met name verbinden langs de flensnaden zodat ik wat body heb om te lassen. Ziet er iemand problemen daarmee? Wat doet zo'n collector nou helemaal? Dat is toch niets anders dan een doorvoer stukje? Geen demping ofzo?
 

Donald Breda​

Is Is leuk om het zelf te doen en je houd geld over voor beter gereedchap !! kopen kan altijd nog 8-) eerst aan klooien en je veruimd je eigen kunnenen en vaardigheden .
Zo was er is iemand die een orginale uitlaat voor een africa twin hij wilde speciaal de orginale behouden en geen ander wilde en vroeg of dit gelast kon worden lang.. verhaal kort .
ik heb de klus op me genomen en werd steeds erger uiteindelijk is dit het geworden als ik dat had geweten was ik er niet eens aan begonnen maar ja afmaken he was beloofd

Maar ik heb wat geld wedient werderom voor nog wat gereedchap en leert wat bij
mits ik je topic even mag stelen ander haal ik het weg :)
 

Bijlagen

  • cee27561-9158-4d86-beca-ac3f88e38004.jpeg
    cee27561-9158-4d86-beca-ac3f88e38004.jpeg
    50,4 KB · Weergaven: 0
  • 6317b938-0897-4e56-8185-cce1603a62bd.jpg
    6317b938-0897-4e56-8185-cce1603a62bd.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20211119_130358.jpg
    IMG_20211119_130358.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20211119_102504.jpg
    IMG_20211119_102504.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6692.jpg
    DSCN6692.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6685.jpg
    DSCN6685.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 0
  • DSCN6683.jpg
    DSCN6683.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 0
  • aed90c04-c5bb-46ca-9dc7-fa39e81ea364.jpg
    aed90c04-c5bb-46ca-9dc7-fa39e81ea364.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 0
  • 9ee3863f-827a-4ac5-9cbd-e1df064fc8c7.jpg
    9ee3863f-827a-4ac5-9cbd-e1df064fc8c7.jpg
    81 KB · Weergaven: 0
  • 4d5348e5-d3c9-40dc-8303-2117bd87242e.jpg
    4d5348e5-d3c9-40dc-8303-2117bd87242e.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 0
  • 0d61e4c7-421a-4858-9485-4667244e9204.jpg
    0d61e4c7-421a-4858-9485-4667244e9204.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 0
Laat maar staan. Vind het een leuk topic worden. En die flappendisk, goeie tip!
Was vandaag ff bij de action (I know, niet de gereedschapzaak van je dromen) kwam ik twee va die schijfjes tegen voor 3 euro. On dit geval waar voor je geld. Heel handig om te gebruiken.
Ik zal overigens geen geld uitgeven aan een beter lasapparaat omdat ik niet zoveel las. Voor kleine dingetjes als dit voldoet dat ding prima.
 
Ik heb ook weleens een uitlaat gelast die zo zwaar verrot was maar letterlijk onvervangbaar, ook van een Honda, toeval? :9
Maar ik heb een TIG apparaat met voetpedaal zodat ik precies de hitte inbreng kan bepalen en ik geen snotjes hoefde weg te slijpen, als het achter tupperware zit had ik dat ook niet gedaan trouwens, je kan elk beetje sterkte in die las gebruiken.
 
Ben volledig mee eens dat tig lassen mooier is heb zo een apparaat al ruim 5 jaar maar eerst kon ik geen gasfles betalen aan argon later chronisch geldgebrek toen . :)
later weer wat problemen met het apparaat door het lange stilstaan en ook met mij dat is handigheid opbouwen dan grijp ik toch weer naar de mig kan niet de rust opbrengen om het nu voor eens en altijd het goed proberen wederom dit jaar maar misschien proberen wat te doen .
Moet nog 3 motoren en bus goed lopen krijgen waar een lasapparaat niet nodig is _O- ach komt tijd en raad oooohhh blijkt ietsjes langere blijkt 2012 te zijn jezus christus 😂 waar blijft de tijd
 

Bijlagen

  • 002.JPG
    002.JPG
    340 KB · Weergaven: 0
Wat makkelijker? Zeg maar goed. Zie mijn reactie van gisteren hierboven ergens.
Vandaag weer verder als ik de tijd kan vinden. Moet eerst nog even door een laag gungum heen en wat patches van verzelversterking.
Dat spil is goed voor 2 maanden, en daarna moet je opnieuw beginnen Met grotere gaten. Leuk voor een apk. Niet als echte oplossing ge gebruiken.
 
Wat makkelijker? Zeg maar goed. Zie mijn reactie van gisteren hierboven ergens.
Vandaag weer verder als ik de tijd kan vinden. Moet eerst nog even door een laag gungum heen en wat patches van verzelversterking.
Dat spil is goed voor 2 maanden, en daarna moet je opnieuw beginnen Met grotere gaten. Leuk voor een apk. Niet als echte oplossing ge gebruiken.
Gungum met daaromheen een stukje blik van een bandenplaksetje heeft het bij de Pan 1100 van @Deputy Duc toch nog ruim een half jaar uitgehouden en was niet op diezelfde plek stuk gegaan, wel ergens anders natuurlijk, het blijft een connector van pisbakkenstaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan