Rvs uitlaat lassen regio den haag

De lasnaad tussen buis en flens/bevestiging blok is gescheurd en ik heb er een extra gat in gebrand als een echte pro, met een elektrode. Kan nu geen foto maken.
 
Met een hot-start lasaparaat en 1.6mm rvs electrode zou het moeten kunnen met bv hechtlasjes je materiaal is meestal maar 1.5 á 2 mm dik
Mooiste is Tig maar dan moet de omgeving van de las echt schoon zijn anders gaat het niet .
Een vleugje kool aan de binnenkant en je las vloeit niet meer en kan alles wegslijpen
 
En hulp van een 130 bar hogedruk reiniger als ik het nog goed had onthouden Rammelbak .


Als ik geen foto te zien krijgt wat er mis mee is en dat het vanbinnen en buiten schoon is wil ik er niet aan gaan beginnen ,
Ben weliswaar met pensioen mar als ex timmerman die wat in metaal hobbyt kom ik nog steeds tijd tekort .
Denk wel dit het binnen mijn vaardigheid zit om dit te lassen maar wil geen tijd besteden voor het schoonmaken .
Ik wacht met verdere op de foto's om te zien of ik het wel wil doen
 
Begrijpelijk ! Maar het zou super zijn.

Ik heb mijn vakkundig aangebrachte elektrode gat nog iets mooier gemaakt door het schoon te slijpen, zal ook de binnenkant reinigen. Volgens mij is de pijp gewoon verchroomd staal is en geen rvs.

Foto komt er aan. Dan kan iedereen Shame Shame! Shame! typen in deze post.
Maar ja de zon scheen en ik wilde &$#@! rijden lol
 
IMG_20230531_110428_391.jpgIMG_20230531_105740_106.jpg
 
Dit kan ik ook nog wel dicht bakken, maar ik zit met tijdgebrek -O- Tenzij je vanavond of morgen avond langs kan komen in Pijnacker, anders heb ik pas over een paar weken weer tijd. Ik zie dat het een losse pijp is, dat maakt het redelijk goed te doen.
 
dat is interresant om te lezen, dat is ervaring lijkt me, ik ben nog maar een beginneling, dus mij leek afzagen en opnieuw de logische keuze, zo leer ik ook bij, ben dan wel benieuwd hoe dit weer glad gemaakt word aan de binnenkant, afhankelijk van hoeveel vervorming/rups er aan de binnenzijde al zit.
 
Gewoon een slijpsteentje op een accutol of een hangmotor en wat geduld.
Als het inderdaad verchroom staal is, dan kan er ook met RVS toevoegmateriaal gelast worden. Het hoge gehalte aan nikkel in RVS toevoegmateriaal neemt wat gemakkelijker vuil en andere legeringselementen op zonder te scheuren. Denk hierbij aan restjes van het chroom als dat niet goed te verwijderen is, of restjes van de al gebruikte RVS laselektrode.
 
Terug
Bovenaan Onderaan