Halogeen naar LED verlichting

Michael150

MF'er
30 jun 2020
83
78
Zoetermeer
Vanwege de vele informatie op internet zie ik door de bomen het bos niet meer. En ik had al niet veel verstand van verlichting types.

In mijn koplamp unit (CB 650 F, 2015) zit standaard mooi en "modern" LED in de hoeken. Maar de dimlicht/grootlicht is gewoon een halogeen H4. Persoonlijk vind ik deze combi niet heel erg mooi. (Foto genomen bij daglicht zodat t verschil beter te zien is)

EAFE9469-DF37-4D3C-B0D4-108411E7307D_1_201_a.jpeg


Nu heb ik dus al hier op t forum gekeken naar info over LED verlichting als vervanging van de halogeen en ben al zo ver dat ik weet, dit niet zomaar kan. Moet dus wel zo'n lampje zijn met ventilator er aan vast. (Toch?)
Maar kan dit met elke H4 LED met zo'n ventilator er aan? (Die zie je veel op de NL websites van o.a de bekende lampen merken)
Of moet dit zo'n setje zijn specifiek voor de CB 650 F?
Daar van kan ik nl iets minder vinden maar kom eigenlijk steeds op deze website uit:



Nou weet ik dus niet wat t verschil is tussen die 2, en wat het verschil is met bijvoorbeeld zo iets:


Als ik naar de plaatjes en aansluitingen kijk lijkt het dat, dat gewoon het zelfde is en zou het ook moeten passen of zie ik dat verkeerd?

Ik vind het verschil in prijs eigenlijk erg groot €48/65 voor 1 of €27 voor 2 stuks. Niet dat ik de laatst genoemde ga halen, maar ik vraag het me gewoon af of ik dus iets "Specifiek" voor de CB 650 F moet halen of dat het ook gewoon kan met zo'n andere LED lamp zo lang het maar voor een H4 is en met ventilator is?

Ik wil wel kijken naar iets met een E-keur, dat zal er niet voor niets op moeten zitten.

|(
 
Linkje?

De LED H4 die ik een motor gezet heb vernaggeld het lichtbeeld zo dat ik alleen nog maar met daglicht mee durf te rijden, bij schemer gaan mensen als naar me flitsen :X En dat was niet eens een heel goedkope.
je weet dat de LED lampen in de passing vaak kunnen draaien, en deze dus niet standaard op de juiste positie zitten?
Een Led lamp heeft vaak een uitstulping van het koellichaam, en dan kunnen de vastzetklemmen er niet omheen, dus kun je de passing losnemen van de lamp , en moet je die eerst in je unit zetten, en dan pas de LED lamp er op de goede positie inzetten, soms 360gr draaibaar, soms bajonet
 
je weet dat de LED lampen in de passing vaak kunnen draaien, en deze dus niet standaard op de juiste positie zitten?
Een Led lamp heeft vaak een uitstulping van het koellichaam, en dan kunnen de vastzetklemmen er niet omheen, dus kun je de passing losnemen van de lamp , en moet je die eerst in je unit zetten, en dan pas de LED lamp er op de goede positie inzetten, soms 360gr draaibaar, soms bajonet
Ik ga eens kijken bij de tweede lamp die bij de set zat, maar ik geloof dat ik het LEDje in dezelfde orientatie had zitten als de originele gloeidraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan