Handkappen kawa Z550GT

Goaner

Die hard MF'er
18 nov 2008
324
0
Het begint weer wat fris te worden buiten, daarom lijkt het mij eigenlijk wel prettig om handkappen te monteren. Deze houden de handjes lekker uit de wind!

Nu ben ik op zoek gegaan naar handkappen, specifiek voor m'n Z550GT, maar deze heb ik helaas niet kunnen vinden. Universele kappen zijn kennelijk ook niet zo praktisch; het setje dat ik vond bij motorcenter Venlo moest namelijk ook aan het uiteinde ven het stuur gemonteerd. Helaas heb ik een massief stuur en kan ik geen draad tappen (gereedschapgebrek).

Heeft een van jullie misschien een goeie tip? Waar kan ik passende kappen krijgen?
 
Ik was er al bang voor ;(
En tja, stuurmoffen.. Die dingen lijken mij eerlijk gezegd helemaal niks, hoe ik het me bedenk, zouden ze wel eens in de weg kunnen zitten bij het grijpen naar de rem/koppeling!?
Daarnaast lijkt het me teveel gedoe, weer wat handelingen erbij voor je op weg kunt (er op zetten ed.)
Geef mij maar kappen hoor!
 
Ik heb toen ik toch wat spulletjes heb besteld bij http://www.kommermotorparts.nl ook een setje universele handkappen meebesteld. Kost 16 of 17 euro, afhankelijk van model, en zijn volgens mij bedoeld om op het scharnierpunt van rem- en koppelingshendel te monteren. Is wel een gevalletje zelf passend maken (geleverd zonder bevestigingmateriaal), en ik heb ik geen idee of dat gaat lukken, maar voor die prijs wil ik het wel proberen. Setje is nog niet binnen, dus ik kan er verder nog niets over zeggen. Ze moeten op een VX800 komen trouwens.
 
Passende handkappen, op een kleine uitzondering na, zal je niet vinden helaas. Je zal altijd zelf die dingen passend moeten maken, de pech alleen is dat als dat niet lukt je geld dus weggegooid is en zoals je zelf zegt voor 15,- á 20,- wil je die gok nog wel nemen maar voor 80,- word je dief van eigen portemonnee.
En je weet pas of ze passend te maken zijn als je ze in je handen hebt en met veel denkwerk en creativiteit aan je stuur probeert te monteren.
Snap ook niet waarom de fabrikanten die kappen niet meer afstemmen op de merken maar zal wel met omzetsnelheid te maken hebben, gr. Fokker
 
Terug
Bovenaan Onderaan