Handschoen voor bediening apps smartphone.

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
1.254
1.070
Prov Antwerpen
Sinds kort gebruik ik een smartphone als navigatie.
Met mijn handschoenen kan ik de apps op mijn toestel niet bedienen , bestaat er een handschoen zomer / winter die dit wel kan ?
 
Ee bestaan speciale handschoen geschikt voor touch screens
kijk maar eens op bol of google het gewoon

1 ding moet je jezelf even afvragen
wat is het belangrijkste?
kunnen appen onderweg / al rijdend
of
je handen beschermen als je al append plat gaat
 
Ik neem even aan dat je nu kijkt naar motor handschoenen. Deze zijn er genoeg met gevoelige vingertoppen. Vaak enkel de wijsvinger, maar steeds vaker ook met duim (in-uitzoomen in navigatie).
Wat ook nog een overweging waard is om ze zelf gevoelig te maken.Volgens mij is er speciaal garen te koop waarmee je zelf een gevoelige plek kan innaaien. Zolang je handschoen niet waterdicht is is dat een prima optie.

Moet wel zeggen dat het met motorhandschoenen altijd behelpen blijft, zijn toch vrij lompe dingen. Rijdende denk ik dat het echt wel tegen zal vallen raak te klikken. Maar neem aan dat dit ook niet de bedoeling is ;-) Gewoon even stil staan, en dan niet je handschoen uit te hoeven doen is wel fijn.
 
Veilig rijden is natuurlijk het belangrijkste.
Het is meer de bedoeling om te kunnen zoomen , want in mijn toestel zit zelfs geen simkaart om te verhinderen dat ik tijdens het rijden berichten ga lezen of lezen waar er files zijn .
Nu hebben we allemaal wel eens onze navigatie bediend tijdens het rijden.
Enfin.
Ik heb even verder gezocht en ze bestaan iddd.
 
Ik zal de mijne eens testen, er zit 1 vinger op die zou moeten werken. Nog niet gedaan, zal je laten weten hoe het bevalt.
Overigens hebben sommige mobieltjes ook een feature die een gewone handschoen kan 'herkennen', werkt in sommige gevallen ook redelijk.
 
1 ding moet je jezelf even afvragen
wat is het belangrijkste?
kunnen appen onderweg / al rijdend
of
je handen beschermen als je al append plat gaat

Even stoppen langs de weg om een fotootje van je motor met dat mooie achtergrondje te schieten, te googlen waar het dichtstbijzijnde tankstation/restaurant/terras zich bevindt, de route van je navigatie aan te passen, te reageren op dat dringende appje van je moeder -wat eigenlijk toch niet zo dringend blijkt te zijn ze vraagt zich alleen af hoe het is en of je komt eten zondag- of om even een andere playlist op te zetten zijn allemaal dingen die nét even wat sneller te doen zijn als je je handschoenen niet elke keer uit hoef te trekken.

Daarnaast hoeft een dergelijke feature niet ten koste te gaan van de bescherming.
 
Mijn Klan-E's hebben een "screentip" op de wijsvingers.
Was van de winter wel lekker hoor.
 
Ductape en een stylus. Is dat nou niet zelf te bedenken?
Maar je moet dan nog wel contact met je huid maken toch?
Ik wou voor m'n gopro H7 idd zo'n piepklein Action stylusje bovenop mijn wijsvinger plakken Die Gopro luistert ook niet naar warme winterwanten
 
1382760

Zou dit niks zijn
Alleen koud in de winter
 
Mijn winterhandschoenen van Macna hebben zo'n touch screen puntje en het werkt beter dan ik dacht. Je kan er niet vloeiend mee typen maar na een beetje oefenen ik er wel locaties of muziek mee zoeken. Uiteraard alleen als ik stilsta.

Telkens als ik mijn zomerhandschoenen aan heb dan vergeet ik dat het niet werkt. Even aan het puntje van je handschoen likken werkt trouwens wel, maar is niet bevorderlijk voor je scherm :+
 
Bij RAD hebben ze Alpinestars SMX 1 en Shore.
Revi't Neutron 3 & Striker 3.
Allemaal hebben ze de eigenschap om je touchscreen te kunnen bedienen.
 
Je zou natuurlijk ook voor €1,50 ofzo van die one-size-fits-all handschoentjes kunnen kopen met tiptoetsvingertips.
En die dan over je handschoen doen.
Zit flink wat rek in die dingen.
 
Een paar maanden geleden heb ik het onderwerp ook onderzocht... Ook niet om te appen ofzo (gebruikte toen een iPhone met de Driving Mode), maar meer om even de volume van de navigatie omhoog te doen, of de file-ontwijking van GoogleMaps te accepteren of juist weigeren...

Er bestaan ook middelen die je op de vingertop van je favoriete handschoen zelf smeert, laat drogen, en gaan!

Deze twee was ik toen tegen gekomen...

Nanotips make any glove touchscreen compatible , al boven gedeeld,
Make Any Glove Work With a Touchscreen Device | AnyGlove Formulas for Winter Gloves & Leather Gloves

In de tussentijd gebruik ik mijn telefoon weer vanuit min jaszak, gezien ik geen Bluetooth systeem meer heb (gestolen) doe ik het met bedrade oortjes, dus geen telefoon meer voorop, dus geen behoefte aan handschoenen met touch-screen-sensitive vingertoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan