Harde wind

lossrijder

MF'er
2 feb 2020
144
114
Slenaken
Ik reed net een stukje over een provinciale weg met flinke windvlagen van rechts. De voorspelling op windfinder was windkracht 5, met vlagen 8 (vanmiddag ook 9). Er werd behoorlijk aan me getrokken en voor mijn gevoel werd de bak soms ook licht. Ik ben iets zachter gaan rijden en ben achter het windscherm gekropen. Verder zonder problemen of spannende momenten thuis gekomen.

Rijden jullie met harde wind? Zijn er dan dingen waar jullie rekening mee houden? Of blijft de combinatie bij jullie vanaf windkracht 5 thuis staan?
 
Ja, ik rijd met harde wind. Vooral zorgen dat je dan niet te hoog in de versnelling rijdt, dus ik rij dan hoger in de toeren dan normaal. Met de solo doe ik hetzelfde trouwens.
 
Met het zijspan rij ik ook wel met harde wind. Ben ooit met m'n solomotor bij windkracht 10 van de weg gewaaid, was toch iets teveel. Hoopte voor de storm thuis te zijn. Is gelukkig zonder brokken afgelopen en kan er nu om lachen.
Ik zoek het niet op, maar het kan best lang aan.O-)
 
Hier ook
Ik reed net een stukje over een provinciale weg met flinke windvlagen van rechts. De voorspelling op windfinder was windkracht 5, met vlagen 8 (vanmiddag ook 9). Er werd behoorlijk aan me getrokken en voor mijn gevoel werd de bak soms ook licht. Ik ben iets zachter gaan rijden en ben achter het windscherm gekropen. Verder zonder problemen of spannende momenten thuis gekomen.

Rijden jullie met harde wind? Zijn er dan dingen waar jullie rekening mee houden? Of blijft de combinatie bij jullie vanaf windkracht 5 thuis staan?
Hier ook, vrij veel wind de laatste dagen. Vooral op de snelwegen en zelf wonend in een vrij open gebiedt maar dit is geen reden om NIET te rijden met dit "beetje" wind, ervaring baart kunst, zolang geen pekel of sneeuw ligt lekker rijeee en ervaring opdoen:]
 
Paar jaar terug was t op de zondag na t AET echt bar en boos.
Heb toen met t span de route zo aangepast dat we eerst zoveel mogelijk schuin tegen de zuidwesterstorm in hebben gereden door pal naar t westen te gaan net zolang tot we bijna recht omhoog konden.

Tegen de wind in was wel hard werken voor de motor, maar goed te doen, maar t leukste was met de wind mee omhoog rijden.
Want windsnelheid was ongeveer gelijk aan de rijsnelheid (120 km/u) En dan rij je dus zonder windgeruis om helm.
En de GL had opeens ook power zat 😉

Super relaxed
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan