Harley-Davidson 12 (Sportsters ook welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correct :Y bekende van je toevallig?

rDIQpV8.gif
 
Bedankt Murph!

Jah, ik heb gekeken naar een primaire bak. Alleen, zover ik weet, zijn shovel primaire bakken voor met startmotor. Dus met zo'n verhoging, waar de startmotor in hangt. Echter, die kan ik door mn olietank niet kwijt.

Nu zat ik al te kijken naar panhead primair (die met die ruitjes) bak, maar dat koste me zoveel geld dat ik er maar even van af zie. Je moet roeien met de centen die je hebt. :)
 
Ik heb weer eens een ander stuur gekocht
Het is de hogere versie van deze

p1600500902-4.jpg


Nu wil ik het zo houden , wat zou ik er op kunnen smeren? Zodat het niet gaat roesten
 
Nee maar ik had hem op marktplaats zien staan dacht ik

Ja dat klopt inderdaad. Hij was voor mij een beetje boven budget, maar ik had er al wel een tijdje naar zitten kijken. Uiteindelijk heb ik 3000 euro minder geboden dan de vraagprijs :X (brutalen hebben de halve wereld nietwaar?) en mocht hem uiteindelijk voor 2500 euro minder meenemen. Dat was precies binnen budget *O*

Motor is vorig jaar helemaal opnieuw opgebouwd door the barn shop in Tilburg.


full
 
Ja dat klopt inderdaad. Hij was voor mij een beetje boven budget, maar ik had er al wel een tijdje naar zitten kijken. Uiteindelijk heb ik 3000 euro minder geboden dan de vraagprijs :X (brutalen hebben de halve wereld nietwaar?) en mocht hem uiteindelijk voor 2500 euro minder meenemen. Dat was precies binnen budget *O*

Motor is vorig jaar helemaal opnieuw opgebouwd door the barn shop in Tilburg.


[afbeelding]

Wat is eigenlijk 'opnieuw opbouwen' :?
 
Slopen en weer in elkaar zetten? Helemaal veranderd dan? O-)
Ik vraag het maar :)
Want ik heb eigenlijk geen idee. Ik hoor het zo vaak langskomen 'helemaal nieuw opgebouwd'.

En ik heb het idee dat het hetzelfde wordt gebruikt als 'reviseren'. Bij de één is dat een lapje op een stukje chroom, bij een ander alles demonteren, alles op passing controleren en maken, alle lagers en pakkingen vervangen, honen/boren/vlakken, etc..

Uit elkaar halen en in elkaar zetten is ook leuk :Y
Net lego :)
 
Ik heb weer eens een ander stuur gekocht
Het is de hogere versie van deze

[afbeelding]

Nu wil ik het zo houden , wat zou ik er op kunnen smeren? Zodat het niet gaat roesten


Even met een staalborstel of schuurpadje langs.
In de owatrol olie zetten.

Dat werkt als een lijnzaadolie, die wel hard wordt. Maar net als blanke lak, zul je het altijd bij moeten werken. Geen probleem, want het kan direct op roest worden aangebracht.
Wil je alsnog een afwerking hebben, is het redelijk goed af te schuren/krabben etc etc.

Potje halve liter kost iets van 14 euro, maar is superdun en kan ongeveer 18m2 bedekken. Dat is goedkoper dan een bus blanke lak !
 
Hoi,
Ik heb een vraag waar ik hoop dat jullie/iemand antwoord op kan en wil geven:
Ik heb een XL53C Sportster Custom bouwjaar 2001 met een licht lekkende kleppendekselpakking bij de voorste cilinder.
Bij de HD dealer kost het naar schatting zo'n 300,- euro om (direct beide) kleppendekselpakkingen te vervangen.
Is het vervangen van de pakking puur een kwestie van het loshalen van de kleppendeksel, de oude pakking verwijderen, nieuwe erin, en kleppendeksel er weer op?
Of komt hier meer bij kijken, zoals afstellen of het vervangen van andere onderdelen?
Dit is mijn eerste motor en ik heb 0,0 sleutelervaring met motoren, maar ben redelijk handig.

Alvast bedankt voor hopelijke reacties!
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag het maar :)
Want ik heb eigenlijk geen idee. Ik hoor het zo vaak langskomen 'helemaal nieuw opgebouwd'.

En ik heb het idee dat het hetzelfde wordt gebruikt als 'reviseren'. Bij de één is dat een lapje op een stukje chroom, bij een ander alles demonteren, alles op passing controleren en maken, alle lagers en pakkingen vervangen, honen/boren/vlakken, etc..

Uit elkaar halen en in elkaar zetten is ook leuk :Y
Net lego :)

Nah goed hier is natuurlijk weinig origineel meer aan gebleven. Hardtail,springer voorvork nieuwe bedrading, leidingwerk etc. Lagers en pakkingen vervangen. Het komt in ieder geval dicht in de buurt van opnieuw opgebouwd haha ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan