Harley-Davidson 12 (Sportsters ook welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Magneet opengewerkt. Spoel besteld, nieuwe puntjes besteld, nieuwe condensator besteld. Morgen rotor opsterken. Wordt vervolgd.
 
180nF voor een "normale"
260nF voor een "hot spark" , toegepast om bij bv kickstart makkelijker te starten. Brand wel sneller de puntjes door.

Ik meette op de mijne 236nF, dat lijkt me ok. Maar nu ik toch bezig ben, vervang ik maar alles.
 
Capaciteit van een condensator kan je gewoon meten met een multimeter.
Ik weet wat de waarde moet zijn, omdat je kan kiezen uit deze twee waardes bij Morris magneet onderdelen.
 
Pri kast bleef lekken, hopelijk is dat over met curil vloeibare pakking.

curil_pakking.jpg
full
 
Het is wel weer een optimistische HD oplossing, denken dat het met zo weinig boutjes lekvrij blijft. :P [afbeelding]

Al 22 jaar lekrij met 8 boutjes.En zonder die vloeibare troep die je erop smeert.Een goede pakking is voldoende.En mooi kruiselings aantrekken.Niet te hard he.Anders kun je weer een insert zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook net één dichtgeplakt.
Amateuristisch broddelwerk, precies zoals elke ervaren HD monteur zou doen :)

Gloedje nieuwe pakking, van best veel centjes, twee kanten siliconenpakking, maar niet te dik.

Waarom?

Omdat er een nieuwe primaire cover is gekomen op een oud achterdeel, dat ook al tig keer is afgeschraapt en voorzien was van drie kleuren pakking :')

Nu lekdicht, ook de inspectioncovers maar meegenomen.
 
Ik heb er ook net één dichtgeplakt.
Amateuristisch broddelwerk, precies zoals elke ervaren HD monteur zou doen :)

Gloedje nieuwe pakking, van best veel centjes, twee kanten siliconenpakking, maar niet te dik.

Waarom?

Omdat er een nieuwe primaire cover is gekomen op een oud achterdeel, dat ook al tig keer is afgeschraapt en voorzien was van drie kleuren pakking :')

Nu lekdicht, ook de inspectioncovers maar meegenomen.

Zelf vlakken op een plaat graniet.Beplakken met 800 waterproof. :Y
 
Al 22 jaar lekrij met 8 boutjes.En zonder die vloeibare troep die je erop smeert.Een goede pakking is voldoende.En mooi kruiselings aantrekken.Niet te hard he.Anders kun je weer een insert zetten.

Zit er nog olie in die kast ? :+
8 boutjes blijft weinig als ik het met bv een carterpan ve BMW vergelijk iets van 12 boutjes en zeker de helft kleiner.
Maar goed deksel zal wel niet meer recht zijn.
 
Magneet weer opgebouwd. Wel eerst een belletje plegen naar Morris in amerika: timing van de impulse drive kregen we niet goed, maar nu vonkt die als een malle. Morgen timing goed zetten , maar nu eerst bier en mn verjaardag vieren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan