Harley-Davidson 12 (Sportsters ook welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo,n KTM 450.Rijdt dat nou een beetje?Gisteren zo'n knaap voor me op het veer en die ging als een gek met dat ding van het veer af.Gelukkig lag het ding aan de kade.Maar lijkt me lekker geveerd.Mooi geluidje en pittig.Meer heb je toch eigenlijk niet nodig?
 
Laatst bewerkt:
Als er een auto met ABS keihard in de remmen gaat dan ga je er zonder voorrem dwars doorheen, al dan niet anticiperend.
en met voorrem kun dus je wel altijd op tijd stilstaan :N

er zullen altijd situaties zijn waarbij het geen reet uitmaakt wat je er op hebt zitten, maar meestal kom je met goed vooruitkijken en het verkeer inschatten (ga er maar vanuit dat iedereen je wil aanrijden) een heel eind.
 
Ik heb een vraagje,

Ik heb sinds afgelopen jaar een Harley davidson 1340 met een eigenbouw kenteken...
Nu staat er op het kenteken EIGENBOUW R.O.B ( de vorige eigenaar heette rob)
Is er een mogelijkheid om dat R.O.B nog te wijzigen ???

Alvast bedankt.
 
25247245,noline]wlj51 schreef op 11 augustus 2013 @ 16:38~:en met voorrem kun dus je wel altijd op tijd stilstaan :N

er zullen altijd situaties zijn waarbij het geen reet uitmaakt wat je er op hebt zitten, maar [/ meestalkom je met goed vooruitkijken en het verkeer inschatten (ga er maar vanuit dat iedereen je wil aanrijden) een heel eind.

Gewoon helemaal geen remmen monteren is het beste das echt koel. O-)
 
Daar zit toch wel een voorrem op ? ;)
Snap dat je geen schijfremmen wilt op een klassieker, maar een voorrem levert dacht ik iets van 70% van het remvermogen.
Alleen met een achterrem rijden lijkt me in het huidige drukke verkeer niet echt prettig meer.

die 70% gaat niet altijd op bij onze (harley) customs. :N

bij die van knukkel zit je eerder op 55 a 60% of minder.

"normale" motorfietsen hebben een compleet andere gewichtsverdeling 50/50 of 40/60 (achter/voor) customs chopperts hebben meestal 60/40 tot 70/30 aan gewichts verdeling. lange voorpoten en springers zorgen er ook nog eens voor dat het gewicht niet (fictief) zich naar het voorwiel verplaatst in de mate waarin een "normale" motorfiets dit wel zou doen. bij een normale fiets verplaats je het gewicht naar het voorwiel door "aan" te remmen. dit kan oplopen tot 100% van het volle gewicht. bij een chopper zit je eerder tegen de 40 a 50% gewichts verplaatsing aan.

op een serieuze choppert is de hoofdrem de achterrem omdat hier ten alle tijde het meeste gewicht op zit en blijft, en voor nood heb je de voorrem (indien aanwezig).


klas gesloten, koffie en koek zijn in de kantine te verkrijgen voor weing. :W
 
Ik rij nu met rem omdat de 21" steeds leegliep en ik hem niet meer vertrouwde. Ik had de hydra vork + ander wiel klaarliggen er kon die er zo in. Daarnaast is het gewoon prettiger rijden met voorrem. Ik heb een paar keer naast voorgangers gestaan bij een stoplicht/kruising omdat ik niet meer op tijd tot stilstand kwam, en da's niet fijn.
Ben een keer aangehouden door de politie, maar die hebben DAAR niets over gezegd.
 
die 70% gaat niet altijd op bij onze (harley) customs. :N

bij die van knukkel zit je eerder op 55 a 60% of minder.

"normale" motorfietsen hebben een compleet andere gewichtsverdeling 50/50 of 40/60 (achter/voor) customs chopperts hebben meestal 60/40 tot 70/30 aan gewichts verdeling. lange voorpoten en springers zorgen er ook nog eens voor dat het gewicht niet (fictief) zich naar het voorwiel verplaatst in de mate waarin een "normale" motorfiets dit wel zou doen. bij een normale fiets verplaats je het gewicht naar het voorwiel door "aan" te remmen. dit kan oplopen tot 100% van het volle gewicht. bij een chopper zit je eerder tegen de 40 a 50% gewichts verplaatsing aan.

op een serieuze choppert is de hoofdrem de achterrem omdat hier ten alle tijde het meeste gewicht op zit en blijft, en voor nood heb je de voorrem (indien aanwezig).


klas gesloten, koffie en koek zijn in de kantine te verkrijgen voor weing. :W

Blijft nog steeds dat als je een normale voorvork hebt ( zoals knuckel ) dat als je geen voorrem hebt je 60% mist
Daarbij een suïcide koppeling , moet ie twee dingen met zij voeten bedienen bij een noodstop
Misschien dat jouw verhaal op gaat bij heeeele lange voorvorken , maar alles met normale lengte zou ik toch maar met de voorrem doen
Ik gebruik de achterem nooit
 
Zo,n KTM 450.Rijdt dat nou een beetje?Gisteren zo'n knaap voor me op het veer en die ging als een gek met dat ding van het veer af.Gelukkig lag het ding aan de kade.Maar lijkt me lekker geveerd.Mooi geluidje en pittig.Meer heb je toch eigenlijk niet nodig?

Ik heb een paar jaar een Yamaha WR450F gehad, eerst met noppen, later omgebouwd naar Supermoto. Ja die dingen zijn super geveerd, veel vermogen per kg, en of je meer nodig hebt. Nou er zitten ook best wel wat nadeeltjes aan :) Heeft veel onderhoud nodig, gebruikt 2x benzine als mijn Forty-Eight, ik haalde zo'n 60 a 70 km op een tank. Snelweg is minder, door het lage gewicht windgevoelig, zadel is ruk, erg smal dus niet langer dan een uur uit te houden. Als je een enduro hebt kun je er best langere stukken op rijden zonder het blok over de kop te jagen, heeft namelijk een andere versnellingsbak dan een MX, deze laatste kun je beter alleen op het circuit gebruiken, zand/asfalt. Er zijn wel wat modificaties mogelijk waardoor het allemaal wat beter gaat, grotere tank, ander zadel ... maar het blijft ...

Tot slot, je hebt er ook een heleboel lol mee, het is echt een fun bike!!! Ik sluit niet uit dat ik er nog eens een keer eentje koop ;) Denk overigens wel dat je levensverwachting op een HD langer is!
 
en met voorrem kun dus je wel altijd op tijd stilstaan :N

er zullen altijd situaties zijn waarbij het geen reet uitmaakt wat je er op hebt zitten, maar meestal kom je met goed vooruitkijken en het verkeer inschatten (ga er maar vanuit dat iedereen je wil aanrijden) een heel eind.
Zelfs dan is het niet te voorkomen dat je een fietser aantikt die plots besluit te gaan oversteken waar zij ab-so-luut geen voorrang had en nog eens van links kwam.
Ik remde wel maar kon niet voorkomen dat ik haar aantikte.
Gevolg: een fiets aan bonken, een schuldbewust meisje en een piepklein krasje op de koplampkapje
 
Zelfs dan is het niet te voorkomen dat je een fietser aantikt die plots besluit te gaan oversteken waar zij ab-so-luut geen voorrang had en nog eens van links kwam.
Ik remde wel maar kon niet voorkomen dat ik haar aantikte.
Gevolg: een fiets aan bonken, een schuldbewust meisje en een piepklein krasje op de koplampkapje


en dan ben jij ook nog schuldig......
 
Ik had wel een stuk of 30 Harley rijders als getuige (ride out)
Maar dan nog blijft het een discussiepunt. Je bent over het algemeen schuldig als het een fietser betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan