Harley-Davidson 12 (Sportsters ook welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag allen,

Ooit begonnen op de harley van mijn vader. vervolgens zelf verscheidende motoren gereden. na een yamaha xs650 en een bmw gs 1150 gs te hebben gereden is mijn oog gevallen op een sportster.

graag wil ik gebruik makn van jullie kennis. is iemand bekend met deze motor:

http://www.motorsaloon.nl/harley-davidson/xl883c-sportster-custom/occ714271

ik hoor het graag.

groet Chris
Leuk ding. Persoonlijk heb ik liever de 1200 en ik heb een proefrit gemaakt op de seventy two. Die heeft een vergelijkbare zithouding.

http://www.motorsaloon.nl/harley-davidson/xl1200v-sportster-seventy-two/occ710757

In de stad en binnenweggetjes rijd het heerlijk maar op de snelweg een heel stuk minder. Met een lager stuurtje is het al een stuk beter.
 
heb ik het weer verkeerd gedaan?

sjucht...

zo raak ik de shovel nooit kwijt natuurlijk :P


.....Die mag je niet kwijt-raken ! ,....is een principe-kwestie voor jou ! ..... :z

....EVO's en TC's waren "helemaal niks" ,....en shovels "waren alles" :z :z :z

:+
 
....beetje kort geheugen Robert ? ..... :+


;)



( zonder gekheid ,....zoek een mooi zadeltje uit ,....waar je meissie ook een beetje op kan zitten ,.....paar degelijke steppies ,.....sissy-barretje,....en voor jezelf een halve "ape" er op ,......klaar ! , en rije ! *O* )
 
Laatst bewerkt:
dag allen,

Ooit begonnen op de harley van mijn vader. vervolgens zelf verscheidende motoren gereden. na een yamaha xs650 en een bmw gs 1150 gs te hebben gereden is mijn oog gevallen op een sportster.

graag wil ik gebruik makn van jullie kennis. is iemand bekend met deze motor:

http://www.motorsaloon.nl/harley-davidson/xl883c-sportster-custom/occ714271

ik hoor het graag.

groet Chris


Het barst van de 2ehands 883 sportsters,.....als je ze op een hoop dondert , ....dan moet je "sherpa's" inhuren om de top te kunnen bereiken .....

( neem wel pers-lucht mee ,.....ivm weinig zuurstof op de top van die berg )

....en als je d'r tóch eentje zoekt ,.... ga dan voor een originele 1200
 
Laatst bewerkt:
....beetje kort geheugen Robert ? ..... :+


;)



( zonder gekheid ,....zoek een mooi zadeltje uit ,....waar je meissie ook een beetje op kan zitten ,.....paar degelijke steppies ,.....sissy-barretje,....en voor jezelf een halve "ape" er op ,......klaar ! , en rije ! *O* )


we hebben een nieuwe collega..
black sheep gast.

rijd op een cross bones..

das ook een beetje een halve ape,
zowel zijn stuur als hijzelf.

:P
 
Ik stond laatst voor een stoplicht te wachten, het licht springt op groen en de beste man in een bestel bus blijft staan wachten. Ik druk ff op de claxon, wat doet die gast hij zet dat ding in de achteruit en duwt mij een meter achter uit. :( Ik maar blijven claxonneren, gelukkig kon ik hem wel recht op houden. Als hij eindelijk stopt en uitstapt geeft hij aan mij niet gezien te hebben. :N Hij wilde nog ff van voorsorteer vak wisselen!
gelukkig een schade, als er een auto achter mij had gestaan had het heel anders kunnen aflopen.

ook al 2 keer gehad. :(

1 keer bestel busje met kapotte spiegel.. stond met de achterwielen van de grond af op mijn voorwiel. B| "had je niet gezien" ook niet gehoord zeker? stond deuken in zijn achter deur te slaan.. B|

tweede keer oude mutsdame ik zie haar in binnen en buiten spiegel maar zij mij blijkbaar niet..
frot blik in de achteruit en omdat ik er net wel/niet naast stond schuin op de digger.
motor half om met rechtervoet schoppen tegen de achterkant en rustig door rollen. B|
de mensen achter mij begonnen ook te tuteren als een gek en een fietser kreeg uiteindelijk contact met muts dame door zo een beetje het zijruitje eruit te slaan zo hard.. mevrouw had niets gezien of gehoord... :X

jeps.. altijd leuk mensen in blik *O* *O* *O*
 
ennuh murph..

jij hebt de slechtste shovel die er bestaat joh.. B|

3X in het jaar aantrappen en misschien een stukje van de schuur naar het woonhuis rijden, en toch draait het hele ding in de soep van het niet rijden.. :/

gewoon de deur uit met dat ding en een kastje kopen om je tuinspullen in op te bergen :Y
 
particulier kopen is lastig. heb wel wat in te ruilen (bmw 1150gs) en een budget. afhankelijk van wat ik bij moet leggen komt die 883 in de buurt.
 
particulier kopen is lastig. heb wel wat in te ruilen (bmw 1150gs) en een budget. afhankelijk van wat ik bij moet leggen komt die 883 in de buurt.


of gewoon eerst bmw'tje verkopen ,......met je centjes kan je dan overal heen
 
ennuh murph..

jij hebt de slechtste shovel die er bestaat joh.. B|

3X in het jaar aantrappen en misschien een stukje van de schuur naar het woonhuis rijden, en toch draait het hele ding in de soep van het niet rijden.. :/

gewoon de deur uit met dat ding en een kastje kopen om je tuinspullen in op te bergen :Y


hahaha,.....ik denk namelijk dat ie 'r best WEL mee rijdt ;)

...en dat ie ook een hele goeie monteur is ;)

( die verhalen met die 5 ponds moker neem ik al vanaf begin met een korreltje zout ;) )
 
ik wil weer een vers achter-bandje op me brommert doen ....

zijn die dunlop-hd bandjes nog steeds de aanraders ,....of is 'r intussen weer wat beters op de wereld ? :/
 
25291786,noline]iv© schreef op 21 augustus 2013 @ 21:46~:
ennuh murph..

jij hebt de slechtste shovel die er bestaat joh.. B|

3X in het jaar aantrappen en misschien een stukje van de schuur naar het woonhuis rijden, en toch draait het hele ding in de soep van het niet rijden.. :/

gewoon de deur uit met dat ding en een kastje kopen om je tuinspullen in op te bergen :Y

_O- _O- _O-
 
Ik hoor wel positieve berichten over die Metzeler bandjes , maar gaan ze nèt zo lang mee als die Dunlop 402 ?

Een nadeel van die Dunlop vind ik o.a. de gevoeligheid wbt spoorvorming in het wegdek


....en met conti ben ik me gewoon rot geschrokken ...,....voor een zware ( gewicht ) motorfiets moet je wel een daarvoor bestemde band monteren,....en er staat nooit iets op als bijv ply-rate info
 
Laatst bewerkt:
:( Ik heb net een klok op mijn pinionshaft gezet en daar zit zoveel slingering in dat mijn klok kapot is.Ding heet mijn lagerbus in mijn cone uitgefreesd.
Een motorreparateurman heeft dat niet zo goed gedaan denk ik.Daar gaat mijn oliedruk naar mijn bigend.

Gecombineeerd met een verkeerde nokkenas ben ik niet blij.
Twee mogelijkheden.
Ik mep de bigend recht met mijn 5 ponder of ik trek alles los en ga voor een volledige revisie .

Na 5 Gulpeners maar gekozen voor het laatste. '(
 
Laatst bewerkt:
morning_picdump_411_640_40.jpg
 
:( Ik heb net een klok op mijn pinionshaft gezet en daar zit zoveel slingering in dat mijn klok kapot is.Ding heet mijn lagerbus in mijn cone uitgefreesd.
Een motorreparateurman heeft dat niet zo goed gedaan denk ik.Daar gaat mijn oliedruk naar mijn bigend.

Gecombineeerd met een verkeerde nokkenas ben ik niet blij.
Twee mogelijkheden.
Ik mep de bigend recht met mijn 5 ponder of ik trek alles los en ga voor een volledige revisie .

Na 5 Gulpeners maar gekozen voor het laatste. '(


verstandig besluit ,...'t is helaas niet anders :N
 
Het is een feit .De Murph-mobiel is RIP.
Het waren mooie jaren.Hoe vaak heb ik niet vloekend langs de kant van de snelweg gestaan.Smekend dat er iemand langs zou komen met een waterpomptang en een mooie 5 ponds hamer.
Of s'morgens 125 x kicken en dan maar koffie gaan zetten en het gras gaan maaien.

Het is voorbij.Over..
Jammer maar helaas.
 
IK kom nèt terug uit het ziekenhuis ,....met die vrouw gaat 't (naar omstandigheden) gelukkig de goede kant op .
Ze heeft zelfs weer een beetje babbels :)
Maandag a.s. wordt ze ge-opereerd om d'r gebroken bekken en 1 v/d 2 gebroken armen met de daarvoor bestemde ijzerwaren te repareren.
Rust en revalidatie zullen 't dan voor de rest moeten gaan opknappen. :/

Die 2 Nigerianen ( of wat 'r op lijkt ) hebben diverse verachtelijke en tegenstrijdige verklaringen afgelegd aan de politie , als dat die meid veels te hard zou hebben gereden e.d. :r :r :r :r :r :r :r

...tering-lijers :(

( gelukkig reed er een hele kolonne aan getuigen achter ;) )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan