Harley-Davidson 12 (Sportsters ook welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pssss Ivo. ;)

full
 
Zie ik vandaag olie onder mijn Harley in de garage liggen, slim van de HD ontwerpers om de drain plug zo lang te maken, anders was ik hem vermoedelijk al verloren. Paar weken geleden een beurtje gehad bij de dealer, vermoed dat ie niet goed is vast gezet. Ik heb hem er met de hand weer in gedraaid, voor de zekerheid wil ik hem op moment zetten, iemand een idee op hoeveel NM deze kan/moet?

2iJlhQR.jpg
 
Ik moet ook altijd lachen over XL vs BT praat.

De nieuwere jonge jongens gaan voor de XL, ivm centjes. Dan zijn ze op een gegeven moment het gezeik en gejen zat, en denken ze dat ze alleen het mannetje zijn met een BT. Dan wordt er een brakke softail of FXR gekocht uit 1981.

Of toch een nette uit 2008.

Telkens als we gaan rijden, lach ik de ballen uit mijn broek. Mijn bochtjes gaan soepeler, ik trek harder op, en hoef minder te sjorren bij parkeren of lopen met de motor. Geluid is even hard, daar hoeven we het niet voor te doen.

Nadeel van de XL: langere versnellingen. Maar dat kan ook juist weer een voordeel zijn.


...nou hoor ,....nietus ! , nietus! , nietus ! ,.....ik kan hartstikke hard door de bogte hoor jonguh ..... :/ ....

.......nou hoor '( .......

:+
 
Vanaf 2014 zijn de Electra glide modellen watergekoeld.Durven ze niet hardop te zeggen dus noemen ze het twin cooled.Beetje luchtkoeling en voora waterkoeling op de koppen.Radiators onzichtbaar weggewerkt in de beenkappen.

Het is dan toch gebeurd.Eerst twee nokkenassen,nu waterkoeling.
Volgende stap is afschaffen van de onderliggende nokkenassen en stoterstangen.

Voor wie ooit zo'n ding overweegt.Doe je zelf een lol en koop een Goldwing.Rijdt beter,ook watergekoeld en daar zit nog wat historie achter.

RIP HD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan