In de gaten waarin de solenoid bevestigd is, zijn zaterdag helicoils geplaatst. Bij het aantrekken van de bouten heb ik per ongeluk even iets kortgesloten. Zondagochtend startte hij nog normaal, zondagmiddag begonnen de startproblemen dan.
Heeft ie daarna dan uberhaubt nog wel iets geladen ? geen zekering (automaat ?) oid`s kaput ? Ik ken dat HD ding
van jou qua bedrading niet . Misschien rij je wel gewoon op de resterende accu capaciteit .
Misschien kan een andere meelezer hier je er iets zinnigs over melden .
Je hebt dus even kortsluiting gemaakt, en daarna problemen .
Laadsysteem controleren (nameten)In de gaten waarin de solenoid bevestigd is, zijn zaterdag helicoils geplaatst. Bij het aantrekken van de bouten heb ik per ongeluk even iets kortgesloten. Zondagochtend startte hij nog normaal, zondagmiddag begonnen de startproblemen dan.
Een aantal aansluitingen gecontroleerd. De stekker die vanaf de spanningsregelaar het blok in gaat (naar stator, vermoed ik), zat een beetje los. Deze terug dieper geduwd en toen motor getest. Bij stationair draaien, laadt de accu nu naar ongeveer 12,5 volt, maar als ik gas geef, gaat dit meteen omhoog richting 14.
Zou dit het probleem en de oplossing kunnen geweest zijn? Ik hoop het, want dan kom ik er snel en goedkoop van af. En dan kan ik morgen weer rijden.
Kan ik die stekker er van buitenaf helemaal uit trekken om die eens grondig schoon te maken of zit die langs de binnenkant vast?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Stekker vastkitten met hercuseal.
Gisteren de XL weer mogen ophalen bij de dealer. Nieuwe injector en twee nieuwe bougies.
Gelijk een stuk lichter zeker, rijdt beter dan!?
Stationair 12,5 is niet echt laden. Maar als je 14 tot 15 v hebt bij gasgeven, zit t verder wel goed.Een aantal aansluitingen gecontroleerd. De stekker die vanaf de spanningsregelaar het blok in gaat (naar stator, vermoed ik), zat een beetje los. Deze terug dieper geduwd en toen motor getest. Bij stationair draaien, laadt de accu nu naar ongeveer 12,5 volt, maar als ik gas geef, gaat dit meteen omhoog richting 14.
Zou dit het probleem en de oplossing kunnen geweest zijn? Ik hoop het, want dan kom ik er snel en goedkoop van af. En dan kan ik morgen weer rijden.
Kan ik die stekker er van buitenaf helemaal uit trekken om die eens grondig schoon te maken of zit die langs de binnenkant vast?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gelijk een stuk lichter zeker, rijdt beter dan!?
Het mocht weer wat kosten ja. Injector, twee bougies en een uurtje werk: 200 euri's en ja, dan gaat het weer als de brandweer
Het mocht weer wat kosten ja. Injector, twee bougies en een uurtje werk: 200 euri's en ja, dan gaat het weer als de brandweer
Wat gaat er dan precies stuk aan een injector? Het electrische gedeelte?
Kan.Wat gaat er dan precies stuk aan een injector? Het electrische gedeelte?
Of de naald zit vast.Kan.
Of verstopt.