Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zeg jij.... misschien wat foto's om ons ook te overtuigen? En hebben we gelijk weer wat plaatjes om naar te kijken
Pics or it didn't happen

U vraagt, wij draaien!

Links het nieuwe stuur, let op het verschil bij de klemband in het midden (handgrepen staan vrijwel gelijk)

Spaghetti

Klaar

Klassiek, eenvoudig stuurtje toch?

Oude stuur erbij houden, in de stand zoals ik hem kocht

Oude stuur erbij, verdraaid om hem verder weg te krijgen. Let op de stand van de handvatten



Zeau, en nu wachten op reacties op de rode Kawa op de achtergrond
 
Laatst bewerkt:
Lijmen is idd normaal.
Plaatsen en verwijderen met perslucht
 
Ja dat laatste doe ik normaal ook. Maar deze was na verwijderen natuurlijk niet zo strak dat hij zonder lijm op het nieuwe stuur wilde blijven zitten, dus heb hem opnieuw gelijmd
 
Laatst bewerkt:
Je had gelijk; staat 'm goed deze stuur. En als het dan ook nog beter stuurt...

Oh ja, en trendy hoor, zo'n rode rijstkoker...
 
Ik ben er gisteren achter gekomen dat de remklauwen die ik er op heb zitten, ook op een Aprilia AF1 zit....
Waarschijnlijk is dat ook het hele probleem dat ie niet fatsoenlijk remt. Een brommer of een échte motor is toch wel een heel verschil. Nu maar op zoek naar een andere set remklauwen. Liefst met een h.o.h. boutafstand van 88mm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wat liggen, zal ff meten voor je.

Edit, sorry, dode mus. Is 62mm wat ik over heb.

En is dat trendy dan, zo'n oude buikschuiver? Hij gaat over een paar weken in de verkoop, na een laatste sessie op Zolder
 
Laatst bewerkt:

staat inderdaad veel beter , heb jij de kabels verlengd of waren ze lang genoeg ?
 
Hoi,

Een tijdje geleden (in het vorige HD-topic) had ik wat hulp en raad gevraagd ivm een startmotor die zijn beste tijd had gehad.
Ik wilde jullie graag even een update geven: de motor, een 1984 fxwg shovelhead, start weer zonder problemen. Het grootste probleem zat in de starter solenoide; deze was helemaal versleten. Ik heb deze vervangen door een solenoid van het merk All Balls en omdat ik vond dat deze oude dame na zoveel jaren ook wel eens een nieuwe startmotor verdiende, heb ik deze meteen ook volledig vervangen door een van All Balls. Contactpuntjes getimed, nieuwe condensator, bougies en bougiekabels, en BROEMMMMM! :-)) Olies en filter had ik al vervangen. It's alive, en van dat stationair geluid wordt een mens echt vrolijk.
Een vraag: tot hoever mag de accu bijladen tijdens het draaien van de motor. Nu gaat die vlot boven de 14,5 V.
Via marktplaats heb ik een harley keihin cv carburator gekocht. Deze ga ik er binnenkort maar eens op monteren. Voorlopig staat de originele Kehin butterfly carb er nog op.

Volgende op het programma zijn de remmen en de voorpoten. Waarschijnlijk ga ik daar ook wel wat vragen over hebben.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Tim
 
staat inderdaad veel beter , heb jij de kabels verlengd of waren ze lang genoeg ?
Dank je. Ze waren nét lang genoeg. Moest ze natuurlijk wel bij de connectors doorknippen en opnieuw solderen maar hoefde gelukkig niet te verlengen.
Vandaag heerlijk gereden, houding bevalt goed.

Mooi werk Tim
Ik dacht dat 14,7 V zo'n beetje een normale laadspanning was, maar pin me er niet op vast.
 
Laatst bewerkt:
Tot 15 volt geen probleem hoor.
Los daarvan, gebruik altijd een goede accu.
 
Adapter plaatje is te maken

Maar ff natuurkundig: er zijn veel fabels over remmen.

Als je met knijpen in de hevel een voorwiel kunt blokkeren, dan is er geen enkele rem die harder zal remmen.
Ook oppervlakte van remblokken doen er niet toe.
 
Dat is het hem nu juist; ik krijg het voorwiel niet geblokkeerd. De remhevel heeft een zeer korte slag en zit meteen 'aan' . De remzuigers opgemeten en zijn 28mm in diameter. Opgezocht bij Brembo; het is de P28N. En staat omschreven als geschikt voor kleine/lichte motoren.
Een slag groter is de p2 f05 en heeft 32mm remzuigers. Met een kleine aanpassing zou dat misschien wel een oplossing zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij het met een andere rem makkelijker/beter gecontroleerd gaat en je dus beter op de grens van blokkeren kan remmen lijkt me

Ik lees nu je bericht, een grotere rempomp lijkt me een beter idee! Want je krijgt nu blijkbaar niet voldoende volume verpompt, als de hevel tot de greep gaat (mits er geen lucht in de leidingen zit).
Of nieuwe remleidingen als die oud zijn en dus als een ballon veren.
 
Laatst bewerkt:
De hevel gaat maar een paar mm in. En dan zitten de remblokjes al tegen de schijf. Rempomp/hoofdremcilinder lijkt mij dan groot genoeg.
 
Inschattingsfoutje gemaakt op een voorrangskruising en dan wordt je nog net aan getikt door de tegenpartij. Daar ging gisteren een ontspannen ritje op de sportster. Gelukkig alleen materiële schade, maar wel zwaar balen net voor we op vakantie gaan(auto).

Motor is opgehaald en word woensdag door de schade-expert beoordeeld.
Zichtbare schade: linker RAW, linker handvat, linker forward controls gebroken, schaafplek op de derby cover. Achterste demper ingedeukt(raak plek auto tegenpartij) Hopelijk geen andere niet zichtbare schade.
Geen schade aan motorkleding oid. Nu alleen de nodige spierpijn en een deuk in mijn ego...

All risk verzekerd, mocht het met deze schade blijven zou ik het zelf kunnen fiksen. Originele mid controls heb ik liggen, RAW is makkelijk te doen. En heb nog een set open SE dempers liggen.
 

Klote zeg, succes!
 

Oei das inderdaad shit ....maar goed dat je zelf niks hebt ....moet er niet aan denken om nu zoiets te krijgen.
Want wij gaan volgende week op motorvakantie
 
Dat zal wel meevallen.
Wss stuurtje net krom of kroonplaten getordeerd.

Als er niks ongelukkigs bij komt, kost max paar honderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.