Pics or it didn't happenDat zeg jij.... misschien wat foto's om ons ook te overtuigen? En hebben we gelijk weer wat plaatjes om naar te kijken
Lijmen is idd normaal.Gisteravond een ander stuurtje gemonteerd. Het oude stuurtje had teveel pull-back naar mijn smaak. Had hem een stuk omhoog gedraaid zodat de handvatten verder weg stonden, maar dan staan je polsen in een rare hoek. Ook liepen de kabels buitenom (op het gas na), nu heb ik bij het nieuwe stuurtje alles binnendoor lopen (behalve koppeling en remleiding). Aardig klusje! Maar wel blij met het resultaat, veel mooier zo
Stuurtje (een lage ape) gekocht bij Westland Customs, best een leuk zaakje! En niet duur, al moest ik wel zelf de gaten nog maken om de kabels door te voeren (in de beide dimples en de uitgang onderin in het midden). En het rechter stuur-eind aanpassen zodat de gasopnemer erin kan zonder mee te draaien (paar uitsparingen uit de buis zagen/vijlen).
Rare gewoonte ook om het linker handvat vast te lijmen op de stuurbochtIs dat standaard bij Harley of was dat creativiteit van de vorige eigenaar? Was een aardig gevecht om hem eraf te krijgen.
Ow en sorry voor dit saaie technische bericht
Iemand toevallig nog een mooi solo zitje in de aanbieding, voor op m'n 09 FLHR?
Ik heb nog wat liggen, zal ff meten voor je.Ik ben er gisteren achter gekomen dat de remklauwen die ik er op heb zitten, ook op een Aprilia AF1 zit....
Waarschijnlijk is dat ook het hele probleem dat ie niet fatsoenlijk remt. Een brommer of een échte motor is toch wel een heel verschil. Nu maar oo zoek naar een andere set remklauwen. Liefst met een h.o.h. boutafstand van 88mm.
Pics or it didn't happen
U vraagt, wij draaien!
Links het nieuwe stuur, let op het verschil bij de klemband in het midden (handgrepen staan vrijwel gelijk)
[afbeelding]
Spaghetti
[afbeelding]
Klaar
[afbeelding]
Klassiek, eenvoudig stuurtje toch?
[afbeelding]
Oude stuur erbij houden, in de stand zoals ik hem kocht
[afbeelding]
Oude stuur erbij, verdraaid om hem verder weg te krijgen. Let op de stand van de handvatten
[afbeelding]
Zeau, en nu wachten op reacties op de rode Kawa op de achtergrond
Dank je. Ze waren nét lang genoeg. Moest ze natuurlijk wel bij de connectors doorknippen en opnieuw solderen maar hoefde gelukkig niet te verlengen.staat inderdaad veel beter , heb jij de kabels verlengd of waren ze lang genoeg ?
Tot 15 volt geen probleem hoor.Hoi,
Een tijdje geleden (in het vorige HD-topic) had ik wat hulp en raad gevraagd ivm een startmotor die zijn beste tijd had gehad.
Ik wilde jullie graag even een update geven: de motor, een 1984 fxwg shovelhead, start weer zonder problemen. Het grootste probleem zat in de starter solenoide; deze was helemaal versleten. Ik heb deze vervangen door een solenoid van het merk All Balls en omdat ik vond dat deze oude dame na zoveel jaren ook wel eens een nieuwe startmotor verdiende, heb ik deze meteen ook volledig vervangen door een van All Balls. Contactpuntjes getimed, nieuwe condensator, bougies en bougiekabels, en BROEMMMMM! :-)) Olies en filter had ik al vervangen. It's alive, en van dat stationair geluid wordt een mens echt vrolijk.
Een vraag: tot hoever mag de accu bijladen tijdens het draaien van de motor. Nu gaat die vlot boven de 14,5 V.
Via marktplaats heb ik een harley keihin cv carburator gekocht. Deze ga ik er binnenkort maar eens op monteren. Voorlopig staat de originele Kehin butterfly carb er nog op.
Volgende op het programma zijn de remmen en de voorpoten. Waarschijnlijk ga ik daar ook wel wat vragen over hebben.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Tim
[afbeelding]
Adapter plaatje is te makenIk ben er gisteren achter gekomen dat de remklauwen die ik er op heb zitten, ook op een Aprilia AF1 zit....
Waarschijnlijk is dat ook het hele probleem dat ie niet fatsoenlijk remt. Een brommer of een échte motor is toch wel een heel verschil. Nu maar op zoek naar een andere set remklauwen. Liefst met een h.o.h. boutafstand van 88mm.
Inschattingsfoutje gemaakt op een voorrangskruising en dan wordt je nog net aan getikt door de tegenpartij. Daar ging gisteren een ontspannen ritje op de sportster. Gelukkig alleen materiële schade, maar wel zwaar balen net voor we op vakantie gaan(auto).
Motor is opgehaald en word woensdag door de schade-expert beoordeeld.
Zichtbare schade: linker RAW, linker handvat, linker forward controls gebroken, schaafplek op de derby cover. Achterste demper ingedeukt(raak plek auto tegenpartij) Hopelijk geen andere niet zichtbare schade.
Geen schade aan motorkleding oid. Nu alleen de nodige spierpijn en een deuk in mijn ego...
All risk verzekerd, mocht het met deze schade blijven zou ik het zelf kunnen fiksen. Originele mid controls heb ik liggen, RAW is makkelijk te doen. En heb nog een set open SE dempers liggen.
Tot 15 volt geen probleem hoor.
Los daarvan, gebruik altijd een goede accu.
Inschattingsfoutje gemaakt op een voorrangskruising en dan wordt je nog net aan getikt door de tegenpartij. Daar ging gisteren een ontspannen ritje op de sportster. Gelukkig alleen materiële schade, maar wel zwaar balen net voor we op vakantie gaan(auto).
Motor is opgehaald en word woensdag door de schade-expert beoordeeld.
Zichtbare schade: linker RAW, linker handvat, linker forward controls gebroken, schaafplek op de derby cover. Achterste demper ingedeukt(raak plek auto tegenpartij) Hopelijk geen andere niet zichtbare schade.
Geen schade aan motorkleding oid. Nu alleen de nodige spierpijn en een deuk in mijn ego...
All risk verzekerd, mocht het met deze schade blijven zou ik het zelf kunnen fiksen. Originele mid controls heb ik liggen, RAW is makkelijk te doen. En heb nog een set open SE dempers liggen.
Gaat meer om t merkDankjewel! Er zit net een nieuwe accu in van 330 cca.
Dat zal wel meevallen.Inschattingsfoutje gemaakt op een voorrangskruising en dan wordt je nog net aan getikt door de tegenpartij. Daar ging gisteren een ontspannen ritje op de sportster. Gelukkig alleen materiële schade, maar wel zwaar balen net voor we op vakantie gaan(auto).
Motor is opgehaald en word woensdag door de schade-expert beoordeeld.
Zichtbare schade: linker RAW, linker handvat, linker forward controls gebroken, schaafplek op de derby cover. Achterste demper ingedeukt(raak plek auto tegenpartij) Hopelijk geen andere niet zichtbare schade.
Geen schade aan motorkleding oid. Nu alleen de nodige spierpijn en een deuk in mijn ego...
All risk verzekerd, mocht het met deze schade blijven zou ik het zelf kunnen fiksen. Originele mid controls heb ik liggen, RAW is makkelijk te doen. En heb nog een set open SE dempers liggen.