Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Willem zijn de cylinders de upgrade of het hele motorblok?
Het hele blok inclusief ontsteking, carburateur. Het moet vrij eenvoudig zijn om deze erin te zetten. Mn broer zegt binnen een dag. En dan gaan de rubbers waar hij in hangt, dus voor en achter ook meteen vervangen worden. En nog wat dingen. Wil nu van belt naar ketting.
 
Het hele blok inclusief ontsteking, carburateur. Het moet vrij eenvoudig zijn om deze erin te zetten. Mn broer zegt binnen een dag. En dan gaan de rubbers waar hij in hangt, dus voor en achter ook meteen vervangen worden. En nog wat dingen. Wil nu van belt naar ketting.
Mooi project,ik denk ook wel in één dag te doen.
Ik ga het volgen,en ben benieuwd naar het verschil.
Succes
 
@Willem is het zo'n beestachtig blok dat je verwacht dat de belt het niet meer gaat houden? Of ga je continue wheelies doen?
Belt vervangen voor ketting is vziw best wel een klusje, volgens mij stond er in één van de laatste BigTwins een stukje van Laseur over die ombouw.
 
@Willem is het zo'n beestachtig blok dat je verwacht dat de belt het niet meer gaat houden? Of ga je continue wheelies doen?
Belt vervangen voor ketting is vziw best wel een klusje, volgens mij stond er in één van de laatste BigTwins een stukje van Laseur over die ombouw.
Valt wel mee, om het blok te wisselen moet sowieso de primary gedemonteerd worden. Enige extra stap is de koppeling van de bak af halen om te wisselen van pulley naar tandwiel.
 
Mooi project,ik denk ook wel in één dag te doen.
Ik ga het volgen,en ben benieuwd naar het verschil.
Succes
Ik ook, naar recensies op het www moet het een behoorlijke opwaarderin zijn.
@Willem is het zo'n beestachtig blok dat je verwacht dat de belt het niet meer gaat houden? Of ga je continue wheelies doen?
Belt vervangen voor ketting is vziw best wel een klusje, volgens mij stond er in één van de laatste BigTwins een stukje van Laseur over die ombouw.
Wat ik heb kunnen vinden zou dit zo’n 110PK moeten leveren. Kan het mis hebben dus als iemand hier iets anders beweert dan kan dat ook zomaar zo zijn. Of dat beestachtig is weet ik niet. Het evo2 blok wat er nu onder hangt heeft er 67.

(FXDWG Dyna Wide Glide ; Max Power. 67 hp / 48.9 kW @ 6000 rpm ; Max Torque. 107 Nm @ 3300 rpm)

Het blok dat er onder komt is dan net niet het dubbele.

De belt naar ketting is wat ik al eerder wilde. Nu gaat het er van komen. Kan dan ook een andere verhouding gaan kijken.
Qua tijd hebben we de hele winter.

Heb er echt zin in om te gaan beginnen.
 
Het hele blok inclusief ontsteking, carburateur. Het moet vrij eenvoudig zijn om deze erin te zetten. Mn broer zegt binnen een dag. En dan gaan de rubbers waar hij in hangt, dus voor en achter ook meteen vervangen worden. En nog wat dingen. Wil nu van belt naar ketting.
plaats wat foto's, leuk om mee te lezen
 
Deze op mp gescoord. Ik hoop dat het ook wanneer het blok in het frame hangt gaat passen.

IMG_6386.jpeg
 
Voor het vermogen hoef je het niet te doen. Een vriend van mij heeft een Ultima blok van 113 ci met een gemeten vermogen van 125 pk aan het achterwiel en dat gaat prima met een riem.
Voor de mooi, daar valt natuurlijk niet over te discussiëren, dat is iets persoonlijks. Heb je er trouwens al over nagedacht dat het vervangen van een ketting vaker moet gebeuren dan een riem, en dat dat bij een Harley een kutklus is?
 
Voor het vermogen hoef je het niet te doen. Een vriend van mij heeft een Ultima blok van 113 ci met een gemeten vermogen van 125 pk aan het achterwiel en dat gaat prima met een riem.
Voor de mooi, daar valt natuurlijk niet over te discussiëren, dat is iets persoonlijks. Heb je er trouwens al over nagedacht dat het vervangen van een ketting vaker moet gebeuren dan een riem, en dat dat bij een Harley een kutklus is?
Als je een pully of een riem moet vervangen betaal je echt de hoofdprijs
 
Als je een pully of een riem moet vervangen betaal je echt de hoofdprijs
Is niet goedkoop, maar wanneer moet een pully vervangen worden? Riem gaat trouwens ook rond de 100.000 km mee.
Daarbij, wat kost een fatsoenlijke kettingset? Qua prijs zal het elkaar niet zo ontzettend veel ontlopen denk ik.
 
Mooi project Willem 👍🏻
Ik heb er werkelijk veel zin in.
Voor het vermogen hoef je het niet te doen. Een vriend van mij heeft een Ultima blok van 113 ci met een gemeten vermogen van 125 pk aan het achterwiel en dat gaat prima met een riem.
Goed om te weten, esthetisch heb ik mijn voorkeur.
Voor de mooi, daar valt natuurlijk niet over te discussiëren, dat is iets persoonlijks.
inderdaad 😁
Heb je er trouwens al over nagedacht dat het vervangen van een ketting vaker moet gebeuren dan een riem, en dat dat bij een Harley een kutklus is?
Met een goed smeersysteem, normaal rijgedrag en mijn jaarlijks afgelegde kilometers gaat een ketting lang genoeg mee. En ik wil voor het contrast een gouden ketting.
Als je een pully of een riem moet vervangen betaal je echt de hoofdprijs
Met dit argument zou ik nooit een Harley gekocht hebben.
Is niet goedkoop, maar wanneer moet een pully vervangen worden? Riem gaat trouwens ook rond de 100.000 km mee.
Daarbij, wat kost een fatsoenlijke kettingset? Qua prijs zal het elkaar niet zo ontzettend veel ontlopen denk ik.
Qua prijs zal het inderdaad niet veel verschil maken.
 
Is niet goedkoop, maar wanneer moet een pully vervangen worden? Riem gaat trouwens ook rond de 100.000 km mee.
Daarbij, wat kost een fatsoenlijke kettingset? Qua prijs zal het elkaar niet zo ontzettend veel ontlopen denk ik.
Mijn zoon wilde hem anders gieren ,dus heb je een andere pully nodig
Ik denk dat een achterpully net zoveel kost als een komplete kettingset
En een pully kan je niet inkorten of verlengen
 
Die hoef je ook niet in te korten want ze rekken nooit op.
Maar jij bedoeld waarschijnlijk dat je een kortere riem moet hebben als je een kleinere pully monteert. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel kleiner, en wederom, zo'n pully gaat bijna een leven lang mee. De pullies van de distributie van een auto worden tenslotte ook nooit vervangen, is hetzelfde soort getande riem.
Maar als je het voor de mooi wil doen is er geen enkel argument waarom je het niet zou doen.
Go for it Willem!
 
Een maat van me heeft wel al twee keer een geknapte riem gehad. Standaard twin cam. Pech kun je hebben 😅 inclusief arbeid kost het dan toch een hoop geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan