- 20 feb 2008
- 12.010
- 652
Hartstikke . Onkundig . GeklungelHier zitten alleen maar specialisten, soort van HOG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hartstikke . Onkundig . GeklungelHier zitten alleen maar specialisten, soort van HOG
Jazeker heb ik het plaatje bekeken. Maar, afgezien daarvan wist ik al dat de zuigers niet op exact hetzelfde moment hun hoogste punt bereiken, dat is nu eenmaal het gevolg van de combinatie van één kruktap en een blokhoek van 45 graden.Heb je die .gif gezien die ik postte eerder? Daar zie je dat de zuigers dus niet beide tegelijk hun bovenste positie bereiken.
Leuk dat Willem Been dat doet en zelfs zijn scheten lekker ruiken, maar er zijn meer goede opties.Je moet gewoon de goedkoopste nemen , ....en da's de DYNA(TEK)-S dual fire , ( te herkennen aan slechts 1 moduultje op de grondplaat. )
( da's gewoon met het principe van de zgn "wasted spark" , wat Harley-Davidson altijd al toepaste )
Je koopt dat in 1 setje met bijgeleverde super bobine met twee uitgangen en Reveira vervroeger ( die heeft RVS draaipunten ivm veel geringere slijtage )
In principe is het gewoon een simpele transistor-ontsteking , die je afstelt met een zgn "proef-lampje".
Afstellen is 5 minuten werk.
Er is GEEN voordeel te behalen met de luxere- , en duurdere single fire uitvoering ! ( te herkennen aan 2 moduultjes op de grondplaat )
Willem Been monteert al jáááááááááren die simpelste - , goedkoopste uitvoering !
Het ding kost een hap snert .
Je kunt 'm eventueel daar ook gewoon kopen , én meteen effe laten inbouwen ( er komt een klein beetje bedrading/soldeerwerk aan te pas ) Het klussie is echt in een tijd van " ja-en-nee " gebeurd , ...hij heeft ze in voorraad op de plank liggen.
Je EVO motorblok loopt er super-prachtig op ,.....het is gewoon de allerbeste ontsteking .
Die zgn "VOES" sloop je d'r maar af ,....en die gooi je maar in het perk
( want die kun je er namelijk NIET bij combineren )
Succes !
Mechanisch, op t asje.Achter de ontsteking zit dan een vervroeger?
Je bent een bietje laat... Of vroeg, natuurlijk... Je mag zelf kiezenNee dat mag niet, we moeten allemaal boete doen voor de lijdensweg van jezus.
Dan ga ik voor vroeg, heb altijd al een voorloper willen zijnJe bent een bietje laat... Of vroeg, natuurlijk... Je mag zelf kiezen
If it aint broke don’t fix itIk heb ook een S&S blok en de ontsteking daar heb ik nog nooit iets aan hoeven doen , zolang het werkt er van af blijven
Das pasen.Nee dat mag niet, we moeten allemaal boete doen voor de lijdensweg van jezus.
Ik heb niet zoveel van dat sprookjesboek meegekregen.Das pasen.
De inlaatklep staat dan net of al een tijd open ( afhankelijk vd nok timing ) en heeft al mengsel aangezogen die dan in de fik vliegt met de klep open.Ik wil mezelf geen deskundige noemen, maar voor zo ver ik weet krijgen bij het originele systeem beide cilinders een vonk op hetzelfde moment. Beide zuigers staan dan bovenin, de ene aan het eind van de compressieslag (en die moet dan dus een vonk hebben), de andere aan het eind van de uitlaatslag en heeft dan geen vonk nodig, maar krijgt ‘m toch (tenminste, als we het hier over een Harley hebben).
Ik mag toch hopen dat dat niet letterlijk was?Jazeker heb ik het plaatje bekeken. Maar, afgezien daarvan wist ik al dat de zuigers niet op exact hetzelfde moment hun hoogste punt bereiken, dat is nu eenmaal het gevolg van de combinatie van één kruktap en een blokhoek van 45 graden.
Reden waarom ik dat schreef was omdat iemand dacht dat bij een HD de ene zuiger bij einde compressieslag bovenin stond (en dus ontsteking moet hebben) terwijl de andere zuiger zich ergens onderin zijn cilinder zou bevinden. Alles kan natuurlijk, maar dan is er binnen in het blok toch wat losgekomen .
Ik weet niet of je zo’n ding ziet zitten als die neuskegel er af gaat?
Dan is het octaangetal te laag en kan je wel een afstelbeurtje gebruiken of een scheutje tetra-ethyllood in de tank.dat klopt.
Als je nog gelooft dattie terug komt.Je bent een bietje laat... Of vroeg, natuurlijk... Je mag zelf kiezen
Zit achter de grondplaat vd ontstekingIk mag toch hopen dat dat niet letterlijk was?
Ik weet niet of je zo’n ding ziet zitten als die neuskegel er af gaat?
Is dat dat ding waar die twee dynatek dingetjes op vast zitten dat met twee schroefjes vast zit?Zit achter de grondplaat vd ontsteking
Ik heb het blok gekocht met twee dynatek bobines van elk vijf ohm.En moet de bobine niet van 5 ohm naar 3 ohm bij dyna s, of ziets
Ja, das t merk.Ik heb het blok gekocht met twee dynatek bobines van elk vijf ohm.
Is dynatek het merk trouwens?
Rond plaatje, twee boutjes.Is dat dat ding waar die twee dynatek dingetjes op vast zitten dat met twee schroefjes vast zit?