Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik had een gsx-r 1000 voorvork met remklauwen in mijn fxdx, en wielen met 320 mm schijven, remde prima.
 
Hier een plaatje als het mij lukt
 

Bijlagen

  • 1E943B2F-79EE-4634-8DE3-A76574FF37E5.jpeg
    1E943B2F-79EE-4634-8DE3-A76574FF37E5.jpeg
    583,7 KB · Weergaven: 0
  • 95B16492-9753-42A5-BDB0-223C7872FB6B.jpeg
    95B16492-9753-42A5-BDB0-223C7872FB6B.jpeg
    571 KB · Weergaven: 0
Ff terug naar mijn eerder gestelde vraag over inspectie van de spanners op een 2004 TC Electra met 67000 op de teller, kan ik gevoeglijk aannemen dat de binnenste spanner dezelfde slijtage zal hebben als de buitenste,daar ik niet geloof dat de mijne door de vorige eigenaar al van een tandwielenset is voorzien en ik eigenlijk geen zin heb om hem helemaal open te sleutelen als het niet nodig is?
beide vernieuwen ,.....vorige week heeft er ook weer iemand van onze club "een maar nèt op tijd mazzle gehad" met haar Dyna TC88 met 62000 km
 
Ik meet weinig slijtage?
Oude 7 schijven op elkaar 15.2mm
Nieuwe 7 schijven op elkaar 15.7
De stalen lamellen zijn wel wat blauw verkleurd?
Het kan natuurlijk ook dat er verkeerde olie in gezeten heeft?
Zonder jaso?
Iemand nog een idee?
JASO is geen ingrediënt , dat is een test in een proefopstelling waaruit blijft dat bij een genormaliseerde belasting geen slip optreedt.
Tot aan API-SG hoef je daar niet eens rekening mee te houden.
( je kunt niet zomaar verwachten dat bij zeer glibberige synth olie , die goed voor je cilinderwanden zijn , deze ook goed voor je koppeling is. )
Het wordt dan pas een vervelende compromis als er slechts 1 olie'tje voor het hele motorblok dient , zoals bij japanners.
 
Dus eigenlijk elke olie t/m SG is geschikt voor natte koppeling?
Weer wat geleerd.:}

Ik heb de dure Spectro voor de koppeling.
En ik zoek nog blokolie voor het blok.
Maar zat zo te denken olie beurt is om de 8000km
Dan is goedkope mineraal met SG goed genoeg.

Volgens mij hebben dedikke harleys ook nog speciale versnellingsbak olie?
Dit is afwijkend bij de Sportster en XR die ik heb.
 
Die had ik er voorheen in. Er werd me door een kennis aangeraden om 85w140 te gebruiken, de bak zou daar iets soepeler mee schakelen.
Persoonlijk merk ik geen verschil.
 
Ik vind het op die motor wel goed staan
Ziet er ook wel goed uit,maar je vroeg ervaringen van de merken,dit was toen mijn motor en ik vond de reservoirs gauw een beetje lekken,ze remde prima maar je ziet ik had alles verandert ook de voorschijven.
Verhouding reservoir en remklauw zijn heel belangrijk anders moet je heel hard knijpen,ik was indertijd niet goed voorgelicht door Mid Holland,die bestaat inmiddels ook niet meer
 
Ziet er ook wel goed uit,maar je vroeg ervaringen van de merken,dit was toen mijn motor en ik vond de reservoirs gauw een beetje lekken,ze remde prima maar je ziet ik had alles verandert ook de voorschijven.
Verhouding reservoir en remklauw zijn heel belangrijk anders moet je heel hard knijpen,ik was indertijd niet goed voorgelicht door Mid Holland,die bestaat inmiddels ook niet meer
Misschien omdat ze het zelf ook niet wisten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan