Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Heb jij, naast waarschijnlijk meer kracht, langere vingers aan je handen? Heb jij handschoenen van maat 12 of groter nodig?
Zelf heb ik ook niet zoveel problemen met de hendel al zou dit bij een rit met heel veel moeten schakelen bijvoorbeeld in een stad best wel eens anders kunnen worden.
Door korte vingers kom ik op het juiste moment op de hendel kracht te kort.
Ja ik heb geen grote/brede handen, maar wel lang inderdaad, dat scheelt natuurlijk wel.
 
Kopontluchting
IMG_7562.jpeg
 
Nou ,...heel veel succes gewenst met je motor-rij-examen ! :t

....eerlijk = eerlijk , ....tegenwoordig is het eigenlijk nog een heel "gedoe" geworden om je motor-rij-examen te kunnen halen.
In mijn tijd ( 50 jaar geleden ) kreeg je het , zeker in vergelijking met nu , bekant cadeau , met ( hooguit 10 lessies à 12 gulden/uur ) en een paar blokkies om tuffen op het examen .
Rijles hoefde eigenlijk ook niet eens ,...je mocht ook met een "L-bordje" op je achterspatbord zelf "oefenen" in een toegewezen eigen rayon.
"Vroegah was alles beter" ,...."toen was geluk heel gewoon" ..... :+
Ja het is inderdaad een heel gedoe maar waar een wil is, is een (hele dure) weg haha.
Hieronder alvast een plaatje van de schoonheid :)
 

Bijlagen

  • IMG_20230302_143626.jpg
    IMG_20230302_143626.jpg
    715,5 KB · Weergaven: 0
warme lucht bevat minder zuurstof, maar dit terzijde.
Dat is me bekend. Hoorde ook dat het mogelijk schadelijke gevolgen kon hebben en er hele speciale modificaties zijn. Slangetjes naar beneden langs het blok enzovoorts. Ik keek naar het oude blok en daar is van 1997 tot 2024 op dezelfde manier mee gereden. En dat met die cv carburateur, is ook gewoon goed gegaan. Je kunt je dus ook afvragen of het allemaal wel zo erg is.


edit, typo
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je 'm al in gekocht hebt zal je het ongetwijfeld weten maar toch vertel ik het even. De FXDLS is een wild beest, helemaal in vergelijking met je 35 kw Suzuki. Het koppel van de FXDLS is kolossaal en hij hangt best nerveus aan het gas dus in korte bochtjes wil 'ie best wel ff ophikken met vergroot risico dat je uitbreekt. Zeker i.c.m. dat 'handige' geplaatste raw knopje bij de duim van je rechterhand waar je je gashendel mee vast hebt.

Verder een machtige machine, ik ben er waanzinnig blij mee, ook al was er ook wel een wat minder momentje toen het blok volledig in de soep was gelopen.

En succes met je afrijden 🤞
Dankjewel kerel! Ik ben er al voor gewaarschuwd inderdaad dat het echt een beest is, daarom doe ik zeker in het begin echt rustig aan. Deze fiets gehaald omdat dit echt mijn ultieme droomfiets is die ik ook helemaal ga oprijden, het was ook een cadeau aan mezelf na een hele heftige zware periode. We gaan het allemaal meemaken straks, eerst het pasje halen!
 
Zal wel iets regionaals zijn…
IMG_7628.jpeg


En sowieso altijd nog beter dan “me” als bezittelijk voornaamwoord gebruiken.
Nederlands is makkelijker als je denkt en moeilijker dan je denkt.
 
Hoef je nu ook niet te koppelen als je onder het rijden van 4 naar 3 wil? Bijvoorbeeld voor een bocht?

Nope, je kunt op en terug schakelen zonder de koppelingshendel te gebruiken. Als je voor het eerst hiermee rijdt is het even wennen, zoeken, leren aanvoelen wanneer, waar het schakelmoment zit. Verschilt ook door afstelling en type motor. Je moet in een bepaald toeren bereik zitten, als ik aan kom rollen in z'n vijf voor een stoplicht, en ik wil terug naar z'n één, kan het zijn dat de toerental te laag is waardoor het niet lukt. Maar dit gebeurd me bijna nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan