Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Hoef je nu ook niet te koppelen als je onder het rijden van 4 naar 3 wil? Bijvoorbeeld voor een bocht?
Op mijn sportsters gaat dat prima. Naar elke versnelling.

Enkel van vrij naar 1 is wat gedoe ;)

Ooit vrijlooplagertje om zeep, zwak dingetje, dus rest vd vakantie nauwelijks koppeling gebruikt.
 
Nou ben ik alweer met een sproeier kleiner bezig, (van 68 naar 62) geweest maar nog blijft de toevoer van benzine te rijkelijk stromen en krijg ik de zwarte rook niet weg. Dus luchtfilter eraf gehaald en even kijken wat er nou gebeurd met het opvoeren van het toerental. Acceleratie pomp is dicht en beginnen met de basis instellingen van de handleiding. Wat ik ook doe, hij blijft zwart roken en geen enkele kant op word het beter.
Misschien is het nutteloos maar ik heb de S&S eraf gehaald en de CV carburateur voor in de plaats gemonteerd. Nou zal de afstelling shite zijn maar ik wil eens gaan kijken of ik het roken met deze wel weg kan krijgen dus ga ik maar wat sproeiers bij elkaar zoeken. Misschien passen de van de S&S wel in de cv carburateur? Dat zie ik anders morgen wel.
 
Nou ben ik alweer met een sproeier kleiner bezig, (van 68 naar 62) geweest maar nog blijft de toevoer van benzine te rijkelijk stromen en krijg ik de zwarte rook niet weg. Dus luchtfilter eraf gehaald en even kijken wat er nou gebeurd met het opvoeren van het toerental. Acceleratie pomp is dicht en beginnen met de basis instellingen van de handleiding. Wat ik ook doe, hij blijft zwart roken en geen enkele kant op word het beter.
Misschien is het nutteloos maar ik heb de S&S eraf gehaald en de CV carburateur voor in de plaats gemonteerd. Nou zal de afstelling shite zijn maar ik wil eens gaan kijken of ik het roken met deze wel weg kan krijgen dus ga ik maar wat sproeiers bij elkaar zoeken. Misschien passen de van de S&S wel in de cv carburateur? Dat zie ik anders morgen wel.
Ik denk dat het aan de super G ligt , is wat ik ervan gelezen heb een een beetje lomp ding dat alleen goed is voor top vermogen ,
Het zou best kunnen dat de stromings snelheid bij lagere toerentallen te klein is , je moet snelstromende lucht hebben om de lucht en benzine goed te vermengen / vernevelen
 
Dat roken bij accelereren is normaal, bij contant gas stopt het.
Het is wel echt heel veel.
Ik denk dat het aan de super G ligt , is wat ik ervan gelezen heb een een beetje lomp ding dat alleen goed is voor top vermogen ,
Het zou best kunnen dat de stromings snelheid bij lagere toerentallen te klein is , je moet snelstromende lucht hebben om de lucht en benzine goed te vermengen / vernevelen
Dan kan ik beter gaan zoeken naar een minder lomp exemplaar. Eerst even spelen met de originele carburateur. Dan misschien eens kijken naar een HSR 45?
 
Als je de beste carb wil voor wat betreft afstelmogelijkheden en performance, dan zou ik een HSR 42/45 pakken en af laten stellen door iemand die dat kan, bijvoorbeeld Laseur, of, als je van lekker ruikende scheten houdt, Willem Been.

Als je een simpele carb wil die je zelf makkelijk af kan stellen, pak dan een Super E zonder Thunderjet.

Wil je een simpele carb die beter af te stellen is, maar iets lastiger af te stellen, pak dan een Super E met Thunderjet.

Wil je hetzelfde als de voorgaande optie, maar met potentieel meer vermogen ten kostte van rideabbility, pak dan wat je nu hebt, zoek er even een jetting chart bij voor jouw soort motor (internet staat er vol mee) en begin met een baseline afstelling.

Check het roken onder belasting, niet stationair.
 
Als je de beste carb wil voor wat betreft afstelmogelijkheden en performance, dan zou ik een HSR 42/45 pakken en af laten stellen door iemand die dat kan, bijvoorbeeld Laseur, of, als je van lekker ruikende scheten houdt, Willem Been.
Voor nu neig ik om een complete HSR 45 kit aan te schaffen. Nog even spelen met de CV 40 omdat het kan. Daarna maar gewoon bestellen.
Als je een simpele carb wil die je zelf makkelijk af kan stellen, pak dan een Super E zonder Thunderjet.
Wil je een simpele carb die beter af te stellen is, maar iets lastiger af te stellen, pak dan een Super E met Thunderjet.
Wil je hetzelfde als de voorgaande optie, maar met potentieel meer vermogen ten kostte van rideabbility, pak dan wat je nu hebt, zoek er even een jetting chart bij voor jouw soort motor (internet staat er vol mee) en begin met een baseline afstelling.
Yeah, nee.
Check het roken onder belasting, niet stationair.
Zeker maar des te meer ik lees over de G des te minder ik denk dat het de carburateur voor mij is.

Bedankt voor je/ jullie input. Zo alle info vergarend en doornemend kom ik aardig bij een helder beeld van dit vergassertje. Het blok zelf loopt wel heel mooi en start makkelijk.
 
Gelukkig ook nog wel wat nuttige dingen gedaan vandaag. Een db killer gemaakt.
IMG_7568.jpeg

Flens gemaakt

EB8D523A-4B4D-484A-9F05-DAB94134AF0A.jpeg

De rechter komt in de bmw van @jgpeggeman links is voor mijzelf.



3DA7EC18-5FCF-48E2-99D9-517238018018.jpeg

Past als een handschoen.


0C3F91C8-872A-4B31-80D7-9210A5D51423.jpeg
DFF8EEAC-8DD8-4DA1-A01C-429C2BD94193.jpeg
 
Als je de beste carb wil voor wat betreft afstelmogelijkheden en performance, dan zou ik een HSR 42/45 pakken en af laten stellen door iemand die dat kan, bijvoorbeeld Laseur, of, als je van lekker ruikende scheten houdt, Willem Been.

Als je een simpele carb wil die je zelf makkelijk af kan stellen, pak dan een Super E zonder Thunderjet.

Wil je een simpele carb die beter af te stellen is, maar iets lastiger af te stellen, pak dan een Super E met Thunderjet.

Wil je hetzelfde als de voorgaande optie, maar met potentieel meer vermogen ten kostte van rideabbility, pak dan wat je nu hebt, zoek er even een jetting chart bij voor jouw soort motor (internet staat er vol mee) en begin met een baseline afstelling.

Check het roken onder belasting, niet stationair.
Ik vindt een Hsr 45 best erg simpel om af te stelen
En veruit het beste wat ik erop heb gehad ( incl een super E die regelmatig als je bij een stoplicht staat afslaat )
 
Gewoon stationair merk je er niks van, gas erbij is rook maar alleen tijdens optoeren. Draai je het gas heel langzaam open dan is er geen zwarte rook. Sta je je als een klein kind uit te sloven dan creëer je een rookgordijn. Gas dicht komt hij weer rustig terug naar stationaire tt.
 
Gewoon stationair merk je er niks van, gas erbij is rook maar alleen tijdens optoeren. Draai je het gas heel langzaam open dan is er geen zwarte rook. Sta je je als een klein kind uit te sloven dan creëer je een rookgordijn. Gas dicht komt hij weer rustig terug naar stationaire tt.
Op de weg bedoel ik gewoon constant bv 100 en dat minimaal 10 km achter elkaar.
 
Dan zal er vast geen rook te zien zijn. Ik denk ook dat die forcewinder gewoon de betere luchtfilter is voor deze carburateur vanwege het ram air effect. En bij een grotere, snellere luchtstroom hoort ook een grotere sproeier. Ik vermoed dat er daarom een 84 in zat plus een thunderjet.
Ik ga dat er nooit uit halen wat deze combi allemaal kan presteren.
Ergo, het gasfabriekje gaat er af en word verruild tegen een passendere keuze.
 
Ik vindt een Hsr 45 best erg simpel om af te stelen
En veruit het beste wat ik erop heb gehad ( incl een super E die regelmatig als je bij een stoplicht staat afslaat )
Als de Super G niet lukt, dan is een HSR lastiger denk ik...?

Maar goed, een G is eigenlijk gewoon te groot op straat.

Een E die afslaat is vaak scheurtje in het huis of uitgeleuterde gasklep.
Dan zal er vast geen rook te zien zijn. Ik denk ook dat die forcewinder gewoon de betere luchtfilter is voor deze carburateur vanwege het ram air effect. En bij een grotere, snellere luchtstroom hoort ook een grotere sproeier. Ik vermoed dat er daarom een 84 in zat plus een thunderjet.
Ik ga dat er nooit uit halen wat deze combi allemaal kan presteren.
Ergo, het gasfabriekje gaat er af en word verruild tegen een passendere keuze.
Dat is niet helemaal hoe het werkt.
De thunderjet is eigenlijk gewoon een vierde circuit, zodat de carb juist beter af te stellen is voor straatgebruik omdat je een schralere main kunt gebruiken voor het middengebied.
 
Dat is niet helemaal hoe het werkt.
Ik ben er van overtuigd dat jij er veeel meer van weet dan ik dus ik hoop dat je m’n gedachtengang begrijpt en kunt vertellen waar ik de fout in ga?
De thunderjet is eigenlijk gewoon een vierde circuit, zodat de carb juist beter af te stellen is voor straatgebruik omdat je een schralere main kunt gebruiken voor het middengebied.
Dat was mijn insteek om er zo mee om te gaan en dus begonnen om kleinere sproeiers te gaan proberen. Van 84 ➡️ 76 ➡️ 68 ➡️ 62 en dan proberen zonder acceleratie pomp of thunderjet het geheel zover mogelijk zwarte rook vrij te krijgen. En dat ging niet naar wens.
Het idee dat ik nu heb is; door het in de zijkant een gat te hebben geboord kan de lucht nu wel heel snel de vlotterbak in door de airbleed waardoor de benzine wel heel makkelijk door de hoofdsproeier kan gaan lopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan