Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Welke Harley kan dat wel?

:+
zelfs met mijn opgevoerde M8 red ik dat zomaar heel gewoon ( moet ik 'm natuurlijk wel overwegend netjes tot/op120 blijven houden ) zoals we bijv in groepsverband ploffen.
( het lukt natuurlijk niet meer als het telkens maar weer "effe opendraaien" wordt :z )
 
Laatst bewerkt:
Gevonden :+
Ken je dat circlip tang past niet lkr.
Pang weg is tie.
Alles overhoop gehaald.
Maar wel gevonden.
20240206_161631.jpg
20240206_161650.jpg
 
TRansmissie ketting speling halve inch.
Ik zit op 1 inch.
Tijd om iets strakker te zetten.er zaten al beetje slijtsporen in het koppelingsdeksel.
Van het klapperen.
20240207_220951.jpg
20240207_221017.jpg
20240207_221138.jpg

Zag een tip op you tube.
Steeksleutel halve inch weet je gelijk de speling af te stellen.
Heb zelf kopp tooltje gemaakt.
 
zelfs met mijn opgevoerde M8 red ik dat zomaar heel gewoon ( moet ik 'm natuurlijk wel overwegend netjes tot/op120 blijven houden ) zoals we bijv in groepsverband ploffen.
( het lukt natuurlijk niet meer als het telkens maar weer "effe opendraaien" wordt :z )
Was ook een beetje sarcastisch bedoeld>
;)
Als ik een beetje normaal rijd dan is 1 op 20 geen probleem met mijn TC88.
Laten we stellen dat ik daar per ongeluk achter ben gekomen...
;)
 
Dat het allemaal niet zo krek komt snap ik wel.
Maar hier zit wel heel veel marge tussen??
Dit vind ik dus in de manuel.
Kijk voor de grap eens bij punt 5 en 6.
Kom je dit soort omschrijvingen meer tegen bij harley??
Screenshot_20240208_201854_Drive.jpg
 
  • Haha
Waarderingen: Tuh
Ook al gebruik ik wel momentsleutels ik ben vast niet zo'n sleutelaar als jij maar ik zie het probleem van je niet. Ja het is een forse marge waarin je mag werken maar blijkbaar is dat een soort vast is vast norm voor (alleenstaande) onderdelen waar het er weinig toe doet, te laag en het loopt los, te hoog en je sloopt de draad.
 
Ik doe niet moeilijk ben gewoon benieuwd hoe het zit.
Harley is nieuw voor mij en ik ben van alle voorgaande 35 motoren waar ik aan heb staan prutsen nog nooit deze ruime marges tegen gekomen.
En als er dan zoveel verschil inzit vraag ik me af wat doe je dan nog met een momentsleutel aan deze motor.
Tuurlijk vindt ik wel een gulden middenweg.
Komt vast goed de pekel is van de weg.
Komende 5 dagen vrij zal hem eens uitlaten en kijken of er niks uit rammelt.
bedankt
 
Ik denk dat het ook een 2 staps is, dus eerst 19, dan 40. Er zijn meer onderdelen waar dat opgegeven wordt (tandwielenset bij oliepomp)
 
Ik zou het zelf interpreteren als marge, als je tussen dat bereik zit is het goed. Iets wat volgens mij ook volkomen logisch is aangezien de motor het zelf niet gaat nameten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan