Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Dat 'grapje' probeer ik maar liever te vergeten maar formeel heb je gelijk, vrijwel het hele blok ik ook nieuw. Zit nu wel een SE high volume oilpump met camplate in, dus ook een verbetering van het in puin gedraaide spul.
 
Vanochtend vroeg de moped noar buut’n gedrukt, de rem kon getest gaan worden. Daar waar remmen in eerste instantie een indruk van versnellen gaf en ik vanochtend een vermoeden van vertraging had kwam ik net zo ver dat het vertragen bevestigd werd tot zelfs stilstand afgedwongen kon worden. Met enkel de voorrem!!!!
Toch mooi dattatdan toch allemaal weer kan!!
De rempomp, die heb ik toch wel behoorlijk ver (50%) moeten inknijpen maar voor nu is het prima passend bij mijn rijstijl. Grote blij.
Nu kon ik ook even de stad uit en over de Kamperstraatweg gaan ondervinden waartoe het blok in staat kan zijn, ik ben positief!
Het is geen alles verwoestend monster maar wel een significant verbluffend verschil. Heb de tank gevuld, dagteller op nul en nu wachten tot hij onderweg stilvalt. Bij mooi weer dan, dat wel, het was best koud net.
 
Vanochtend vroeg de moped noar buut’n gedrukt, de rem kon getest gaan worden. Daar waar remmen in eerste instantie een indruk van versnellen gaf en ik vanochtend een vermoeden van vertraging had kwam ik net zo ver dat het vertragen bevestigd werd tot zelfs stilstand afgedwongen kon worden. Met enkel de voorrem!!!!
Toch mooi dattatdan toch allemaal weer kan!!
De rempomp, die heb ik toch wel behoorlijk ver (50%) moeten inknijpen maar voor nu is het prima passend bij mijn rijstijl. Grote blij.
Nu kon ik ook even de stad uit en over de Kamperstraatweg gaan ondervinden waartoe het blok in staat kan zijn, ik ben positief!
Het is geen alles verwoestend monster maar wel een significant verbluffend verschil. Heb de tank gevuld, dagteller op nul en nu wachten tot hij onderweg stilvalt. Bij mooi weer dan, dat wel, het was best koud net.
Ik zou het verbruik vandaag testen, wanneer je dan moet duwen krijg je het wel warm. Op warmere dagen ga je zweten :+😰
 
Vandaag eerste ritje weer gemaakt met de fatboy. Vorig jaar wat problemen gehad met t vinden van neutraal stand Op advies Sjors primaire bakolie vervangen voor SG specificatie. Bracht al verbetering. Maar nog niet top. Hoewel veel Harley rijders over dit probleem klagen , bleef ik zoeken naar verbetering. Blijkt in mijn bak geen 950cc te moeten zoals bijna alle 1340 EVO ‘s maar mijn bouwjaar 1999 770cc Dus kleine 200cc eruit gehaald En wat schets mijn verbazing. Neutraal laat zich eenvoudig inleggen. Ook stilstaand voor stoplicht!! 200cc olie is de veroorzaker??? Ik ben tevreden 😊
 
Vandaag een paar tassen voor mijn Fatboy kunnen scoren en erop gezet. Ben er blij mee :Y
 

Bijlagen

  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    71,2 KB · Weergaven: 0
Maar je bespaart op elk volgend project/klus werkje.
Je moet heel veel projecten hebben wil je er mee uikomen
Ik heb door mijn werk veel autogeen gelast,ik huurde de flessen,maar ondanks dat ik veel laste ( ook voor andere) moest er bijna geld bij
 
Je moet heel veel projecten hebben wil je er mee uikomen
Ik heb door mijn werk veel autogeen gelast,ik huurde de flessen,maar ondanks dat ik veel laste ( ook voor andere) moest er bijna geld bij
Ik dacht dat tig duur was maar dat valt me eigenlijk best mee. Moet je geen €3000,- aan alleen een machine uitgeven maar voor onder de duizend kun je een behoorlijk ding met toorts en fles plus reduceer kopen. Kijk, geld kost het altijd maar wat ik al aan het lassen ben geweest had ik anders uit moeten besteden en dan was ik al een paar duizend kwijt geweest waar ik nu alleen maar materiaal kosten heb gehad.
 
Is er hier ook iemand met een metaaldraaibank? Ik zou zoiets willen hebben maar is niet zo makkelijk meer te koop.
Diameter is +/- 90 mm hoogte +/- 40 mm, gaatjes prikken kan ik evt zelf wel.
endcap.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan