ivan210674
MF veteraan
- 15 aug 2014
- 2.657
- 1.506
En als je een btw nummer hebt?Alleen harley zaakjes , hoeven geen dealers te zijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En als je een btw nummer hebt?Alleen harley zaakjes , hoeven geen dealers te zijn
Ik snap wel dat ze dat niet doen.Dan kan toch ook online, dat zou bij MCH ook moeten gebeuren, als je daar als particulier terecht kon. Zou trouwens geen slechte keuze zijn als ze dit ook voor particulieren toegankelijk maakte
Ja dan bellen ze welk filter of boutje van 1€ past , en zitten ze een half uur aan de telefoon, dat laten ze liever door hun dealers doenIk snap wel dat ze dat niet doen.
Ga je een trekhaak monterenStabilisator tegen ongewilde zijdelingse bewegingen.
Komt er ook een voor aan de achterkant op, wacht nog even op de link.
Bekijk bijlage 1996330
Bekijk bijlage 1996333
Sportsters en fat bob's lijken te zijn wat je wilt, in die prijsklasse. maar belangrijk blijft een garage te vinden waar er 2de hands staan die je kan proefrijden en bekijken. Sommige zullen al veel accecories hebben zoals forward foot controlsGoedemiddag allen, hierbij een nieuwe user!
Ik ben 36 jaar oud, en sinds 2 jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs. Op dit moment rij ik een Kawasaki z750. De reden dat ik 2 jaar geleden voor deze motor heb gekozen, is omdat het mij een goede allrounder leek, een motor waarop ik op een verstandige en veilige manier mijn eerste echte meters kon gaan maken.
Hoewel de motor verder prima rijd, kom ik na iedere rit toch wel weer enigszins teleurgesteld thuis, jaloers op die HD-rijders die ik onderweg ben tegengekomen. Ik weet het nu echt zeker, mijn volgende motor wordt een HD. De cruiser/chopper is altijd al de reden voor mij geweest om mijn rijbewijs te halen. Ik ben een mooi weer rijder, niet iemand die snel voor zijn werk o.i.d. de motor zal pakken. Ik ben ook geen scheurneus, voor mij moet motor rijden relaxt zijn. Lekker cruisend bochtige wegen pakken, en tussendoor vooral ook genieten van het uitzicht, de omgeving, en het zonnetje. Ik hoef geen honderden kilometers per dag te maken, of op lange vakanties op de motor. Tuurlijk wil ik dat ook, maar het zal nooit voor mij de reden zijn om voor een bepaalde motor te kiezen. Ik vind het gevoeld dat de motor geeft, het geluid, de speelsheid, en zeker ook het uiterlijk belangrijker dan comfort. Uiteraard moet de motor lekker zitten, maar ik hoef er niet 6 uur lang mee de snelweg op te gaan.
Enfin, nu ben ik me dus aan het oriënteren naar een HD, en ik moet eerlijk bekennen dat ik door de bomen af toe het bos niet kan zien. Ik hoop dat jullie me op de goede weg kunnen helpen! Wat zijn wat jullie betreft interessante opties?
Omdat het mijn eerste HD zal worden, ben ik nog wel wat voorzichtig met het budget dat ik er in wil steken. Ik ben op zoek naar een tof 'instap' model, en vanuit daar kijken in hoeverre HD me daadwerkelijk bevalt.
Over het algemeen vind ik de sportsters gave motoren om te zien, kwa looks past dat bij mij. Zo kan bijvoorbeeld de Nightster mij wel bekoren. Echter wil ik liever een motor met wat meer de 'bekende' HD houding, dus benen en armen wat meer gestrekt naar voren. Zijn er bijvoorbeeld sportster-achtige motoren die wel die feeling hebben?
De motor moet krachtig genoeg zijn, maar ik ben echt niet persé op zoek naar een krachtpatser. Ik geniet van landwegen binnendoor, en daar moet de motor dan ook voornamelijk tot zijn recht komen. Hij moet voornamelijk lekker optrekken. Natuurlijk moet de motor wel het echte HD geluid hebben!
Wat wellicht verder goed is om te vermelden, is dat ik niet groot ben, 176cm en minder dan 80kg weeg.
In een notendop is dit wat ik zoek:
- Max budget ca. € 12.000
- Bouwjaar wel ergens deze eeuw, ik ben zelf niet erg handig dus ik wil er zo min mogelijk aan sleutelen.
- Sportief uiterlijk, maar wel met de 'klassieke' HD-houding. Echt cruisen dus.
- Optrekken is voor mij belangrijker dan topsnelheid.
- Goede wegligging, soepel bochtenwerk. Ik ben vooral een mooi weer rijder, en ben niet van plan vaak lange afstanden op rechte wegen te gaan maken.
Uiteraard zal ik gewoon wat proefritjes moeten maken, maar ik ben benieuwd welke motoren jullie adviseren om dan eens op te gaan rijden.
Ik heb een mooie Street Bob uit 2011 gezien, zou dit in dat plaatje kunnen passen bijvoorbeeld?
Ik hoor graag naar jullie ervaringen!
Mogelijk een kruiskoppeling voor een eenwielige aanhanger, dus…ehm…ja.Ga je een trekhaak monteren
Dat zijn wel erg hoge prijzen. Doorgaans moet je ze voor iets meer dan 300 euro nieuw kunnen vinden.Ja, heb even gekeken wat dat spul moest kosten en eerlijk gezegd vond ik dat het echt niet waard. Er staan niet eens doodskoppen op de originele en dan een shite lading euro’s vragen voor zo’n set.
SPUTHE POSITRAC CHASSIS STABILIZER FOR DYNA - Zodiac €786,-
Sputhe Positrac FXD chassis stabilisator voor Harley-Davidson €950,-
Zou graag zo’n origineel in m’n handen willen hebben al was het alleen maar voor bepaalde maten. Zit er aan te denken om wat aanpassingen te maken.Jezus Christus die dingen zijn opgeslagen! Heb even gezocht maar degene die ik voor ogen had is ook duurder geworden. Was voorheen dus iets meer dan 300 euro, nu over de 500!
Stabilizer
dan leveren ze ook niet , tenzij je kunt bewijzen dat je een motorfietsen-gerelateerde zaak hebt.En als je een btw nummer hebt?
Hoeft niet ,....ik heb zojuist drie K&N olie-filters voor m'n Street Glide M8 besteld op Amazon.nlDas jammer.Dus voor een oliefilter per se naar een harleyshop.
Ga je de rubbers vernieuwen en tevens de stabilizer plaatsen?Gelukkig kan ik een aantal tappen en snijplaten in inch maten lenen.
Metrisch heb ik wel de standaard maten liggen.
Maar zo’n set moet je dan plaatsen als je ook de motormounts vervangt.
Dat is meestal gewoon gebaseerd op vaste afspraken/akkoorden met de grote afnemers.Ja dan bellen ze welk filter of boutje van 1€ past , en zitten ze een half uur aan de telefoon, dat laten ze liever door hun dealers doen
Hier nog een goedkopere gevondenJa, heb even gekeken wat dat spul moest kosten en eerlijk gezegd vond ik dat het echt niet waard. Er staan niet eens doodskoppen op de originele en dan een shite lading euro’s vragen voor zo’n set.
SPUTHE POSITRAC CHASSIS STABILIZER FOR DYNA - Zodiac €786,-
Sputhe Positrac FXD chassis stabilisator voor Harley-Davidson €950,-
Nee dat laatste is niet zo , het gaat net zoals bij garage bedrijven , ze bestellen wat ze nodig hebben , nouja olie filters en bougies daar zal wat voorraad van zijnDat is meestal gewoon gebaseerd op vaste afspraken/akkoorden met de grote afnemers.
Als die er lucht van krijgen dat ze aan particulieren leveren , dan breekt echt de pleuris uit.
Op tal van producten staan zulke enorme inkoop-kortingen waar wij soms niet eens weet van hebben , ...of zelfs maar van kunnen dromen.
Los van het feit dat men liever niet heeft dat dit algemene bekendheid gaat krijgen , kunnen grote afnemers als dealers besluiten om een groothandel dan te gaan boycotten en/of gaan dreigen om een andere groothandel te verkiezen.
Een dealer of workshop MOET zulke kortingen wel krijgen , anders kan de toko niet draaiende gehouden worden.
( en zeker niet waar het glazen paleizen betreft met een leger aan monteurs , .....en waar ze óók nog voorzien zijn van een kledingafdeling met verkoop-meiden die daar de hele dag ook maar een beetje lopen mooi te wezen in de non-productieve perioden als er geen klanten zijn )
Bij de leveranciers heeft men ook geen behoefte aan particulieren die 1 oliefiltertje of 2 bougietjes bestellen .
Een dealer bestelt die dingen gelijk per hele kist .
Rubbers zitten er net nieuw op, stabi’s straks ook.Ga je de rubbers vernieuwen en tevens de stabilizer plaatsen?