Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Als je het artikelnr noteert kan toch elke dealer dat voor je bestellen, zo doe ik het althans.
 
Alles en iedereen besteld het zo’n beetje bij mcs. Of ik het nou bij de een of de ander bestel uiteindelijk zit er een mcs doosje omheen. Of ze doen er nog de moeite voor om een ander papiertje om te doen, op de leveringsbon staat het ‘mcsxxxxxx’ nummer.

En wat hebben sommigen hier toch tegen het citeren van berichten? Of antwoorden op een vraag?

@Hollender, misschien heb je mazzel hè, is de voorraad bij de dealer op orde? Met al dat geneuzel in de wereld heb ik 8 a 9 weken moeten wachten op de mijne. Hier in NL waren ze op behalve bij één zaakje. Dat is de hoofdprijs geworden. Ik moest en zou het blok er in lepelen voordat 2023 voorbij was. Dus dat maar betaald.
Nu heb ik nog een setje op de plank liggen. Zodra ik die nodig heb bestel ik ook nieuwe. Kleine prive voorraad kan geen kwaad en ik kan binnen een uur weer rijden.
 
IMG_7817.png


Wa… :/
 
Plus als je langer dan een minuut bij een stop licht staat dat hij afslaat , net op het moment dat het op groen springt
Ik heb vroeger ook wel 'ns lang zitten klooien met een S&S super E , waarbij ik hier ook helemaal knettergek van werd.
Het probleem zit 'm dan in onvoldoende warmte-isolatie van de carb op het spruitstuk.
Hier is een dikke kunststof pakking voor beschikbaar , maar de warmte loopt dan toch nog via de boutverbindingen van de flens over.
Beter zou zijn ( maar wel duurder natuurlijk ) als die warmte zou kunnen worden geïsoleerd d.m.v. een een gevulkaniseerd rubber isolator , wat tussen de carb. flens en 't spruitstuk kan worden gemonteerd , zonder doorlopende bouten ( ....en ik weet niet of zoiets voor deze carb. bestaat :/ )
Ook moet je de benzine-toevoer-slang tegen warmte ( tussen de cilinders) isoleren met van die "zwarte flexibele elektra-pijp-zooi" om zgn "vapour lock" te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger ook wel 'ns lang zitten klooien met een S&S super E , waarbij ik hier ook helemaal knettergek van werd.
Het probleem zit 'm dan in onvoldoende warmte-isolatie van de carb op het spruitstuk.
Hier is een dikke kunststof pakking voor beschikbaar , maar de warmte loopt dan toch noch via de boutverbindingen van de flens over.
Beter zou zijn ( maar wel duurder natuurlijk ) als die warmte zou kunnen worden geïsoleerd d.m.v. een een gevulkaniseerd rubber isolator , wat tussen de carb. flens en 't spruitstuk kan worden gemonteerd , zonder doorlopende bouten ( ....en ik weet niet of zoiets voor deze carb. bestaat :/ )
Ook moet je de benzine-toevoer-slang tegen warmte ( tussen de cilinders) isoleren met van die "zwarte flexibele elektra-pijp-zooi" om zgn "vapour lock" te voorkomen.
Ik heb het opgelost met een mikuni
 
van het weekend effe netjes ingebouwd :
- een GPS tracker ,...én een COMPACTE luchthoorn.
( De luchthoorn moet natuurlijk wel apart gezekerd worden ( 20A ! vanaf de accu ) , en middels een relais geschakeld worden , anders gaat je toeter-knoppie verbranden B| )
Eindelijk een zéér goed hoorbare - , luide toeter op m'n brommert ! *O* ( het is natuurlijk niet echt een "super-schoonheid" te noemen , maar 't is i.i.g. geen kolossale fabriek , bestaande uit een aparte compressor , slangen ,... en 2 aparte "trompetten".... )
De originele enkel-tonige lullige HD-claxon , verstopt onder 't verhullende "koebelletje" was gewoon ontoereikend.


Luchthoorn , compact , HD (Middel).jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het opgelost met een mikuni
Ja ,....dat snap ik ,.....maar ik zat te denken aan deze oplossing :

Als je nou met die dikke kunststof pakking ( voor het model ! ) én twee zelf-gemaakte stalen flensen naar een bedrijf zou kunnen gaan , die hier een rubber stuk tussen ZOU kunnen vulkaniseren , dan is het onstabiele stationair-probleem gewoon getackeld .

Ik heb zoiets nog nooit kant-en-klaar in de handel kunnen ontdekken :/
 
Laatst bewerkt:
Ja ,....dat snap ik ,.....maar ik zat te denken aan deze oplossing :

Als je nou met die dikke kunststof pakking ( voor het model ! ) én twee zelf-gemaakte stalen flensen naar een bedrijf zou kunnen gaan , die hier een rubber stuk tussen ZOU kunnen vulkaniseren , dan is het onstabiele stationair-probleem gewoon getackeld .

Ik ben zoiets nog nooit kant-en-klaar in de handel kunnen ontdekken :/
Je hebt volgens mij een soort heel dikke pakking voor als de carburateur verder naar buiten moet die zijn zeker 5 mm
 
Ik heb trouwens dit om mijn carb er aan te schroeven , origineel is het bij mikuni een rubber ding maar dat is na een tijdje niet lucht dicht , dat ding dat ik nu heb is al een jaar of 5 perfect
IMG_0027.jpeg
IMG_0025.jpeg
 
Ik heb vroeger ook wel 'ns lang zitten klooien met een S&S super E , waarbij ik hier ook helemaal knettergek van werd.
Het probleem zit 'm dan in onvoldoende warmte-isolatie van de carb op het spruitstuk.
Hier is een dikke kunststof pakking voor beschikbaar , maar de warmte loopt dan toch noch via de boutverbindingen van de flens over.
Beter zou zijn ( maar wel duurder natuurlijk ) als die warmte zou kunnen worden geïsoleerd d.m.v. een een gevulkaniseerd rubber isolator , wat tussen de carb. flens en 't spruitstuk kan worden gemonteerd , zonder doorlopende bouten ( ....en ik weet niet of zoiets voor deze carb. bestaat :/ )
Ook moet je de benzine-toevoer-slang tegen warmte ( tussen de cilinders) isoleren met van die "zwarte flexibele elektra-pijp-zooi" om zgn "vapour lock" te voorkomen.

Ik heb er een van zo’n 15-20mm tussen zitten. Ook na tien minuten looptie nog steeds.

Vap lock is opgelost door de tygon brandstofleiding zo dicht mogelijk onder de tank door te halen. Eerst hing hij zo laag mogelijk met al het gez..emmer tot gevolg.
 
Dat was ook mijn conclusie. Vraag is, staat dat prijsverschil gelijk aan het kwaliteitsverschil?
tjeetje marijntje ,....die prijs is gewoon gekkigheid ,....tenzij 'ie van een goud-legering van een extreem hoog percentage is vervaardigd . 8)7
( .....en je moet 'r ook nog 'ns snel bij zijn ,.....want er is 'r nog maar slechts 1 op voorraad :+ )
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe dat zit met deze motor mounts, Mar bij een auto bijvoorbeeld kun je doorgaans het best originele motorsteunen monteren omdat de imitaties in 99% van de gevallenl van inferieure kwaliteit zijn en niet het beoogde resultaat halen.
 
tjeetje marijntje ,....die prijs is gewoon gekkigheid ,....tenzij 'ie van een goud-legering van een extreem hoog percentage is vervaardigd . 8)7
( .....en je moet 'r ook nog 'ns snel bij zijn ,.....want er is 'r nog maar slechts 1 op voorraad :+ )
De marktprijs is very errug hoog, ofnie? Zou denken dat je idd voor exotische materialen betaald zou hebben en niet voor een paar afgeschreven taai geworden condooms. Was voor en achter +/- tweedertig kwijt. Doe d’r nog’n tientje verzendsels bij kom ik totaal op tweeveertig. Zijn wel niet van goud maar wel origineel. De tweede set dan, de eerste set was de marktprijs omdat ik ze moest hebben met de aller allerhoogste prioriteit. Dan schrijf je zomaar dertig tientjes af aan die blokkies. Zou ze bijna uit een massief blokkie aluminium gaan vijlen en dan die extra trilling maar voor lief nemen boven de honderdtwintig per uur. Ik denk dat ik dat eens aan de achterkant moet gaan proberen. De oude uitmekander trekken, blokkie alu d’r tussen en deze gelagerd tussen de platen zetten, is die frïck’n wobble meteen opgelost. Aan de voorkant houd ik dan het origineel met de stabi erbij.


Maar ook,
Vloer in m’n schuurtje begon sleets te raken, zijn planken met een mes groef verbinding en die is, merk ik een tijdje, hard aan het slijten. Ook het manoeuvreren begon sporen na te laten. Heb er gisteren drie staalplaten van twee vierkante meter op gelegd zodat dat niet verder slijt. Moet er nog een bij hebben om het echt voldoende te maken.
Met m’n nieuwe verbouwde liftkarretje kan ik’m vanaf’t midden oppakken en zo met de neus richting de deur zetten. Echt lekker. Afmetingen dus drie bij twee meter en da’s zes in het vierkant maar in een rechthoek gelegd.

IMG_8406.jpeg
 
...


Maar ook,
Vloer in m’n schuurtje begon sleets te raken, zijn planken met een mes groef verbinding en die is, merk ik een tijdje, hard aan het slijten. Ook het manoeuvreren begon sporen na te laten. Heb er gisteren drie staalplaten van twee vierkante meter op gelegd zodat dat niet verder slijt. Moet er nog een bij hebben om het echt voldoende te maken.
Met m’n nieuwe verbouwde liftkarretje kan ik’m vanaf’t midden oppakken en zo met de neus richting de deur zetten. Echt lekker. Afmetingen dus drie bij twee meter en da’s zes in het vierkant maar in een rechthoek gelegd.

Bekijk bijlage 1999117

Erg toffe oplossing zo hoor (en ik kan het weten, heb het al mogen bewonderen)

Das handig zo’n liftje , je kunt hem dus op de lift draaien en verplaatsen ?

Het heeft iets magisch, om Willem nu met zijn Harley te zien dansen over deze stalen vloer! Waar hij voorheen als een overspannen dwerg aan puffen en steunen was om met zijn Harley op het karretje een rondje te draaien (en daarbij zijn vloer te versplinteren), gaat het nu met de gratie van een balletdanser met een baketbalpetje op
 
Terug
Bovenaan Onderaan