Harley-Davidson FXD Dyna Superglide 1997 minder luid maken.

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.050
53.990
Kampen (Overijssel)
Ik ben dus bezig met m’n Harley-Davidson FXD Dyna Superglide 1997 minder luid te maken met net niet originele dempers welke wel van het merk Harley-Davidson zijn maar het type waarschijnlijk van een injectie zijn.
Op de dempers staat ook het woord katalyst oftewel katalysator.

Vol goede moed heb ik de dempers geplaatst en de motor naar buiten gedrukt en gestart.
Het resultaat is dat hij veel stiller is maar niet dof klinkt, hij klinkt wat typisch.
Nu vraag ik mij dus onder andere af of er daadwerkelijk een katalysator in de dempers zitten? Ik heb er filmpjes van gemaakt, kan iemand er iets zinnigs over zeggen? Ik weet even niet wat ik er van moet vinden, is dit een normaal geluid?

Filmpje van opeenvolgend een aantal dempers en zonder
En dan het geluid met de “kat” dempers
Nog een

Opmerkingen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Staat er echt geen nummer in de dempers?

Op t oog lijken het mij recente dempers van de touring serie, met kat.

Maakt voor jouw motor niet uit.
 
Als er (nog) een katalysator in zit, zou je deze aan de kant van de bochten moeten kunnen zien als je de dempers er af haalt.
Ik zie inderdaad wel iets, een soort “gaas” of rooster die de hele doorgang blokkeert als een soort zeef.
Staat er echt geen nummer in de dempers?


Op t oog lijken het mij recente dempers van de touring serie, met kat.

Maakt voor jouw motor niet uit.
Er staat een nummer in, ik zal eens kijken zo.
Alvast mooi dat het niet uitmaakt. Vind het geluid wat typisch
 
Behalve dat de katalysator er wel beter uit kan omdat hij anders vol loopt / dicht slibt.

Wel iets meer geluid dan..

Honinggraat is nog wel wat waard.
Metaalkat (vierkantjes) niet echt.
 
kunnen ze er uit gehaald worden?

37B01971-8557-4BAE-9C27-C426C3EB956A.jpeg
 
Ziet er oem uit, maar vraag t de verkoper.

Jij toch ook evo met carb? Zo ja, dan past t 1 op 1.

Als je bochten vervangt, dan setje uitlaat pakkingen kopen
Cool, Thanks. Ze lijken me relatief kort en een setje pakkingen, welk type zou dat moeten zijn? Ik zocht net naar die flensen en ringen om de bochten aan het blok vast te zetten want die ik nu heb zijn wat roestig. Zag er geen pakkingen in zitten trouwens.


edit,
direkt maar een bericht gestuurd.
 
Cool, Thanks. Ze lijken me relatief kort en een setje pakkingen, welk type zou dat moeten zijn? Ik zocht net naar die flensen en ringen om de bochten aan het blok vast te zetten want die ik nu heb zijn wat roestig. Zag er geen pakkingen in zitten trouwens.
Pakking is wss een ring van metaalgaas. Zeg maar een metalen schuurspons, in een rondje :)

Platgedrukt inmiddels... :') er uit pulken....

Flensen ook zo los te koop.

Hd heeft voor de bt blokken alles t zelfde, van touring tot dyna. Ook de uitlaten.

Kijk maar eens in de gids van mcs. Kan online op chopperheaven.nl
 
Pakking is wss een ring van metaalgaas. Zeg maar een metalen schuurspons, in een rondje :)

Platgedrukt inmiddels... :') er uit pulken....

Flensen ook zo los te koop.

Hd heeft voor de bt blokken alles t zelfde, van touring tot dyna. Ook de uitlaten.

Kijk maar eens in de gids van mcs. Kan online op chopperheaven.nl
Ik ga eens zoeken, bestel ik gelijk een handje vol.

thnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan