Harley davidson v-rod muscle of niet?

skifanaat

MF'er
2 apr 2009
53
0
alphen aan den rijn
Beste mensen,
momenteel rijd ik al een paar jaar op een yamaha FZS 1000 uit 2005, maar heb erg veel belangstelling om over te stappen naar de Harley Davidson v-rod.
Ik vind dit een erg mooie motor die met mijn 1.95 ook lekker zit.

Echter heb ik ook de uitspraak gehoord: v-rod of verrot.
Harley fans die schelden op deze motor vanwege de slechte kwaliteit. Verder kan ik er op forums geen kwaad maar ook geen goed woord over vinden.

Zelf ben ik geen "sleutelaar" en wil dus graag een betrouwbare motor.
Graag hoor ik jullie ervaringen! Positief en negatief. Bedankt alvast voor de input.
 
Beste,

Persoonlijk bevalt de V-rod mij uitstekend. Die van mij is inmiddels 11 jaar oud, waarvan ik m inmiddels een jaar of 5 heb. Ik heb er nog nooit een technisch probleem mee gehad. Wel met regelmaat een beurtje gegeven.
Het is voor mij het juiste compromis, VEEL power en prima handelbaarheid. Zeker in vergelijk met andere Harley's. Hiervoor een supersport gereden en wilde graag een Harley met sportieve aspiraties. Dat was voor mij de VROD.
Ik denk niet dat je spijt krijgt van je keus.

Greetz

Ps: De Muscle of een Nightrod special wordt voor mij de opvolger.... })
 
Toevallig gisteren voor de eerste keer een VRod gezien in het echt. ik was meteen verliefd.... echter mijn bankrekening was er nog niet zo mee eens met liefde op eerste gezicht.. dus wellicht in de toekomst. Erg mooi, maar inderdaad wel een "buitenbeentje" als je kijkt naar de HD geschiedenis
 
Beste mensen,
momenteel rijd ik al een paar jaar op een yamaha FZS 1000 uit 2005, maar heb erg veel belangstelling om over te stappen naar de Harley Davidson v-rod.
Ik vind dit een erg mooie motor die met mijn 1.95 ook lekker zit.

Echter heb ik ook de uitspraak gehoord: v-rod of verrot.
Harley fans die schelden op deze motor vanwege de slechte kwaliteit. Verder kan ik er op forums geen kwaad maar ook geen goed woord over vinden.

Zelf ben ik geen "sleutelaar" en wil dus graag een betrouwbare motor.
Graag hoor ik jullie ervaringen! Positief en negatief. Bedankt alvast voor de input.
Er is technisch weinig mis met een VROD.

Hoewel de balhoofdlagers wel in de gaten gehouden moeten worden; door de constructie komt hier snel speling op, en bij te lang speling gaan ze stuk. Op tijd afstellen dus.

Verder niks mis mee, goeie techniek en duurzaam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
V-rod is een zeer leuke motor, een kameraad van mij heeft deze gehad.
Enkel 2 nadelen vond hij... zwaar en niet wendbaar.. dus hangt ook af van jou rijstijl.

Ikzelf vond hem heerlijk rijden (vooral de PK's) maar met mijn 1.85, vond ik dat ik nog veel naar voor moest leunen, waardoor lange ritten minder aangenaam waren.
 
V-rod is een zeer leuke motor, een kameraad van mij heeft deze gehad.
Enkel 2 nadelen vond hij... zwaar en niet wendbaar.. dus hangt ook af van jou rijstijl.

Ikzelf vond hem heerlijk rijden (vooral de PK's) maar met mijn 1.85, vond ik dat ik nog veel naar voor moest leunen, waardoor lange ritten minder aangenaam waren.
Zoiets ja :)

Een beest, stabiel.
Houding moet je bevallen, of niet.

Draaicirkel van 45 meter.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik hoop dat er nog een paar komen. Binnenkort ga ik een dag of een weekend een V-rod huren, om te kijken hoe het rijden bevalt. Uiteraard zal ik daar verslag van doen ;)
 
Vindt ze als enige harley ook wel wat hebben, gelukkig vindt de harde HD kern ze niks.

Met wat vergelijken jullie hem mee als je een mening hebben? Sport, sjoppert,cruiser?
 
Ik rijd zelf met een nightrod special sinds November.
Heb er nu zo'n kleine 1000km mee gereden. Gaat best lekker hoor.
Is idd zwaar met zen 310kg maar het gewicht ligt heel laag.
Het sturen gaat vlot, de stepjes hebben de grond al geschraapt en de achterbad heeft maar hele kleine schaamrandjes meer :)
 
Eigenlijk vind ik het meer een Power cruiser, in de lijn van yamaha's Vmax. Bij deze zitten de luchthappers voor mij te laag en kom ik daar dus met mijn knieën tegenaan... Ik heb me ook afgevraagd, of de steps van zo'n vmax niet omlaag kunnen. Vind de Vrod gewoon een waanzinnig mooie motor. De Vmax (1700) overigens ook en dit is ook niet echt een bochten ridder. Overigens ook nog nooit op gereden.
 
Laatst bewerkt:
Motormaat van me heeft een diavel, das toch echt een powercruiser. Ding loopt en stuurt als de beste. Geen kans voor een v-rod op prestatie gebied.

Denk zelf aan een street rod en die te gaan verbouwen richting een naked bike in de gedachte van een xjr1300 of zrx.
Hopelijk kan ik mijn lange lijf (2 meter) daar een beetje op kwijt. Meeste motorfabrikanten denken dat alleen smurfen een motor kopen..grrr
 
Ik vind de diavel fantastisch, heb er wel op gezeten, maar niet op gereden. Maar met de ervaring die ik heb met Italiaanse auto's in combinatie met de reputatie van Ducati, durf ik dit qua kwaliteit niet aan... Vrijdag ga ik even testrijden op de nieuwe xv 1900 (uit 2011) van mijn schoonvader. Ik denk dat dit een jaar met veeeeeeeeel test rijden wordt :)
 
Motormaat van me heeft een diavel, das toch echt een powercruiser. Ding loopt en stuurt als de beste. Geen kans voor een v-rod op prestatie gebied.

Denk zelf aan een street rod en die te gaan verbouwen richting een naked bike in de gedachte van een xjr1300 of zrx.
Hopelijk kan ik mijn lange lijf (2 meter) daar een beetje op kwijt. Meeste motorfabrikanten denken dat alleen smurfen een motor kopen..grrr
Gemiddeld kom ik met mijn 188cm overal goed op.Behalve een Buell.
 
Heb zelf een aprilia, maatjes een diavel en de andere een honda.
Rondje europa stond er eentje op de vrachtwagen... yep! De honda.
Moderne italianen zijn net zo betrouwbaar , saai he, geen sterke verhalen meer aan de bar.
 
Heb zelf een aprilia, maatjes een diavel en de andere een honda.
Rondje europa stond er eentje op de vrachtwagen... yep! De honda.
Moderne italianen zijn net zo betrouwbaar , saai he, geen sterke verhalen meer aan de bar.

Hahaha....tuurlijk joh.
Lache. :Y
 
Het rijden met de Vrod was fantastisch. Kreeg hem mee met 4 km op de teller. Nog vrij nieuw dus...
Helaas ging na 3 km het rode temp lampje branden, dus ik weer terug. Bleek een bubbel in de koelvloeistof gezeten te hebben. Zonder voldoende koelvloeistof kreeg hij het toch een beetje te warm, gek hè. Door iedereen bedankt dat ik terug gekomen was. (het schijnt dat huurders gewoon doorrijden bij het zien van rode lampjes :? )
Toch omdat ik de fazer 1000 gewend ben, vond ik het vermogen net aan voldoende. De huurmotor had de standaard uitlaat en deze gaf toch echt geen harley geluid. Met een goede sportuitlaat van remus of vance & hines zeggen ze een vermogenswinst toe van 10 tot 15 pk. Ook het geluid wordt dan ineens wel echt. (volgens geluisterde youtube filmpjes).
Ben dus serieus aan het twijfelen geslagen of ik hier even voor moet doorsparen...

In ieder geval topdagje gehad.
 
Het rijden met de Vrod was fantastisch. Kreeg hem mee met 4 km op de teller. Nog vrij nieuw dus...
Helaas ging na 3 km het rode temp lampje branden, dus ik weer terug. Bleek een bubbel in de koelvloeistof gezeten te hebben. Zonder voldoende koelvloeistof kreeg hij het toch een beetje te warm, gek hè. Door iedereen bedankt dat ik terug gekomen was. (het schijnt dat huurders gewoon doorrijden bij het zien van rode lampjes :? )
Toch omdat ik de fazer 1000 gewend ben, vond ik het vermogen net aan voldoende. De huurmotor had de standaard uitlaat en deze gaf toch echt geen harley geluid. Met een goede sportuitlaat van remus of vance & hines zeggen ze een vermogenswinst toe van 10 tot 15 pk. Ook het geluid wordt dan ineens wel echt. (volgens geluisterde youtube filmpjes).
Ben dus serieus aan het twijfelen geslagen of ik hier even voor moet doorsparen...

In ieder geval topdagje gehad.
Dat gaat zo niet werken :)

Je kunt beter een tussenbox er in zetten. Zo'n tuningskastje.

Dan heb je niet alleen net wat meer vermogen, maar ook wat eerder en soepeler door de toeren heen. Scheelt enorm in rijgenot :)
 
Thanks Martell, aan dit soort info heb ik wat! ik ga binnenkort toch ook nog een op een vmax 1700 testrijden... Dan kan ik mijn keuze gaan maken, wat nu daadwerkelijk mijn droomfiets is.
 
Thanks Martell, aan dit soort info heb ik wat! ik ga binnenkort toch ook nog een op een vmax 1700 testrijden... Dan kan ik mijn keuze gaan maken, wat nu daadwerkelijk mijn droomfiets is.
Goed zo!

Tis toch een bak geld, dat je maar één keer kunt uitgeven :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan