Harley davidson v-rod muscle of niet?

Ligt niet aan de motor aan mij. Eerste motor (fzs 600) was ik na 2 jaar zat. Nu rijd ik al ruim 3 jaar op een fzs1000 uit 2005 rond. Met tailrisers erop.
Vind het een heerlijke motor maar lage "cool"factor... ok wil niemand bij deze achterop... Bij de vmax en vrod wel.

Vandaar mijn zoektocht.

haal je de vorige fiets(en) geen 3 jaar vol dan :?

mijne is (ok geen vrod) is bijna 4 jaar en bijna 100K km's verder nog geen problemen mee gehad...
 
Dat gaat zo niet werken :)

Je kunt beter een tussenbox er in zetten. Zo'n tuningskastje.

Dan heb je niet alleen net wat meer vermogen, maar ook wat eerder en soepeler door de toeren heen. Scheelt enorm in rijgenot :)

Ik rij op een vrscr street rod uit 2006 met V&H fuelpack, kerker K-serie dempers en rij topless.
In eerste instantie vroeg ik mij af of het wel het "echte" harley geluid zou zijn maar het is GEWELDIG Brut.
Behoorlijk power en trekt in een keer door naar de 200km/h wat op zich niet het doel was.
Met de maten rustig 80/100 km/h rijden is ook goed te doen.
Ik kwam van een dames harley en heb nu een waterorgel dus hoor er weer niet bij 😆
Het eerste wat je moet doen is een set Hyper Pro veren voor en achter er op gooien.
Bij HD kunnen ze absoluut geen vering bouwen wat een k*t vering zeg.
Nu struurt hij (voor een HD) als een scheermes.
 
Ik rij op een vrscr street rod uit 2006 met V&H fuelpack, kerker K-serie dempers en rij topless.
In eerste instantie vroeg ik mij af of het wel het "echte" harley geluid zou zijn maar het is GEWELDIG Brut.
Behoorlijk power en trekt in een keer door naar de 200km/h wat op zich niet het doel was.
Met de maten rustig 80/100 km/h rijden is ook goed te doen.
Ik kwam van een dames harley en heb nu een waterorgel dus hoor er weer niet bij 😆
Het eerste wat je moet doen is een set Hyper Pro veren voor en achter er op gooien.
Bij HD kunnen ze absoluut geen vering bouwen wat een k*t vering zeg.
Nu struurt hij (voor een HD) als een scheermes.
Eens.

De vering van Harley is ruk. En het is allemaal Showa vering....
 
Fijne fiets hoor zo'n V-rod. Ik heb een Night rod special. Net terug van een lang-weekeinde in de Eifel. Ik heb me prima vermaakt en kon mijn vrienden met nakedbikes en sporttour fietsen prima bijhouden. Ook wanneer ze wat harder door de bochten gingen. Gewoon een kwestie van wat harder werken op zo'n V-rod. En de grondspeling een beetje in de gaten houden :)

20150510_150602_1.jpg


En inderdaad ook met aangepaste (voor) vering. Dat is een echte aanrader. Scheelt flink in stuurgedrag en comfort. (motor duikt bijvoorbeeld niet meer bij remmen).
20150603_213059.jpg


Voor de achtervering weet ik nog niet wat ik ga doen. Of ook Hyperpro's. En dan de piggyback schokbrekers. Want je wilt ook wel zien dat er andere vering op zit! Of toch een air-ride systeem. Dat laatste is leuk speelgoed en je kunt met de luxere systemen zelfs vanaf het stuur instellen hoe hard of zacht de demping moet zijn. Het probleem van dit soort air-ride systemen is dat het alleen in amerika veel wordt gebruikt en er niet echt veel bekend is over hoe een motor met air-ride nou nog veert/stuurt.

Dus als er iemand tips heeft.. graag..
 
Laatst bewerkt:
vandaag ook mijn oude motor ingeruild voor een v-rod
wel heel erg wennen met zo'n dikke achterband, maar telkens een glimlach als je aan de gashendel komt
 
hallo, is een vrod ook als woonwerk fiets te gebruiken?

Rij zelf 10000km/jaar, vnml woon werk. 26 km enkele reis waarvan 18 snelweg en de rest binnendoor en stad. Op de snelweg vnml tussen files door. Is dit te doen op een vrod?, wendbaar genoeg met een lage snelheid tussen files?. Ziet er machtig mooi uit op de foto, nooit 1 in het echt gezien. Rij nu zelf een versys 650, niet de mooiste maar wel handig ingebruik voor ww verkeer. Alvast bedankt voor een reactie
 
Het is een relatief zware en lange fiets. Ik kan er op zich prima mee door de file heen, maar het zal nie t zo lekker makkelijk gaan als je huidige fiets.

Aan de andere kant zou me dat zeker niet tegenhouden om een V-rod te kopen. Het lijkt me overigens geen goede pekel-fiets. Dan rot hij waarschijnlijk in een winter compleet weg. Het blijft wel Harley Davidson he!

Is het geen optie om de Versys er gewoon bij te houden voor woon-werk en de V-rod voor in het weekeinde? ;)
 
Bedankt Fragd, voor erbij zou top zijn. Zit er niet in met vrouw en drie studerende kindjes. Voor de lengte ben ik niet bang , de versys heeft een wielafstand van 1,4 meter en is zo'n beetje de kortste motor die er is en past prima. Mocht mijn lokale dealer er eens 1 hebben staan dan gaan we kijken. Volgend jaar gaat de versys er uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan