Harley-Davidson XI Heeft iedereen zijn breather valve nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Ik volg dit topic al wat langer en durf nu eindelijk een serieuze vraag te stellen.....
Ik rijd sinds een anderhalf jaar een harley en vraag me nu af hoelang 'men' met een setje banden doet. Ehhhmm het aantal km dus.

Ik heb nu zo'n 16000 gereden met de eerste set en die kunnen nog heel even mee, ik zal de 20000 misschien net halen. Lijkt me niet gek, toch?
 
.... bij mij blijven die banden ook goed ,.... maar dat kan haast niet anders , want ik rij ongeveer
20 , ....a' 25 km per jaar .

.....vorig jaar moest ik geheel onverwacht tanken , omdat me beziene verdampt was :/

als me banden ooit "op" zullen zijn in de verre toekomst ,....dan laat ik ze d'r gewoon vanaf...

die kleine stukkies durf ik wel op me velgen aan
 
uh....tot wanneer ze op zijn ?
Lijkt me toch helemaal niet raar ? Volgens het boekje 1.6mm profiel. Volgens de fabrikant tot de slijtnokjes. Dat kan tot 20000 km zijn, dat kan tot 30000 zijn, dat kan tot 40000 zijn....afhankelijk van band type, materiaal, gewicht, rijgedrag, remgedrag, wegmateriaal.

Niet zo zorgen om maken.
 
die originele dunlop-banden van HD gaan idd heel lang mee,
omdat 't loopvlak van een hardere rubber-soort is.

met droog weer zijn ze oké ,....maar met regen winnen ze helaas niet de beker
( nog niet eens een vaantje om 't meedoen eigenlijk :/ )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor het vaker betreft die dunlop-HD banden met nat weer.
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor het vaker betreft die dunlop-HD banden met nat weer.

voor HD toch de beste keus ,....gezien de standtijd en ply-rate...

ga niet in de fout met goedkope slappe conti's ,...is de motor te zwaar voor
 
Bij een Harley werkt dat anders.Als de banden versleten moet je de rest zoals blok en bak ook vervangen.Feitelijk kun je de motor dan beter weggooien.
 
Beste mensen,

Ik volg dit topic al wat langer en durf nu eindelijk een serieuze vraag te stellen.....
Ik rijd sinds een anderhalf jaar een harley en vraag me nu af hoelang 'men' met een setje banden doet. Ehhhmm het aantal km dus.

Ik heb nu zo'n 16000 gereden met de eerste set en die kunnen nog heel even mee, ik zal de 20000 misschien net halen. Lijkt me niet gek, toch?


Ik reed een dikke 20 k op een XL1200 en standaard Dunlops.

Het zijn best behoorlijke banden.

Er zijn banden met beter grip, met name in regen. Die gaan beduidend minder lang mee.

Ieder z'n afweging :)

Ik reed toentertijd ook een set per jaar op. Iemand die minder rijd, gaat wellicht voor zachtere banden.
 
Ik heb mn harley al anderhalf jaar. Nog geen 1 meter mee gereden. Banden zijn nog uitstekend!
 
Hier ben ik weze kieke naar Harleys.De eerste die ik in het echt zag.Kwam dit filmpie tegen.Maar ik sta er nie op.
Lang gelede.
 
ik haal net 10.000 km met die orginele dunlops ..... -O-


jáá,....jáá,.....dat kan ,.....maar je hoort ook met hooguit 5 km/u rechtop door de bocht te gaan ,.........en méé te steppen vanuit stilstand ,...totdat je eindelijk een beetje rolt ....

dan gaan ze ietsje langer mee :/
 
Bij een Harley werkt dat anders.Als de banden versleten moet je de rest zoals blok en bak ook vervangen.Feitelijk kun je de motor dan beter weggooien.


.....jááháá ,... d'r zit een kern van waarheid in :/
 
ben vandaag effe naar Heerenveen gereje , om de rest van de verse onderdelen voor me mobylette :

2 verse velgen , 72 verchroomde spaakkies , 4 remschoentjes , 2 velglinten , vliegwieltrekkertje,
...2 binnenbandjes , en 2 buitenbanden .

had reeds al vergaard : 70cc airsal kit , 15mm dellorto carb , 15mm spruitstuk , cont.punten , condensator en motor-pakkings-setje , iets hoger stuur en ook een buddy-seat .

't wordt verdomme een "gouwe" straks :/
 
ben vandaag effe naar Heerenveen gereje , om de rest van de verse onderdelen voor me mobylette :

2 verse velgen , 72 verchroomde spaakkies , 4 remschoentjes , 2 velglinten , vliegwieltrekkertje,
...2 binnenbandjes , en 2 buitenbanden .

had reeds al vergaard : 70cc airsal kit , 15mm dellorto carb , 15mm spruitstuk , cont.punten , condensator en motor-pakkings-setje , iets hoger stuur en ook een buddy-seat .

't wordt verdomme een "gouwe" straks :/

Met de auto gehaald natuurlijk? O-)
 
Met de auto gehaald natuurlijk? O-)


was aanvankelijk de bedoeling om er lekker op de HD heen te sukkelen ,....maar dat plan hebben we maar laten vallen ,....'t kwam hier met bakken uit de lucht ...

...toyota'tje dan maar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan